Raad de plek
Re: Raad de plek
2e emmastraat ?
Kan toch niet de Borstelweg zijn ??? Heb geen kwartje om hem te laten vallen..
Neckar.
Neckar.
Laatste tip deze meneer is na overname van zn taxibedrijf met een rijwielhandel begonnen.
Als nieuwe geregistreerde gebruiker, lees al een poos mee, zie ik dus spontaan het pand naast mijn huis voorbij komen. Het pand op de voorgaande foto is het pand waar nu Salland Parket in zit, aan de Broekheurnerweg. Zat op die foto naar mijn weten de familie Landewe in. Zoon of kleinzoon van de voormalige garage annex tankstation heeft nu de welbekende fietsenzaak een paar deuren verder.
Tot zover mijn eerste bijdrage.
Groet,
Ramon
Tot zover mijn eerste bijdrage.
Groet,
Ramon
Broekheurnerweg. Vanaf de singel links. ??? Landewe rijwielhandel.
Neckar.
Neckar.
Laatst gewijzigd door Neckar op do dec 12, 2013 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan de Broekheurneweg zat taxi Jansen, daar heb ik nog een tijdje als "oproepkracht" gereden zo midden 70e jaren
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Die zat rechts vanaf de singel..Had een mooie blauwe Rolls waarin we haast 40 jaar geleden in getrouwd zijn.
Neckar.
Neckar.
Of zou het rijwielhandel Slot kunnen zijn aan de singel vlakbij de invalsweg.
Broekheurnerweg lijkt mij juist.Neckar schreef:Broekheurnerweg. Vanaf de singel links. ??? Landewe rijwielhandel.
Neckar.
Landewe broekheurneweg 78 Lantax is goed
Het is toch een vrij breed pand zo op de nieuwe foto te zien. Lijkt op de oude foto veel smaller..
Waar zou die mooie oude pomp gebleven zijn.. Lantax van Landewe.. hoe is het mogelijk en nooit van gehoord.
Neckar.
Waar zou die mooie oude pomp gebleven zijn.. Lantax van Landewe.. hoe is het mogelijk en nooit van gehoord.
Neckar.
Als je de foto met de foto vergelijkt die arie geplaatst heeft lijkt het evenredig.
De overname zou in 1947 zijn geweest maar in het telefoonboek van 1950 staat nog steeds LANDEWE rijw.h en taxiondern.
De overname zou in 1947 zijn geweest maar in het telefoonboek van 1950 staat nog steeds LANDEWE rijw.h en taxiondern.
dan hangt die foto ook bij hen in de winkel.....
Die is snel geraden Hans.hans schreef:boerenkerkhof
http://stadsdichter.enschede.nl/archief ... 008/00063/

Het wordt weer eens tijd voor een zoekplaatje. We zullen dit nieuwe jaar maar eens beginnen met een makkelijk plaatje.