Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja daar heb je gelijk in, maar waarschijnlijk kun je vanaf de helft van de Eretribune ook wel langs deze wand kijken :) (invalshoek).

Overigens gaat het er over een paar maanden soortgelijk uitzien als dit plaatje aantoont !!
Alleen is het grote verschil de graden hoek van de tribune (1ste ring), die zoals hier te zien is op bovenstaande foto, een stuk lager is dan bij ons nu het geval is.
Ook zouden er heel wat grote kranen aan te pas moeten komen.
ESG

Bericht door ESG »

Prachtig!
Ik zie dat er toch een soort van scheidingswand tussen 1e en 2e ring komt op P?

En wie weet of er ook extra voorzieningen komen op de tweede ring (wc's, tappunten)? Of moeten die mensen straks helemaal naar de gracht traplopen onder de wedstrijd?
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Op de filmpjes was te zien dat er bovenin de 2e ring ook nog ruimtes kwamen maar wat daar precies allemaal in komt was niet helemaal duidelijk.
Jan van Halst gaf namelijk aan dat de uiteindelijke invulling nog niet helemaal duidelijk was maar dat er waarschijnlijk schermen zouden worden geplaatst voor samenvattingen en dergelijke maar ik denk dat toiletten en tapplaatsen daar ook wel tot de mogelijkheden behoren want het was een aardig grote ruimte.
Tiroler

Bericht door Tiroler »

INVISIBLE schreef: Overigens gaat het er over een paar maanden soortgelijk uitzien als dit plaatje aantoont !!
Alleen is het grote verschil de graden hoek van de tribune (1ste ring), die zoals hier te zien is op bovenstaande foto, een stuk lager is dan bij ons nu het geval is.
Omdat ik Van Wijnen zie staan neem ik aan dat dit het ALS is. De tribune bij ons wordt dus een stuk hoger dan de tribune op je plaatje. Zowel steiler als hoger dus!
Tiroler

Bericht door Tiroler »

ESG schreef:Prachtig!
Ik zie dat er toch een soort van scheidingswand tussen 1e en 2e ring komt op P?

En wie weet of er ook extra voorzieningen komen op de tweede ring (wc's, tappunten)? Of moeten die mensen straks helemaal naar de gracht traplopen onder de wedstrijd?
Wat bedoel je met scheidingswand? Er komen twee ringen dus waar wil je een wand plaatsen?

Op de tweede ring, of beter gezegd op de omloop, komen duidelijk méér voorzieningen dan in de huidige gracht. Vandaar dat men daaruit rechtvaardiging zoekt de jaarkaart alsnog te verhogen voor de tweede ring.
ESG

Bericht door ESG »

Het wordt toch een lange doorgetrokken tribune op P? De Twentse Wall-of-sound volgens 'de beste voorzitter van Nederland'. :)

Op het plaatje op de vorige pagina lijkt er wel een soort hek/wand tussen te zitten?
Tiroler

Bericht door Tiroler »

ESG schreef:Het wordt toch een lange doorgetrokken tribune op P? De Twentse Wall-of-sound volgens 'de beste voorzitter van Nederland'. :)

Op het plaatje op de vorige pagina lijkt er wel een soort hek/wand tussen te zitten?
Blief d'r bie he;)!

Dat plan van de Wall of noise is al een tijdje terug afgeschoten. P krijgt 2 ringen, een slimme zet naar mijn mening. Zowel commercieel als voor de sfeer.
ESG

Bericht door ESG »

Aha. Dat wist ik niet nee..

Inderdaad een goed idee. Dat beantwoord ook mijn andere vraag: een echte tweede ring kan niet zonder zijn eigen voorzieningen.

De prijs van een jaarkaart zou volgens jou hoger uitkomen dan op de eerste ring?
Tiroler

Bericht door Tiroler »

ESG schreef:Aha. Dat wist ik niet nee..

Inderdaad een goed idee. Dat beantwoord ook mijn andere vraag: een echte tweede ring kan niet zonder zijn eigen voorzieningen.

De prijs van een jaarkaart zou volgens jou hoger uitkomen dan op de eerste ring?
Bij monde van Van Halst op de supp. avond wordt de tweede ring prijziger dan de eerste. Let wel, geldt alleen voor de vakken voor de 'gewone man'.
ESG

Bericht door ESG »

Vreemde actie. In vergelijkbare stadions (Heerenveen, Groningen, Utrecht) vragen ze dezelfde prijs voor 1e en 2e ring. Grotere clubs als Feyenoord en Ajax zijn op de tweede ring goedkoper. En dat is logisch, zeker achter het doel: hoe dichter op het veld hoe beter in het algemeen.
Tiroler

Bericht door Tiroler »

ESG schreef:Vreemde actie. In vergelijkbare stadions (Heerenveen, Groningen, Utrecht) vragen ze dezelfde prijs voor 1e en 2e ring. Grotere clubs als Feyenoord en Ajax zijn op de tweede ring goedkoper. En dat is logisch, zeker achter het doel: hoe dichter op het veld hoe beter in het algemeen.
Volgens Munsterman was het in Engeland gangbaar dat je bij sommige clubs met later uitgebreide stadions meer betaalde.

Eerste ring lange zijde wordt sponsor.
Tweede ring lange zijde zijn grotendeels de huidige mensen van die lange zijde die op de nieuwe tweede ring dus meer betalen dan NU op de eerste.

Het gaat slechts om een paar procenten, en valt te rechtvaardigen door het surplus aan toiletvoorzieningen, catering uitgiftepunten en alle andere voordelen van een nieuwe tribune.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Tiroler schreef:
Omdat ik Van Wijnen zie staan neem ik aan dat dit het ALS is. De tribune bij ons wordt dus een stuk hoger dan de tribune op je plaatje. Zowel steiler als hoger dus!
INVISIBLE schreef:
Overigens gaat het er over een paar maanden soortgelijk uitzien als dit plaatje aantoont !!
Bij het dikgedrukte geef ik dus precies aan dat ons stadion, een stuk steiler en daardoor Automatisch hoger gaat worden.
FC Twente heeft nu al 1 van de steilste tribunes van Nederland !!
Tiroler

Bericht door Tiroler »

INVISIBLE schreef:
Bij het dikgedrukte geef ik dus precies aan dat ons stadion, een stuk steiler en daardoor Automatisch hoger gaat worden.
FC Twente heeft nu al 1 van de steilste tribunes van Nederland !!
Zag het staan Invisible ;). Ik doelde meer op het feit dat waar SCH 12.000 extra man op 4 tribunes drukt, wij er 11.000 op twee doen. Dus afgezien van het gradenverschil is er een nog groter hoogteverschil door de capaciteit.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Volgens mij heeft Heerenveen ook destijds maar 2 tribunes verhoogd, vandaar dat ze nu alweer praten over 33.000 !!
Helmerhoeker

INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Lekker veel glas :okay:
het kleine, net naar buiten uitstekende tribunedeel (bovenin), is een bijzonder mooi detail van het geheel.
Helmerhoeker

Dat is alvast voor alle huldigingen die er nog plaats gaan vinden ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nee dat stuk bedoel ik niet ;), het schuine stuk onder de ronde doorkijkvensters, en waar bovenop de stoeltjes worden aangebracht !!
Dat is een bijzonder fraai detail :).
Helmerhoeker

Daar is inderdaad over na gedacht.
Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de materialen die gebruikt gaan worden en of het er in werkelijkheid ook zo mooi uit gaat zien.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

mm beetje raar plaatje dat eerste, het oude dak is niet weggehaald bij de nieuwe tribune :lol:
It's Ok love
Plaats reactie