Zal wel aan mij liggen, maar wat is de bedoeling niet Sandokan,Sandokan01 schreef:...kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is/was?
dat je naar de Dorpsraad moet om je bezwaren tegen de bollen kenbaar te maken.

Zo werkt de procedure nu éénmaal,
als individu bij de gemeente aan de bel trekken met een dergelijke
klacht/ bezwaar zet totaal geen zoden aan de dijk (ik spreek uit ervaring)
De dorpsraad inventariseert de spelende zaken in de wijk,
en maakt deze op haar beurt kenbaar bij stadsdeelbeheer.
echter hoe meer geluiden een dorpsraad of wijkraad ontvangt m.b.t. een specifieke klacht,
hoe groter de urgentie kan worden, en hoe sneller een dergelijke klacht ter beoordeling bij de gemeente terecht komt.
Maar de dorpsraad kan ook geen zelfstandige beslissingen op dat niveau nemen,
en is dus op haar beurt ook weer afhankelijk van het standpunt dat de gemeente inneemt.
Over het algemeen is het een zeer frustrerende procedure,
waarbij je echt het geduld van een olifant moet hebben.
Wat meestal de zaak in een stroomversnelling kan brengen is media aandacht.
Uiteraard moet de media dan wel interesse krijgen voor de actie of problemen welke in de wijk spelen.
Probeer als protesterende bewoners via één persoon een signaal naar de media uit te brengen.
Mik op de Grensstreek / Huis aan Huis en natuurlijk de Tubantia,
wanneer er voldoende ruchtbaarheid aan gegeven word is de gemeente veel sneller bereid om actie te ondernemen.
Niets doen zou immers gezichtverlies betekenen.
jstijkel@hotmail.com dit is het e-mail adres van een van de redacteuren van de Huis aan Huis
stuur hem maar een mail, hij heeft ook al eens voor publicatie voor mij gezorgd.
jenne.smit@hetnet.nl deze man is zowel redacteur bij Tubantia als wel uitgever van de Grensstreek,
hem kun je ook benaderen voor zaken uit Enschede Oost. (Nieuw Enschede)

Tenslotte redactie@tubantia.wegener.nl en redactieonline@tubantia.wegener.nl niet vergeten.
Succes Hans