Dat was dus rechts naast de RK Kerk vanuit de Markt gezien.bartg schreef:op de kaart van 1913 staat in het zwarte gebouw naast de kerk RCZ dus Rooms Catholiek Ziekehuis.
Raad de plek
Re: Raad de plek
Precies. Hier was tot 1889 de pastorie van de Jacobuskerk Daarna werd de pastorie gevestigd in het herenhuis op de hoek waar het nu nog zit . De oude pastorie was tot 2 April 1914 het Katholieke Ziekenhuis.Arie schreef:Dat was dus rechts naast de RK Kerk vanuit de Markt gezien.bartg schreef:op de kaart van 1913 staat in het zwarte gebouw naast de kerk RCZ dus Rooms Catholiek Ziekehuis.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
auke vleerstraat , de waterzuivering.
Dat is juist Hanshans schreef:auke vleerstraat , de waterzuivering.

Hans, je hebt al enkele malen de raadplek goed opgelost. Heb je zelf misschien ook nog een raadfoto?
nog steeds moet ik je teleurstellen , onderweegs heb ik al een paar leuke raadplaten gevonden , echter heb ik dan geen fotoapparaat bij me...
Dan doe ik hierbij tussendoor even een makkelijke raadfoto.hans schreef:nog steeds moet ik je teleurstellen , onderweegs heb ik al een paar leuke raadplaten gevonden , echter heb ik dan geen fotoapparaat bij me...
Hoezo makkelijk? Als de zon niet schijnt, herken ik deze plek niet!Arie schreef:Dan doe ik hierbij tussendoor even een makkelijke raadfoto.hans schreef:nog steeds moet ik je teleurstellen , onderweegs heb ik al een paar leuke raadplaten gevonden , echter heb ik dan geen fotoapparaat bij me...
En je hebt er nog wel zo vlakbij gewoondVeteraan schreef:Hoezo makkelijk? Als de zon niet schijnt, herken ik deze plek niet!Arie schreef:Dan doe ik hierbij tussendoor even een makkelijke raadfoto.hans schreef:nog steeds moet ik je teleurstellen , onderweegs heb ik al een paar leuke raadplaten gevonden , echter heb ik dan geen fotoapparaat bij me...

twekkelerveld dus ?
ik pijns me een ons.....
ik pijns me een ons.....

Nee, Veteraan woonde vroeger aan de Janninksweg. Met deze aanwijzing nu wel te raden?hans schreef:twekkelerveld dus ?
ik pijns me een ons.....
aaaaaah , eh nee....
Natuurlijk! Sluit ook mooi aan bij het verhaal van Nijenhuis.
Tenslotte is Johannes ter Horst ook een verzetsman.
Nee Veteraan, mijn foto is niet de Johannes ter Horststraat.Veteraan schreef:Natuurlijk! Sluit ook mooi aan bij het verhaal van Nijenhuis.

Oh, daar zat ik vies naast.
Een straat die niet geasfalteerd is ... in de buurt van de Janninksweg.
Pathmos kan het niet zijn. De Veldkampstraat is het ook niet. De Jan Harm Boschstraat ook niet.
Waldeck of Pyrmonth? Die zijn niet zo breed. Ik heb echt geen idee.
Pathmos kan het niet zijn. De Veldkampstraat is het ook niet. De Jan Harm Boschstraat ook niet.
Dan nog maar een foto. Ik denk dat het nu wel te zien is.Veteraan schreef:Oh, daar zat ik vies naast.
2e Emmastraat
Neckar.
Neckar.
Ja Neckar, het is inderdaad de 2e Emmastraat.Neckar schreef:2e Emmastraat
Neckar.

ledeboerpark ?