Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Miro

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Bij ons in Zoetermeer zijn er diverse winkelcentra waar de AH en lidl, AH en Aldi, AH en C1000 en AH en Digros (Dirk dus ;)) bij elkaar zitten. Bij de goedkope supermarkten komt toch echt een ander slag mensen dan bij de AH. Bovendien zijn de rijen in de goedkope supermarkten over het algemeen genomen veel langer. En natuurlijk heb je bij de Appie veel meer keus uit A-merken (B-merken zijn toch vaak echt beduidend minder lekker).

Dan geef ik maar wat meer geld uit. En ik ben maar 1-verdiener :) en heb een megahoge huur (vrije sector). Toch zal voeding het laatste zijn waar ik op zal bezuinigen.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Er is ook prijsverschil tussen de A-producten bij de beide supermarkten,
neem de proef maar eens op de som.
Bij Appie betaal je het imago mee,
Helaas hebben wij enkel een AH,
en een C1000, waarbij wij voor de laatste kiezen.

Maar ik zou me geen seconde bedenken om over te stappen naar Dirk
of Aldi, wanneer deze aan het assortiment werden toegevoegd.
De andere slag mensen zal me mijn anus oxideren,
ik kom er niet voor mijn sociale contacten,
en ik heb ook geen kapsones dus dat is geen issue voor ons.

Overigens bezuinigen we niet op voedsel,
want we nemen geen producten die niet smaken of niet verantwoord zijn.
We kijken wel waar de prijzen voordeliger zijn,
en als een potje Hak groente bij Dirk 20 eurocent goedkoper is dan bij AH,
dan ben je niet prijsbewust bezig wanneer je enkel voor het Imago van AH kiest.

althans dat is mijn bescheiden mening. ;)
Femmefatale

Ik ga niet voor 20 cent naar een andere winkel. Ik haal al mijn boodschappen bij 1 winkel, de winkel waar ze de meeste keus en de beste kwaliteit hebben. Dat is nog steeds appie.

Ik ga trouwens ook niet voor mijn sociale contacten naar een winkel, maar als ik mag kiezen tussen middenklas en lagere sociale klasse om me heen kies ik toch de middenklas. Over het algemeen net even een tikkeltje minder ordi.

By the way: ik ben zeker geen snob, voel me er niet te goed voor, maar zolang ik de vrijheid heb om te kiezen en het me kan permitteren zal ik het zeker niet laten.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Om nou te zeggen dat het publiek bij de AH-Miro uit louter middenklasse bestaat... :D
In Amsterdam ben je in veel wijken bijna veroordeeld tot AH. In mijn directe omgeving zitten vier grote Albert Heijns en een C1000 die wel heel ernstig aftands is. Gelukkig is er ook nog een markt vlakbij en zijn er veel kleine allochone winkeliers. Mijn ervaring is dat vooral de versproducten bij AH erg duur zijn. Ik haal dus mijn boodschappen deels bij de Appie en deels op de markt of bij de Turk.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Femmefatale

Hoe dat daar is weet ik niet, ik spreek natuurlijk alleen over het ''bij ons''. En mijn boodschappen in verschillende winkels en/of op de markt doen gaat me echt te ver. Ik heb leukere bezigheden dan boodschappen doen.
Hans van Dijk

Femmefatale
By the way: ik ben zeker geen snob, voel me er niet te goed voor, maar zolang ik de vrijheid heb om te kiezen en het me kan permitteren zal ik het zeker niet laten.
Ik bedoelde het ook in het algemeen, niet op jouw persoonlijk ;)

en in de eerdere fictieve situaties hadden we het over twee of meer supermarkten in het zelfde centrum / plein or what ever.
Dan maakt het toch niet uit om de boodschappen in twee winkels te halen.

als ze drie kilometer uit elkaar zitten zouden wij het ook niet doen.

maar stel nu eens dat je werk op de tocht zou komen te staan, en je onverwachts inééns met de helft van je inkomen de maand door zou moeten komen.
Dan laat je al je bedenkingen gewoon varen, en ga je echt naar de voordeligste,
of dat nu een tikje aso is of niet.
Overigens herken ik dat niet, mijn schoonmoeder is een keurige vrouw,
en ook zij gaat naar Dirk v/d Broek.
En dat doet ze simpelweg om wat meer financiële speelruimte in haar budget te creëren.
Meer en meer mensen komen onder financiële druk te staan, en kunnen zich de AH luxe niet permitteren, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ze minder zijn.
Uiteraard zitten er aso’s tussen, maar dat is zeker niet alleen bij Dirk het geval.
Iemand met een behoorlijk inkomen kan ook een grote aso zijn.

