
BS Park: 400m Kunstijsbaan
Beetje mosterd na de maaltijd.
Op het moment dat er (al) wordt gebouwd nieuwsberichten/discussie dat er een 2e thialf moet komen.
Komt dan gewoon niet in Enschede. Keuze is gemaakt, niet meer op terugkomen. (As... is verbrande turf)
En het heeft al moeite genoeg gekost om het huidige plan voor elkaar te krijgen.
En een ijshal van het formaat thialf is ook niet zaligmakend. Er wordt zelfs al gezegd dat op termijn een nieuw thialf moet worden gebouwd, om een topbaan te houden.
Dus wie heeft er nu liggen slapen (in het westen).
Het wordt gewoon een heel mooi ijsbaantje hier.
Op het moment dat er (al) wordt gebouwd nieuwsberichten/discussie dat er een 2e thialf moet komen.
Komt dan gewoon niet in Enschede. Keuze is gemaakt, niet meer op terugkomen. (As... is verbrande turf)
En het heeft al moeite genoeg gekost om het huidige plan voor elkaar te krijgen.
En een ijshal van het formaat thialf is ook niet zaligmakend. Er wordt zelfs al gezegd dat op termijn een nieuw thialf moet worden gebouwd, om een topbaan te houden.
Dus wie heeft er nu liggen slapen (in het westen).
Het wordt gewoon een heel mooi ijsbaantje hier.
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Hehe... nouja, zoals we maar weer eens met de Solar challenge hebben mogen ervaren... als je op de media afgaat houdt Nederland op bij Amersfoort.Jeronimo schreef:Beetje mosterd na de maaltijd.
Op het moment dat er (al) wordt gebouwd nieuwsberichten/discussie dat er een 2e thialf moet komen.
Komt dan gewoon niet in Enschede. Keuze is gemaakt, niet meer op terugkomen. (As... is verbrande turf)
En het heeft al moeite genoeg gekost om het huidige plan voor elkaar te krijgen.
En een ijshal van het formaat thialf is ook niet zaligmakend. Er wordt zelfs al gezegd dat op termijn een nieuw thialf moet worden gebouwd, om een topbaan te houden.
Dus wie heeft er nu liggen slapen (in het westen).
Het wordt gewoon een heel mooi ijsbaantje hier.

Daar heb ik me "echt" aan gestoord ja
, die Solar Challenge, waar notabene 2 Nederlandse teams aan meedoen.
En welk Team was alleen belangrijk, ja die van Delft ..........verder werd er nagenoeg niet gesproken over de Twentse Solar Auto.
Had soms echt het gevoel dat ze echt geen eerbied of lof over hadden voor het team uit Twente, wat in verhouding met Delft ook wat minder kapitaalkrachtige sponsors had.
Had dit met de sponsoring te maken ?, of puur uit Delftse (Lees Haagse) macht, aangezien ik die van Twente ook nog wel aardig gesponsord vond worden.
Met bedrijven als Raedthyus, Thales, Saxion en o.a de Universiteit Twente.
Maar in het nieuws en ook in de media werd het Team uit Twente dus nagenoeg niet genoemd.

En welk Team was alleen belangrijk, ja die van Delft ..........verder werd er nagenoeg niet gesproken over de Twentse Solar Auto.
Had soms echt het gevoel dat ze echt geen eerbied of lof over hadden voor het team uit Twente, wat in verhouding met Delft ook wat minder kapitaalkrachtige sponsors had.
Had dit met de sponsoring te maken ?, of puur uit Delftse (Lees Haagse) macht, aangezien ik die van Twente ook nog wel aardig gesponsord vond worden.
Met bedrijven als Raedthyus, Thales, Saxion en o.a de Universiteit Twente.
Maar in het nieuws en ook in de media werd het Team uit Twente dus nagenoeg niet genoemd.
Het UT-Nieuws had er op de achterpagina een erg goed stukje over staan;
Link
Link
Hulde
De Nuna in een tv-special bij RTL Autowereld, de Nuna in het Jeugdjournaal, de Nuna in het NOS Journaal, de Nuna in de herhaling van RTL Autowereld, de Nuna op een paginagrote advertentie in de VARA tv-gids, de Nuna in De Telegraaf, de teamleden van Nuna live in de radio-uitzending van 3fm-dj Giel Beelen, een Wubbo Ockels die wel heel trots op `zijn team' is, tv-presentator Michael Pilarczyk die `hét Nederlandse team' op de voet volgt en minister-president Jan Peter Balkenende die `hét Nederlandse team' heel veel succes wenst in Australië. Tja.
Het Solar Team Twente verscheen ondertussen zo nu en dan in Huis aan Huis, Typisch Enschede, De Weekendkrant en de Twentsche Courant Tubantia. Soms hadden ze geluk. Dan was bijvoorbeeld de Volkskrant zo correct om naast Delft ook over Twente te berichten.
