Raad de plek
Re: Raad de plek
Voormalige villa van van Heek aan de Haaksbergerstraat
Er zit nu een kinderdagverblijf in.
t.o st Janskerk
t.o st Janskerk
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Hè Bart, wat ben je weer traag!bartg schreef:Voormalige villa van van Heek aan de Haaksbergerstraat
t.o st Janskerk

Maar het is helemaal goed.

.... . en volgens het Adresboek 1939: A.Th.Blom, directeur Bouwbur. Vereen. De Volkswoning, Haaksbergerstraat 410
Gelijk maar een andere er achteraan:
- Bijlagen
-
- Raadpand.JPG (72.98 KiB) 6271 keer bekeken
Nee, Frank, niet "op" 't Hogeland.frank n schreef:Hogeland?????
Veteraan je hebt het nummerbord weggeveegd, maar dit huis kan in iedere wijk staan. Of is dit een bijzonder pand? Ik gok ergens op het Zwik.
- Vincent1971
- Member
Allemaal mis.
Het is een pand dat binnen de singels staat.
Als het een hoog nummer is (stel je voor ....) dan zou je het misschien op een andere manier kunnen vinden.Arie schreef:Veteraan je hebt het nummerbord weggeveegd, maar dit huis kan in iedere wijk staan. Of is dit een bijzonder pand? Ik gok ergens op het Zwik.

en dat is nou juist de bedoelingVeteraan schreef:Als het een hoog nummer is (stel je voor ....) dan zou je het misschien op een andere manier kunnen vinden.Arie schreef:Veteraan je hebt het nummerbord weggeveegd, maar dit huis kan in iedere wijk staan. Of is dit een bijzonder pand? Ik gok ergens op het Zwik.

Ik denk nu aan een singel. Gokje: Hogelandsingel?Veteraan schreef:Allemaal mis.
Nee Arie. Frank had ook al gedacht aan het Hogeland. En het ligt niet direct aan een singel.Arie schreef:Ik denk nu aan een singel. Gokje: Hogelandsingel?Veteraan schreef:Allemaal mis.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Het huis heeft nog al wat duurdere datails dus het moet wel in een toen wat duurdere buurt hebben gestaan ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Dat klinkt niet onaardig ... ik heb mijn jeugd in die buurt doorgebracht. Ik woonde zo'n 230 meter hier vandaan. Nee, het was het geen rijke buurt.enschedeinansichten schreef:Het huis heeft nog al wat duurdere datails dus het moet wel in een toen wat duurdere buurt hebben gestaan ?
Oeps .... teveel verteld.
Het is een wederopbouwpand van vlak na de 2e wereldoorlog. Dat is aan de stijl te zien. Delftse School? Inderdaad een pand waar wat meer geld beschikbaar was, maar niet in een "dure" buurt. Blekerstraat bij de hoek Janninksweg. Pathmos/Veldkamp. Een buurt die het op 22 februari 1944 zwaar te verduren heeft gehad.
Wat sas as dós was kaans.
Helemaal correct Hendrik.Hendrik schreef:Het is een wederopbouwpand van vlak na de 2e wereldoorlog. Dat is aan de stijl te zien. Delftse School? Inderdaad een pand waar wat meer geld beschikbaar was, maar niet in een "dure" buurt. Blekerstraat bij de hoek Janninksweg. Pathmos/Veldkamp. Een buurt die het op 22 februari 1944 zwaar te verduren heeft gehad.

Janninksweg 50 is ook van na de oorlog.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Zo te zien een tuindorp, maar welk tuindorp. Ik denk Dolphia.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Dat klopt, het middengedeelte aan de vijver.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.