En nu weer BACK ON TOPIC Lijkt mij. ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zou ik jullie dan meteen even wat leuks vertellen nu jullie het hier over supermarkten hebben :) .
Ik las dat het ging om welk aanbod er voor bepaalde wijken voor handen ligt .

Ik weet en dat zijn waarheden die berust zijn op marktonderzoeken .
Dat Enschede in Nederland de stad is met het meest aantal supermarkten per 1000 inwoners .
Ook is het aantal supermarkten dat in de stad gelegen is aan de zeer hoge kant .

Dus zomaar even een feitje wat ik hier wilde aanhalen .
Hans van Dijk

Nou wat betreft Glanerbronx / Nieuw Enschede komen we er dus weer eens bekaaid van af

geen Aldi
geen Lidyll
geen Dirk van de Broek
geen Sanders
geen Edah

moet ik nu de conclusie trekken dat hier alleen elite woont :D
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Als je in Nieuw Enschede woont kan je natuurlijk ook even over de grens gaan en boodschappen doen bij K&K. Vrijwel dezelfde keuze als in Nederland en veel artikelen stukken goedkoper! :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Kubus schreef:Als je in Nieuw Enschede woont kan je natuurlijk ook even over de grens gaan en boodschappen doen bij K&K. Vrijwel dezelfde keuze als in Nederland en veel artikelen stukken goedkoper! :D
Ja dat is waar, maar het merendeel van de tijd doet mijn vrouw de boodschappen,
en die is niet in het bezit van een rijbewijs.
Dit laatste is overigens een pluspunt voor heel Nieuw Enschede :D
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Iemand enig idee wat ze voor de brug aan het doen zijn bij de noord-eschmarke rondweg? Ze zijn iets aan het boren ofzo?
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Ga nu steeds meer twijfelen om niet eens bij de plus te gaan kijken, de MIRO waar wij om de ruime openingstijden en de goede huismerken graag boodschappen doen is nu zo veouderd. Echt erg lelijk, opschieten met die verbouwing :x
It's Ok love
Hans van Dijk

rr1991 schreef:Iemand enig idee wat ze voor de brug aan het doen zijn bij de noord-eschmarke rondweg? Ze zijn iets aan het boren ofzo?
Ze zijn inderdaad aan het boren,
ze brengen een mantel aan in de grond waar diverse kabels en leidingen door heen kunnen worden gevoerd.
Opzich een knap staaltje werk omdat ze helemaal onder het verdiepte spoor door boren,
om vervolgens aan de andere kant weer bovengronds te komen
(met dank aan geert voor de foto's)

1.Afbeelding
De grondboor

2.Afbeelding
De mantel die is ingebracht, op de achtergrond zie je de gele voertuigen vanwaar ze gestart zijn,
best een eind nog.

3.Afbeelding
beetje reclame.

4.Afbeelding
Er komt een boel water aan dat grondboren te pas.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

dit bedoelde ik ja :) Ze hebben er nu stoplichten geplaatst, die voor een flink filetje zorgden in de ochtendspits richting miro.
Schot

Bericht door Schot »

Het is een gestuurde boring onder het spoor door.

De dunnere groene mantelbuizen zijn buizen van een glasvezelnetwerk.
In Enschede ligt een hoofdinfrastructuur van glasvezelringen en loze ducts. De laatste maanden was in opdracht van KPN een aannemer in Stokhorst naar de wijkcentrales al glasvezelkabels aan het aanleggen
Ik ga ervan uit dat deze broing voor een nieuwe stadsring/aansluiting is om bijvoorbeeld Stokhorst/Velve linderhof te ontsluiten.
Bijvoorbeeld Roombeek is al verglaasd en heeft snel internet.
Schot

Bericht door Schot »

Als aanvulling:
uit een nieuwsbericht van de NDIX

De consument heeft ondertussen nog maar mondjesmaat kennis gemaakt met de belofte van glasvezel. Alleen in Enschede waren ze in 2003 de tijd al ver vooruit. In de Enschedese wijken Roombeek, Pathmos, Wesselerbrink, Laares en Stroinkslanden zijn duizend woningen van de corporaties Domijn en De Woonplaats vier jaar geleden al voorzien van 'de verbinding van de toekomst'. Tv, internet en telefoon komt er via een razendsnel glasvezellijntje de woningen binnen. Enschede heeft daarmee jarenlang tot een kleine internet-elite van het land behoord.

