Zuiderval (gehele project)
Ja Invisible waar blijft die grootstedelijke uitstraling die je ons beloofd hebt? Zo zie je maar weer niet te hoog van de toren blazen, eerst zien dan geloven. Tot nu toe vind ik de zuiderval een onsamenhangend geheel worden. Nu maar hopen dat ze zich bij het uitvoeren van het gebouw van de woonplaats zich ook niet aan het bouwbord gaan houden!!!
Wat een "oost"blok gaat dat worden zeg!! 

Berealste schreef:Ja Invisible waar blijft die grootstedelijke uitstraling die je ons beloofd hebt? Zo zie je maar weer niet te hoog van de toren blazen, eerst zien dan geloven. Tot nu toe vind ik de zuiderval een onsamenhangend geheel worden. Nu maar hopen dat ze zich bij het uitvoeren van het gebouw van de woonplaats zich ook niet aan het bouwbord gaan houden!!!Wat een "oost"blok gaat dat worden zeg!!
En wie zegt dat IK het niet goed vindt, zo als het is .
Dat anderen zeggen dat ze het niet mooi vinden, zegt nog niet dat ik dat zo vindt .
Beter gezegd, ik heb wel vaker een afwijkende manier van ergens op neerkijken .
En vaak pakt het wel goed uit .
Ik zie het iets verder, dan stomweg nu al zitten kijken naar 1 object als er nog tal van andere dingen in aanbouw zijn .
Mobiland zoals toevallig iemand gisteren het zo tegen me zei, word een binnenkomer van :
Zo daar zit het wel goed in deze stad, daar zitten de Showrooms mooi in een groot pand ondergebracht .
Mobiland word ook nog eens voorzien van een blauwe neon buisverlichting .
En wat doet staal met neon dat reflecteerd dus ik zou zeggen zie het maar eens in de avond .
Verder ben ik totaal niet negatief over het gebouw nu het toch grotendeels klaar is .
Houdt er ook even rekening mee dat er naast Mobiland een knots van een Brandweerkazerne in aanbouw is .
En dat het ontwerp van de Woonplaats ook totaal niet onaardig is .
Daar word het zelfs al 9 lagen .
Dus onstedelijk word het niet, maar iedereen zijn eigen mening .
Maar bekijk de Zuiderval over een paar jaar maar weer eens .
Ik denk dat je meer bij mijn standpunt zou gaan zitten dan andersom !! .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di sep 12, 2006 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Berealste
Ja kijk nog maar eens weer over een aantal maanden en of jaren
.
En dat je het Woonplaats kantoor een Oostblokontwerp vindt, dat kan ik niet begrijpen ?
Het is toch een zeer aardig pand, dat zo langs een zichtlokatie komt te staan .
En precies op de hoek van een belangrijk kruispunt en pal aan de Zuiderval gelegen .

Zo verkeerd is dit toch niet ?
En het is van de hand van Architectenbureau RAU uit Amsterdam .
Dus wederom een architect van buitenshuis, met prachtige andere ontwerpen van hun bureau .
Dit is een stukje tekst van hun site :
ENSCHEDE, 3 JULI 2006 — WONINGCORPORATIE DE WOONPLAATS UIT ENSCHEDE KOOS VOOR EEN HOOFDKANTOOR MET VEEL, HEEL VEEL RAMEN. HIERDOOR OOGT HET HOGE GEBOUW TOEGANKELIJK EN OPEN. HET CENTRALE TRAPPENHUIS IS ZICHTBAAR VAN BUITENAF EN ACCENTUEERT DE WONINGCORPORATIE ALS EEN ORGANISATIE DIE VOLOP IN BEWEGING IS.

De bouwlokatie is in vergelijk met wat er komt wel redelijk klein te noemen .
Maar dat zou meer aan het feit liggen dat het gebouw na mate het hoger word, ook breder zou gaan worden .
Ja kijk nog maar eens weer over een aantal maanden en of jaren

En dat je het Woonplaats kantoor een Oostblokontwerp vindt, dat kan ik niet begrijpen ?
Het is toch een zeer aardig pand, dat zo langs een zichtlokatie komt te staan .
En precies op de hoek van een belangrijk kruispunt en pal aan de Zuiderval gelegen .

Zo verkeerd is dit toch niet ?
En het is van de hand van Architectenbureau RAU uit Amsterdam .
Dus wederom een architect van buitenshuis, met prachtige andere ontwerpen van hun bureau .
Dit is een stukje tekst van hun site :
ENSCHEDE, 3 JULI 2006 — WONINGCORPORATIE DE WOONPLAATS UIT ENSCHEDE KOOS VOOR EEN HOOFDKANTOOR MET VEEL, HEEL VEEL RAMEN. HIERDOOR OOGT HET HOGE GEBOUW TOEGANKELIJK EN OPEN. HET CENTRALE TRAPPENHUIS IS ZICHTBAAR VAN BUITENAF EN ACCENTUEERT DE WONINGCORPORATIE ALS EEN ORGANISATIE DIE VOLOP IN BEWEGING IS.

De bouwlokatie is in vergelijk met wat er komt wel redelijk klein te noemen .
Maar dat zou meer aan het feit liggen dat het gebouw na mate het hoger word, ook breder zou gaan worden .