Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Geert heeft foto's gemaakt, ik moet ze nog ff sorteren, maar ze komen er aan. :okay:
Hans van Dijk

Afbeelding

Onduidelijk is of er nu wel of niet gebouwd gaat worden in dit stadium.
Mede gezien de bezwaren van de wijkraad :?
Hans van Dijk

Ecozone Eschmarke

(foto's Geert)

De aanleg van de eco-zone vernieuwing / herinrichting is in volle gang.
Ik heb vanwege het grote aantal foto's niet alles uitgezocht,
maar alle werkzaamheden hebben betreking op deze ecozone.
Het Boerderijtje in deze serie staat midden in deze zone ter hoogte van de spoorlijn Enschede - Gronau.
Het zou jammer zijn waneer deze het veld zou moeten ruimen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

De wijkraad heeft inmiddels genoeg gewaarschuwd voor potentieel gevaarlijke situaties. Formele bezwaren zijn er van die kant niet meer.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Oké dan zal er binnen afzienbare tijd wel begonnen worden neem ik aan.
we zullen de vorderingen in de gaten houden en zo nu en dan foto's maken.
beloofd een interessante bouw te worden. :)
Hans van Dijk

Ik zag dat de gele bouwketen inmiddels geplaatst zijn,
dus de bouwstart kan nu niet meer lang op zich laten wachten :)
Ik ben benieuwd of dat straks allemaal gaat lukken met parkeerruimte en dergelijke.
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Hans van Dijk schreef: Ik ben benieuwd of dat straks allemaal gaat lukken met parkeerruimte en dergelijke.
Voor jouw een vraag, voor de gemeente een positief antwoord en voor de wijkraad een ontkennend antwoord. :ohno: De tijd zal het leren. :down:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Hans van Dijk schreef:Oké dan zal er binnen afzienbare tijd wel begonnen worden neem ik aan.
we zullen de vorderingen in de gaten houden en zo nu en dan foto's maken.
beloofd een interessante bouw te worden. :)
Ik zal de boel ook in de gaten houden,en de boel opfleuren met foto`s ;)
De schop gaat inderdaad de grond in,mijn zoontje kreeg vorige week een brief mee waarin de bouw werd aangekondigd!
De bouwtijd van het winkelcentrum is naar schatting anderhalf jaar.De oplevering van het winkelcentrum is op 1 december 2007 gepland en de hierboven gelegen appartementen worden waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2008 opgeleverd.
Een lang wief is een ladder in huus!
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Tony S. schreef:De schop gaat inderdaad de grond in,mijn zoontje kreeg vorige week een brief mee waarin de bouw werd aangekondigd!
De schop gaat in week 43 de grond in.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Post het hier ook maar even :) .

Maar ik sta er van te kijken welke goede architectenbureau's er gekozen zijn voor het gebied Eschmarkerveld .
Dit is het gebied ten Noorden van de Gronausestraat dat pakweg tussen de Euregioweg en Glanerbrug ( Voskamp ) gelegen is .

Dit zijn de bureau's :

-Mulleners & Mulleners
-IAA Architecten
-Roeleveld Sikkes
-INBO Architecten.

Waarvan Mulleners & Mulleners bekend staat door het hier aanwezige fototopic van de wijk Brandevoort in Helmond en het paleiskwartier in Den Bosch !!

Mulleners & Mulleners
Afbeelding

Afbeelding

Ook het andere bureau Roeleveld Sikkes maakt zeer fraaie ontwerpen .
Dus ben beniewd naar het officiele resultaat van deze 4 architectenbureau's .

Het oude ontwerp zou volgens mij wel niet meer helemaal zo uitgevoerd worden als toen bekend was .
Hans van Dijk

We praten dus over het lichtblauwe gebied hieronder ;)

(kaart was fout, doen we ff overnieuw) :oops:
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op di okt 17, 2006 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja en dat stuk boven het Dolphia ook .

