Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Zuiderval (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Martin

Bericht door Martin »

Vandaag weer eens na lange tijd langs mobiland geweest, het is echt te triest voor woorden. ;(
Brinker

Bericht door Brinker »

Ja erg he,ik had het voor een aantal maanden geleden nog over dorps,maar dit is meer iets voor een sloopterrein,echt triest :head:
TA
Member
Member

Bericht door TA »

Gelukkig dat die niet heel erg opvalt gezien vanaf de zuiderval. Maar het is inderdaad een troosteloze bedoeling. :ohno:
Berealste

Bericht door Berealste »

Ja Invisible waar blijft die grootstedelijke uitstraling die je ons beloofd hebt? Zo zie je maar weer niet te hoog van de toren blazen, eerst zien dan geloven. Tot nu toe vind ik de zuiderval een onsamenhangend geheel worden. Nu maar hopen dat ze zich bij het uitvoeren van het gebouw van de woonplaats zich ook niet aan het bouwbord gaan houden!!! ;) Wat een "oost"blok gaat dat worden zeg!! :down:
Martin

Bericht door Martin »

Wat is trouwens de bedoeling aan de Kuipersdijk? Een heel stuk van het Bonhoeffer College is gesloopt.

Weer een braakliggend stuk erbij.
Berealste

Bericht door Berealste »

Martin schreef:Wat is trouwens de bedoeling aan de Kuipersdijk? Een heel stuk van het Bonhoeffer College is gesloopt.

Weer een braakliggend stuk erbij.
Daar komt toch ook een gedeelte v/d nieuw te bouwen scholingsboulevard?!
Robert

Bericht door Robert »

Zo zie je maar weer niet te hoog van de toren blazen, eerst zien dan geloven.
Dat doet Invis ook niet. Zoveel echt hoge torens zijn er aan de Zuiderval nog niet te vinden. :D
TA
Member
Member

Bericht door TA »

Wanneer begint de bouw eigenlijk?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Berealste schreef:Ja Invisible waar blijft die grootstedelijke uitstraling die je ons beloofd hebt? Zo zie je maar weer niet te hoog van de toren blazen, eerst zien dan geloven. Tot nu toe vind ik de zuiderval een onsamenhangend geheel worden. Nu maar hopen dat ze zich bij het uitvoeren van het gebouw van de woonplaats zich ook niet aan het bouwbord gaan houden!!! ;) Wat een "oost"blok gaat dat worden zeg!! :down:

En wie zegt dat IK het niet goed vindt, zo als het is .
Dat anderen zeggen dat ze het niet mooi vinden, zegt nog niet dat ik dat zo vindt .
Beter gezegd, ik heb wel vaker een afwijkende manier van ergens op neerkijken .
En vaak pakt het wel goed uit .
Ik zie het iets verder, dan stomweg nu al zitten kijken naar 1 object als er nog tal van andere dingen in aanbouw zijn .
Mobiland zoals toevallig iemand gisteren het zo tegen me zei, word een binnenkomer van :

Zo daar zit het wel goed in deze stad, daar zitten de Showrooms mooi in een groot pand ondergebracht .
Mobiland word ook nog eens voorzien van een blauwe neon buisverlichting .
En wat doet staal met neon dat reflecteerd dus ik zou zeggen zie het maar eens in de avond .
Verder ben ik totaal niet negatief over het gebouw nu het toch grotendeels klaar is .

Houdt er ook even rekening mee dat er naast Mobiland een knots van een Brandweerkazerne in aanbouw is .
En dat het ontwerp van de Woonplaats ook totaal niet onaardig is .
Daar word het zelfs al 9 lagen .
Dus onstedelijk word het niet, maar iedereen zijn eigen mening .

Maar bekijk de Zuiderval over een paar jaar maar weer eens .
Ik denk dat je meer bij mijn standpunt zou gaan zitten dan andersom !! .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di sep 12, 2006 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Iedereen

Vandaag is de bouwkraan voor de Woonplaats er neergezet ( een groene van BAM ) .
Ze breken de ene toren bij de Brandweerkazerne af, en bouwen er weer eentje op bij deze lokatie :) .
Berealste

Bericht door Berealste »

@ Invis

We shall see ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Berealste

Ja kijk nog maar eens weer over een aantal maanden en of jaren :) .
En dat je het Woonplaats kantoor een Oostblokontwerp vindt, dat kan ik niet begrijpen ?
Het is toch een zeer aardig pand, dat zo langs een zichtlokatie komt te staan .
En precies op de hoek van een belangrijk kruispunt en pal aan de Zuiderval gelegen .

Afbeelding

Zo verkeerd is dit toch niet ?

En het is van de hand van Architectenbureau RAU uit Amsterdam .
Dus wederom een architect van buitenshuis, met prachtige andere ontwerpen van hun bureau .

Dit is een stukje tekst van hun site :

ENSCHEDE, 3 JULI 2006 — WONINGCORPORATIE DE WOONPLAATS UIT ENSCHEDE KOOS VOOR EEN HOOFDKANTOOR MET VEEL, HEEL VEEL RAMEN. HIERDOOR OOGT HET HOGE GEBOUW TOEGANKELIJK EN OPEN. HET CENTRALE TRAPPENHUIS IS ZICHTBAAR VAN BUITENAF EN ACCENTUEERT DE WONINGCORPORATIE ALS EEN ORGANISATIE DIE VOLOP IN BEWEGING IS.

Afbeelding

De bouwlokatie is in vergelijk met wat er komt wel redelijk klein te noemen .
Maar dat zou meer aan het feit liggen dat het gebouw na mate het hoger word, ook breder zou gaan worden .
Martin

Bericht door Martin »

Keiharde update, 13 sept.

Nieuwbouw brandweer

:cheer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet grappig! :(
Afbeelding

Afbeelding

Nieuw asfalt! :o :banaan:
Afbeelding

Afbeelding
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Nee, ik vind het niets, brandweerkazerne is niets, en de rest ook niet.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

vind et pragtig :okay: , op mobiland na dan :down:
DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM »

Q. schreef:Nee, ik vind het niets, brandweerkazerne is niets, en de rest ook niet.
Willen is wel wat anders dan kunnen. Op zich gaat het er wel stedelijker uitzien, maar het is nu eenmaal geen Amsterdam. :)
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

nee dat is wat: :lol: AMSTERDAM :ohno:
Robert

Bericht door Robert »

Afbeelding

Brrr wat een kleur.
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Amrezzz schreef:nee dat is wat: :lol: AMSTERDAM :ohno:
Ja, ieuw, wat een lelijke stad is dat, al die oude gebouwen en stijlvolle architectuur, bah!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Berealste

Bericht door Berealste »

Een woord: VERSCHRIKKELIJK!!! :down: :ohno: ;(
Plaats reactie