Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

BS Park: 400m Kunstijsbaan

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Arjan

Bericht door Arjan »

Zo onstaat er toch een mooi complex met een een groot stadion,ijsbaan en entertainment.
Het enige wat ik nog mis is een groot indoor sportcomplex, misschien iets voor de UT ?

Het idee van 'de sportstad' in Heerenveen zie ik hier ook wel slagen.
Zo kunnen bv Hogeschool, UT hier ook een bijdrage in leveren met bv hun fysiotherapie en technische opleidingen, misschien dat er hier wel een CIOS of ALO kan komen (of zijn er daar al te veel van?)
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Arjan schreef:Zo onstaat er toch een mooi complex met een een groot stadion,ijsbaan en entertainment.
Het enige wat ik nog mis is een groot indoor sportcomplex, misschien iets voor de UT ?
Die wordt in Almelo gebouwd.
Rik

Bericht door Rik »

Je begrijpt dat ik niet vrijwillig een voet buiten de intercity zet als ik door Almelo kom? Daar hebben we dus niks aan.
Nasso

Bericht door Nasso »

14 oktober:

Afbeelding

Afbeelding
Dahoas

Bericht door Dahoas »

zozo das een flink lapje:P
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nou, lekkere zandbak :D
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja dat is een enorm project, jammer dat er nog steeds geen mooie detailtekeningen van te zien zijn.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Hoop zand :afro:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ rr1991

Ga je er straks overigens veel gebruik van maken ?

PS : een klein ***hotel lijkt me overigens een goede optie om naast dit complex te realiseren, niet dat het er van komt, maar toch !!
Dit zou alle voorzieningen die Go-Planet aan te bieden heeft goed doen.
Denk dan meer aan een Bastion Hotel, welke simpel maar toch erg functioneel kan zijn :).

Afbeelding
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Van die hoop zand niet, maar van de ijsbaan zo vaak als ik kan ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Haha ok dan :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die andere ijsbaan gaat overigens gesloopt worden, al was dat al eerder bekend, maar nu staat het ook onder de sloopvergunningen.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Gelukkig maar! Hopen dat er een mooi kantoorpand op die plaats komt. Naast de ijsbaan zijn onderhad ook al 2 nieuwe kantoorpanden (of winkels?) verschenen. Zijn best mooie gebouwen geworden!
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Afbeelding

Deze foto vanaf de site van Windbuul laat al heel mooi de afmetingen van de ijsbaan zien. Je kan de ronding al zien waarop de fundering aangebracht gaat worden :okay:
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Je kunt de 400-meterring al goed zien ja :)
Zijn de foto's copyrighted? Of mag ik ze naar wat kenissen sturen?
windbuul

Bericht door windbuul »

rr1991 schreef:Je kunt de 400-meterring al goed zien ja :)
Zijn de foto's copyrighted? Of mag ik ze naar wat kenissen sturen?
No problem :okay:

Eventueel een link naar de site http://www.luchtfoto-multiflight.com erbij :)
Martin

Bericht door Martin »

Enschede krijgt geen Thialf II

Het is te laat om van de nieuwe schaatsbaan in Enschede een groot schaatsstadion te maken, zoals Thialf in Heerenveen. Dat zegt wethouder Wallinga van Enschede.

Directievoorzitter Van der Werf van Aegon zei zaterdag dat er echt een nieuw schaatsstadion moet komen in Nederland. In Enschede is al begonnen met de bouw van de tweede overdekte 400-meter schaatsbaan van Nederland. Dat wordt geen nieuw Thialf, omdat er niet genoeg geld is om zo'n grote schaatsbaan te bouwen. Enschede is ook blij met de overdekte schaatsbaan die nu in aanbouw is.

rtv oost

Blijf het toch een gemiste kans vinden.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja dat vond ik een bijzonder bericht, en als de gemeente misschien een beetje eerder dit bericht had onderschept, had er misschien wel een goede samenwerking tussen Aegon, Essent en de Gemeente Enschede en Regio Twente kunnen komen.
Aangezien de Essent Cup ook tegenwoordig LIVE uitgezonden word op TV (SBS6), is er weer meer aandacht voor marathonschaatsen en schaatsen in het algemeen.
Wat natuurlijk op zijn duur weer goed is voor de promotie van Twente ten opzichte van Sport, en haar faccaliteiten, vooral als er een bijzondere 400-meter baan ontwikkeld zou worden (die voor de nodige aandacht zorgt) !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

willen ze weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :no:
Das nu weer typisch Enschede

Als je iets doet doe het dan gelijk goed..prutsers
Zwembad te klein, schaatsbaan zonder de juiste faciliteiten :(
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Uhm Hans dat was al bekend hoor :), dat deze schaatsbaan die notabene toch € 13 Miljoen (of meer) gaat kosten, geen tweede thialf zou gaan worden.
Nu zijn er dus geruchten of ideeen om een nieuwe insteek aan het schaatsen te geven, of een nieuwe schaatstempel te gaan bouwen, en daar had Enschede/Twente misschien gebruik van kunnen maken.
Maar dit besluit over de ijsbaan komt niet alleen van Enschede, en ook alle andere gemeenten in Twente zijn er nauw bij betrokken. Daaruit kon je al opmerken dat niet alle gemeenten hun steun en geld wilde overdragen aan deze nieuwe regional trekker.
Dus er mag, voordat er negatief gesproken word, weleens eerst positief gedacht worden bij het feit dat Gemeente Enschede ( en ook Hengelo en andere belanghebbenden) toch genoeg lef hebben getoond dat het er uiteindelijk toch van gaat komen (met veel extra bijdragen van verschillende instantie's).

Kijk je kunt hier wel een dure schaatstempel neerzetten, maar als pakweg 1.5 jaar later Lelystad een €70 Miljoen kostende ijsbaan realiseren gaat.
Dan komen de mensen toch niet helemaal naar deze "uithoek" van Nederland (lees Media), om hier hun wedstrijden te bekijken en te verslaan (al zie ik dat graag anders).
En als dan de gemeente ook nog eens tientallen miljoenen meer uit moet gaan geven, dan zouden de toch al veel klagende bewoners uit deze stad (ook jij kunt er soms wat van Hans ;) ), nog meer scheve gezichten richting de gemeente laten vallen.
Reactie : HOE KAN EEN GEMEENTE ZOVEEL GELD UITGEVEN AAN EEN IJSBAAN, als ze nog genoeg andere problemen in hun stad hebben?
Daar moet je ook aan denken, dus wees blij dat het er toch daadwerkelijk van gaat komen, hoe jammer het ook is dat er geen Tweede Thialf naast het Arke Stadion gerealisseerd gaat worden.
Aangezien Essent en Aegon misschien nog voor een aardig zakcentje hadden kunnen meebetalen .

Bekijk het ook eens van 2 kanten, aangezien wethouders en het beheren van Enschedese uitgaven niet allemaal aan 1 doel gericht zijn.
Plaats reactie