PS : Beekveld is niet goed aangegeven op jou kaartje .
Beekveld ligt meer naar het Zuiden in het gebied van Oikos .
Waar jij nu Beekveld hebt staan is gewoon het deelgebied // Eilermarke
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

P.S.2: En waar Eschmarke staat hoort eigenlijk Eekmaat-West te staan. Eekmaat, Eilermarke, Beekveld en Oikos zijn allemaal onderdelen van het "grote" plan Eschmarke. :)
Hans van Dijk

oke, dan gaan we het kaartje ff verbeteren ;)

Afbeelding
Bij onvolledigheden gillen jullie maar ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Deze klopt wel, voor wat ik zo zie :) .
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Wordt aardig vol daar in het Oosten.
Is die eco zone om er voor te zorgen om de Glanerbruggers buiten de stad te houden :evil:
Hans van Dijk

Perceptor schreef:Wordt aardig vol daar in het Oosten.
Is die eco zone om er voor te zorgen om de Glanerbruggers buiten de stad te houden :evil:
Nee de Ecozone is voor de jaarlijkse Olifanten trek :D
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hahahaha wat een gek :) .
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Eschmarke knokt voor meer groen en ruimte Parkeerklachten scholen

ENSCHEDE - Wijkraad Eschmarke Zuid verwijt de twee scholen parkeerproblemen en verkeersonveiligheid aan de Esmarkelaan in stand te houden. Schoolleiding en personeel houden zich volgens het bestuur niet aan de afspraak om auto’s op het Avanti-terrein te stallen.
Op de openbare vergadering van de wijkraad in het wijkcentrum ontbraken woordvoerders van beide scholen om een weerwoord op de beschuldiging te geven. De kritiek van de wijkraad past in het streven naar meer veiligheid, speelruimte en (goed onderhouden) groenvoorzieningen in de Eschmarke. De vijftien aanwezige bezoekers steunden het bestuur daarin. Vooral het westelijk deel van de Eschmarke is dicht op elkaar gebouwd. Bewoners voelen zich ingeklemd, gunnen elkaar door parkeernood het licht niet in de ogen, zegt wijkraadvoorzitter Ruud Kristelijn. Hij rept van sociale spanningen. Voor kinderen is er onvoldoende speelruimte. Waar nog open ruimte is, wil de gemeente tussen Hoornblad- en Moerasspirealaan zes woningen (plan Dinkelhoeve). Overleg met stadsdeel Oost voor meer kleur en fleur in dit buurtdeel (Eekmaat-West) leidt intussen voor 2007 tot een investering van twintig mille: extra onderbeplanting in houtwallen, narcissen en andere bolgewasen langs de Heutinkbeek, moerasplanten en knotwilgen en langs de kloostermuur aan de Dolphiaweg een lage beplanting en eventueel een hondenuitlaatstrook. De wijkraad handhaaft zijn verzet tegen achttien appartementen van drie etages op de plek van de brandvijver langs de Esmarkelaan, tegenover het wooncomplex van Domijn. Ook hier zou de Eschmarke groen moeten inleveren en wordt bewoners het ruime uitzicht ontnomen. Naar verwachting volgend jaar verdwijnt op de hoek Esmarkelaan-Ekersdijk het Infocentrum van de nieuwbouwwijk. Ook hier geen groen maar een flat met dertig appartementen, inclusief parkeerkelder. Een andere flat met vijftig appartementen verrijst volgend jaar langs de Gronausestraat op de hoek van de Oostweg. Bewoners van de Wederiklaan en de wijkraad bepleiten een ontsluiting via de huidige parallellweg. De gemeente werkt deze dagen volop aan de totstandkoming van een ecologische zone onder de hoogspanningsmasten door. De aanleg is een pluspunt maar tweederde van deze groenstrook is niet toegankelijk voor het publiek, enkel het wijkpark dat er deel van uit maakt. Camping De Twentse Es met achterliggend natuurterrein is ook groen. In een reactie op overlast van campinggasten voor wijkbewoners kaatste gisteravond campingbaas F. van Tuyl de bal terug: Eschmarkers die op zijn grond de hond uitlaten, vuurwerkafval bezorgen en clandestiene zwemmers. Beide partijen gaan opnieuw met elkaar om de tafel.
Hans van Dijk

Duidelijke taal van de wijkraad, maar een probleem constateren is één
een oplossing vinden en daarvoor gemeentelijke medewerking krijgen is twee.

Ik ben nog steeds van mening dat deze bouwplannen aan de andere kant van de Gronausestraat thuishoren.
Maar gezien de afgravingen welke reeds in volle gang zijn gezet,
is het ondenkbaar dat er nog wijzigingen zijn door te voeren.

Wat dat betreft loopt de wijkraad helaas achter de feiten aan,
de constateringen van de wijkraad zijn mijn inziens namelijk volkomen juist. :okay:
Maar ze vangen bot bij de gemeente. :down:
Plaats reactie