Gemakkelijk hebben onze jongens en meiden het dus niet gehad. Het was leuren en zeuren om geld los te peuteren. Niks geen machtige hoofdsponsor die grootschalige media-bijeenkomsten belegde of zendtijd inkocht bij de commerciële omroepen. En al zeker geen coryfeeën die hét team uitzwaaiden. Maar dat gaf niet. `Het was een race van tegenstellingen', zei Timo Spijkerboer, teamleider van het Solar Team Twente na afloop. `Het was innovatie tegen snelheid'. En voor de vierde keer op rij won het snelle, gelikte, Delft.
Maar winnen heeft niet alleen te maken met als eerste over de finish rijden, en in een megagrote luxe vrachtwagen in hippe gesponsorde shirts door de Australische woestijn crossen. Winnen heeft ook te maken met heel veel doorzettingsvermogen, creativiteit en innovatie. En daar blonk één team in uit.
Hulde!
Meer aandacht voor de kunstijsbaan s.v.p.
ENSCHEDE - Sportwethouder Ed Wallinga kan binnenkort een mailtje verwachten van PvdAraadslid Menno Smit.
Als frequent gebruiker van de stoptrein richting Zwolle valt het Smit op, dat veel treinreizigers zich afvragen wat er gebouwd wordt tegen de spoorlijn aan. 'Wordt Go Planet uitgebreid? Het stadion? Ze weten het niet', meldt Smit in de nieuwsbrief van zijn partij.
Netjes maar ook met trots legt Smit zijn medereizigers uit, dat er druk gewerkt wordt aan de nieuwe kunstijsbaan. Omdat de coupés van de NS niet zo groot zijn, dat iedereen de uitleg van Smit kan bijwonen, zijn maatregelen noodzakelijk. Hij denkt aan de plaatsing van een mooi groot bord om aan te geven wat hier gebeurt en wanneer het klaar is. 'Laat de geïnteresseerde treinreiziger niet langer in het duister tasten en maak de mensen alvast warm voor de kunst- ijsbaan. Be good and sell it!'
TCT
---------------------------------------------------
Dat miste ik inderdaad ook al. Een bouwbord langs het spoor.
Heb het in de trein ook al wel meegemaakt dat mensen zich afvroegen wat er zou komen dus ik kan me hierin wel vinden.
ENSCHEDE - Sportwethouder Ed Wallinga kan binnenkort een mailtje verwachten van PvdAraadslid Menno Smit.
Als frequent gebruiker van de stoptrein richting Zwolle valt het Smit op, dat veel treinreizigers zich afvragen wat er gebouwd wordt tegen de spoorlijn aan. 'Wordt Go Planet uitgebreid? Het stadion? Ze weten het niet', meldt Smit in de nieuwsbrief van zijn partij.
Netjes maar ook met trots legt Smit zijn medereizigers uit, dat er druk gewerkt wordt aan de nieuwe kunstijsbaan. Omdat de coupés van de NS niet zo groot zijn, dat iedereen de uitleg van Smit kan bijwonen, zijn maatregelen noodzakelijk. Hij denkt aan de plaatsing van een mooi groot bord om aan te geven wat hier gebeurt en wanneer het klaar is. 'Laat de geïnteresseerde treinreiziger niet langer in het duister tasten en maak de mensen alvast warm voor de kunst- ijsbaan. Be good and sell it!'
TCT
---------------------------------------------------
Dat miste ik inderdaad ook al. Een bouwbord langs het spoor.
Heb het in de trein ook al wel meegemaakt dat mensen zich afvroegen wat er zou komen dus ik kan me hierin wel vinden.
Aan sponsors geen gebrek.INVISIBLE schreef:Daar heb ik me "echt" aan gestoord ja, die Solar Challenge, waar notabene 2 Nederlandse teams aan meedoen.
En welk Team was alleen belangrijk, ja die van Delft ..........verder werd er nagenoeg niet gesproken over de Twentse Solar Auto.
Had soms echt het gevoel dat ze echt geen eerbied of lof over hadden voor het team uit Twente, wat in verhouding met Delft ook wat minder kapitaalkrachtige sponsors had.
Had dit met de sponsoring te maken ?, of puur uit Delftse (Lees Haagse) macht, aangezien ik die van Twente ook nog wel aardig gesponsord vond worden.
Met bedrijven als Raedthyus, Thales, Saxion en o.a de Universiteit Twente.
Maar in het nieuws en ook in de media werd het Team uit Twente dus nagenoeg niet genoemd.
http://www.solarteam.nl/Sponsoren/
Best wel veel als je het mij vraagt. Maar goed het zullen allemaal kleine bijdrages geweest zijn.