Ik durf te zweren dat is las: hoek Rozenstraat/Laaressingel.bartg schreef:Kijk ,als je van de singel de Leliestraat ingaat is het Laaressingel hoek LeliestraatNeckar schreef:Hoek Laaressingel/Leliestraat... denk ik.
Groet Neckar.
Maar als je van de Leliestraat naar de singel gaat is het Leliestraat hoek Laaressingel
Dus allebei goed![]()
Raad de plek
Re: Raad de plek
Wat sas as dós was kaans.
Neckar schreef:Als jongen werkzaam bij Coop oost naast voormalig bioscoop Metropool aan de Oldenzaalsestraat (nu de Heurne) moest ik met mijn collega een gasleiding leggen in het linkse huis op de foto.
Toen ik een kruipluik gezaagd had in de vloer bleek dat het zand onder de vloer haast de vloerbalken raakten. Ik als jonkie moest natuurlijk onder de vloer een sleuf graven voor de koperen gasleiding. liggende op mijn rug schoof ik met een kolenschop de grond aan de kant en zo werkte ik mij naar het einde van de woonkamer. In eens was er niets meer en viel ik ruggelings in een gat van ruim twee meter diep waarin ongeveer 20cm water stond. En daar lag ik in met de benen omhoog en ik was haast bewusteloos van de schrik. Mijn oudere collega kroop mij meteen achterna en ook hij viel in het gat net naast mij. Ik was helemaal nat en we keken elkaar aan. De looplamp was 5cm boven het water blijven hangen aan zijn snoer en in dit licht kregen wij een beeld welke ik nooit meer zal vergeten. In een ruimte van 2x2 meter keek hij mij aan en streek mij over het haar en zei verdomme Herman door heb wie geluk had..
Als twee dweilen kropen we uit het gat en onder de vloer uit. In onze oude Kever reed hij mij naar huis en ging zich zelf ook verschonen..
Later bleek dit een bergruimte te zijn geweest voor het verzet en ook Joodse stadsgenoten hebben er verstopt gezeten..
Toen de panden afgebroken zouden worden heb ik steeds de gang van zaken in de gaten gehouden. Maar toen ik er weer eens langs kwam bleek het pand afgebroken en ook de grond was gelijk.
Het is nu 50 jaar later en mijn collega is al lang niet meer onder ons. Maar als ik langs de plek kom moet ik nog steeds aan ons avontuur denken..
Groet Neckar..
Mooi verhaal, onze buurvrouw bij mijn ouderlijk huis, Mien Schulz, werkte daar aan de voormalige Oldenzaalsestraat in de kantoren als koffiedame.
Hendrik je had het goed gelezen !! Maar ik had de Rozenstraat en de Leliestraat verwisselt en meteen een wijziging aan gebracht blijkbaar had jij het al gelezen zaten maar enkele minuten tussen.. Dus jij krijgt de beker..
Groet Neckar..
Trouwens ik heb met die collega nog iets ondeugends meegemaakt maar past dit wel in dit Topic ???
Groet Neckar..
Trouwens ik heb met die collega nog iets ondeugends meegemaakt maar past dit wel in dit Topic ???
Ik begon al te twijfelen en dacht spoken te zien.Neckar schreef:Hendrik je had het goed gelezen !! Maar ik had de Rozenstraat en de Leliestraat verwisselt en meteen een wijziging aan gebracht blijkbaar had jij het al gelezen zaten maar enkele minuten tussen.. Dus jij krijgt de beker..
Groet Neckar..

Nee zo ondeugend bedoelde ik niet en het kan rustig op de site maar kan het op deze topic ?? Of moet ik een nieuwe Topic aanmaken om je verhaal kwijt te kunnen..
Ach laat maar !! Misschien moet je smullen van een taartje en niet van story's en misschien zit er niemand op te wachten.
Groet Neckar..
Ach laat maar !! Misschien moet je smullen van een taartje en niet van story's en misschien zit er niemand op te wachten.
Groet Neckar..
Als het niet zó ondeugend is, dan maakt het topic niks uit. Zie het hondje op een ander topicNeckar schreef:Nee zo ondeugend bedoelde ik niet en het kan rustig op de site maar kan het op deze topic ?? Of moet ik een nieuwe Topic aanmaken om je verhaal kwijt te kunnen..
Groet Neckar..

Ben benieuwd of dit plaatje in het buitengebied van Enschede zal worden geraden.
Ik denk in de buurt van Sprakel in het bos.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.
Nee, niet in die buurt.
Hierbij maar weer een foto van de te raden plek. Misschien komen we nu een stukje dichterbij.
Volgens mij ben ik er onlangs nog langs gefietst.... maar zeker weten doe ik het niet.
Is het in deze buurt?
Is het in deze buurt?
- Bijlagen
-
- in deze buurt........JPG
- (109.63 KiB) 222 keer gedownload
Ja hoor, heel warm.Veteraan schreef:Volgens mij ben ik er onlangs nog langs gefietst.... maar zeker weten doe ik het niet.
Is het in deze buurt?

Ja, het is inderdaad boerderij De Eschhoeve aan de Keuperweg 3.Veteraan schreef:De Keuperweg!

- Vincent1971
- Member
Verwooldslanden tegenover de Vasterdlanden. Te dicht bij voor mij om niet te weten 

Dat klopt.Hendrik schreef:Verwooldslanden tegenover de Vasterdlanden. Te dicht bij voor mij om niet te weten