Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Raad de plek

Over de rijke historie van de stad.
Hendrik
Member
Member

Re: Raad de plek

Bericht door Hendrik »

bartg schreef:
Neckar schreef:Hoek Laaressingel/Leliestraat... denk ik.
Groet Neckar.
Kijk ,als je van de singel de Leliestraat ingaat is het Laaressingel hoek Leliestraat
Maar als je van de Leliestraat naar de singel gaat is het Leliestraat hoek Laaressingel
Dus allebei goed :okay: :okay:
Ik durf te zweren dat is las: hoek Rozenstraat/Laaressingel.
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik »

Neckar schreef:Als jongen werkzaam bij Coop oost naast voormalig bioscoop Metropool aan de Oldenzaalsestraat (nu de Heurne) moest ik met mijn collega een gasleiding leggen in het linkse huis op de foto.
Toen ik een kruipluik gezaagd had in de vloer bleek dat het zand onder de vloer haast de vloerbalken raakten. Ik als jonkie moest natuurlijk onder de vloer een sleuf graven voor de koperen gasleiding. liggende op mijn rug schoof ik met een kolenschop de grond aan de kant en zo werkte ik mij naar het einde van de woonkamer. In eens was er niets meer en viel ik ruggelings in een gat van ruim twee meter diep waarin ongeveer 20cm water stond. En daar lag ik in met de benen omhoog en ik was haast bewusteloos van de schrik. Mijn oudere collega kroop mij meteen achterna en ook hij viel in het gat net naast mij. Ik was helemaal nat en we keken elkaar aan. De looplamp was 5cm boven het water blijven hangen aan zijn snoer en in dit licht kregen wij een beeld welke ik nooit meer zal vergeten. In een ruimte van 2x2 meter keek hij mij aan en streek mij over het haar en zei verdomme Herman door heb wie geluk had..
Als twee dweilen kropen we uit het gat en onder de vloer uit. In onze oude Kever reed hij mij naar huis en ging zich zelf ook verschonen..
Later bleek dit een bergruimte te zijn geweest voor het verzet en ook Joodse stadsgenoten hebben er verstopt gezeten..
Toen de panden afgebroken zouden worden heb ik steeds de gang van zaken in de gaten gehouden. Maar toen ik er weer eens langs kwam bleek het pand afgebroken en ook de grond was gelijk.
Het is nu 50 jaar later en mijn collega is al lang niet meer onder ons. Maar als ik langs de plek kom moet ik nog steeds aan ons avontuur denken..
Groet Neckar..

Mooi verhaal, onze buurvrouw bij mijn ouderlijk huis, Mien Schulz, werkte daar aan de voormalige Oldenzaalsestraat in de kantoren als koffiedame.
Neckar
Member
Member

Bericht door Neckar »

Hendrik je had het goed gelezen !! Maar ik had de Rozenstraat en de Leliestraat verwisselt en meteen een wijziging aan gebracht blijkbaar had jij het al gelezen zaten maar enkele minuten tussen.. Dus jij krijgt de beker..
Groet Neckar..
Trouwens ik heb met die collega nog iets ondeugends meegemaakt maar past dit wel in dit Topic ???
Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik »

Neckar schreef:Hendrik je had het goed gelezen !! Maar ik had de Rozenstraat en de Leliestraat verwisselt en meteen een wijziging aan gebracht blijkbaar had jij het al gelezen zaten maar enkele minuten tussen.. Dus jij krijgt de beker..
Groet Neckar..
Trouwens ik heb met die collega nog iets ondeugends meegemaakt maar past dit wel in dit Topic ???
Ik begon al te twijfelen en dacht spoken te zien. :-) Ondeugende verhalen? je lijkt me oud en wijs genoeg om te beslissen of het kan.
Neckar
Member
Member

Bericht door Neckar »

Nee zo ondeugend bedoelde ik niet en het kan rustig op de site maar kan het op deze topic ?? Of moet ik een nieuwe Topic aanmaken om je verhaal kwijt te kunnen..
Ach laat maar !! Misschien moet je smullen van een taartje en niet van story's en misschien zit er niemand op te wachten.
Groet Neckar..
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

Neckar schreef:Nee zo ondeugend bedoelde ik niet en het kan rustig op de site maar kan het op deze topic ?? Of moet ik een nieuwe Topic aanmaken om je verhaal kwijt te kunnen..
Ach laat maar !! Misschien moet je smullen van een taartje en niet van story's en misschien zit er niemand op te wachten.
Groet Neckar..
Als het niet zó ondeugend is, dan maakt het topic niks uit. Zie het hondje op een ander topic :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Dus kom maar op met je verhaal.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Ben benieuwd of dit plaatje in het buitengebied van Enschede zal worden geraden.
Bijlagen
raad de plek.JPG
martinus
Member
Member

Bericht door martinus »

Ik denk in de buurt van Sprakel in het bos.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Nee, niet in die buurt.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Nog een foto van die weg. Waar?
Bijlagen
raad.JPG
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Hierbij maar weer een foto van de te raden plek. Misschien komen we nu een stukje dichterbij.
Bijlagen
raad de plek (2).JPG
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

Volgens mij ben ik er onlangs nog langs gefietst.... maar zeker weten doe ik het niet.
Is het in deze buurt?
Bijlagen
in deze buurt........JPG
(109.63 KiB) 222 keer gedownload
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:Volgens mij ben ik er onlangs nog langs gefietst.... maar zeker weten doe ik het niet.
Is het in deze buurt?
Ja hoor, heel warm. :okay:
Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan »

De Keuperweg!
Bijlagen
Keuperweg.JPG
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:De Keuperweg!
Ja, het is inderdaad boerderij De Eschhoeve aan de Keuperweg 3. :okay:
Bijlagen
Keuperweg 3.JPG
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Waar staat deze monumentale boerderij?
Bijlagen
raad de plek.JPG
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Iets meer van de boerderij. Op welke plek?
Bijlagen
raad de plek.JPG
Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 »

Lossersestraat?
Een goed begin heeft geen einde
Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik »

Verwooldslanden tegenover de Vasterdlanden. Te dicht bij voor mij om niet te weten :)
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Hendrik schreef:Verwooldslanden tegenover de Vasterdlanden. Te dicht bij voor mij om niet te weten :)
Dat klopt. :okay: Het is de boerderij Verwoold aan de Verwooldsweg 26 en aan de Verwooldslanden.
Bijlagen
Verwooldslanden.JPG
Verwooldslanden (2).JPG
Verwooldslanden (3).JPG
Verwooldsweg 26.JPG
Plaats reactie