Het project in Enschede was onderdeel van Casanet, waarin KPN participeert. En de telecomgigant heeft Enschede daarom niet voor niks uitgekozen om hier de consumentenmarkt voor glasvezel open te breken. Met een voorzichtig begin - eerst worden drie proefstraten en honderd huishoudens aangesloten - wil het telecombedrijf in anderhalf jaar tijd heel Enschede gaan 'verglazen'. Eind 2008 moet er een glasvezelnetwerk liggen waar alle inwoners en bedrijven van Enschede op aangesloten kunnen worden. Met de opgedane ervaring in Enschede hoopt KPN een professionele dienstverlening met glas aan huis op te doen met vele verschillende dienstaanbieders. "Wat hier in Enschede gebeurt is heel belangrijk voor KPN. Internetproviders, maar ook diensten in de gezondheidszorg, beveiligingsbranche en het entertainment, moeten zich gaan ontwikkelen als er een nieuwe infrastructuur ligt", zegt Hein Visser, regiodirecteur van KPN.

Heeft alleen weinig met de Miro te maken.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Schot schreef:Heeft alleen weinig met de Miro te maken.
Neuh, dat niet, maar het is wel interessant! Wist ik niet eens :oops:
golberdinge

Re: Miro

Bericht door golberdinge »

TCF-Tubantia vrijdag 14 maart 2008 | 03:26

Plan nieuwe grotere Miro

ENSCHEDE - Parkeerplaatsen vóór het winkelcentrum, zonder appartementen.

Op het Miroterrein aan de Gronausestraat komt een mega-supermarkt van Albert Heijn, een zogeheten AH XL. Dit is een belangrijk onderdeel van het nieuwe plan voor dit terrein, waar het huidige winkelcentrum zal worden gesloopt.

In een XL-supermarkt vindt de klant het meest uitgebreide AH-supermarktassortiment én een royaal aanbod van onder meer huishoudartikelen, drogisterijproducten, boeken en dvd's.

Praxis zal een nieuwe bouwmarkt op het Miro-terrein bouwen aan de kant van de Noord Esmarkerrondweg. De XL-supermarkt komt aan de kant van de oude rk-begraafplaats. Tussen beide blokken wordt een twee verdiepingen tellend winkelcomplex gerealiseerd met ruimte voor alle ondernemers die nu in het Miro-centrum zijn gevestigd.

Langs de Gronausestraat blijft een royale parkeerplaats, de bevoorrading van de winkels gebeurt aan de achterzijde. De ondernemers in de Miro steunen het plan. Ze zijn er zeer juichend over. Marja Weissink van The Read Shop: "Een goed plan met gratis parkeren voor de deur."

"De opzet is mooi, pak de hamer en begin maar. Het verpaupert hier, er zijn lekkages," reageert Mieke Schuurman, assistent bedrijfsleider van Van Haren.

Uitgangspunt is om medio volgend jaar met de sloop en bouw te beginnen. Het nieuwe centrum kan dan in 2012 klaar zijn. De gemeente kan uit de voeten met de ingediende plannen. Extra aandacht verdienen nog wel de verkeersafwikkeling en de grondsanering van het Miro-terrein.
golberdinge

Bericht door golberdinge »

Ik denk zelf dat het een gemiste kans is dat er geen appartementen worden gebouwd op en rond om het winkelcentrum. Dit zou de leefbaarheid en de zweer aanzienlijk kunnen vergroten. Na 6 uur 's middags is het maar een saaie en dode bedoening daar op het Miro-terrein.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Het plan was met appartementen kennelijk niet haalbaar. Dus gaan we het lekker zonder doen. Jammer! Zitten we nog twintig jaar tegen zo'n veredelde strip mall aan te kijken.
:down:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Plaats reactie