Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Ja, Danielea dat is'm. Duidelijk herkenbaar is het toneel. Nu ik het zo zie, het is helemaal tegen de panden van de Haverstraat aangebouwd. Dat was de tuin van een van de Van Heek's zo'n 100 jaar geleden.
Wat sas as dós was kaans.
Daniela
Member
Member

Bericht door Daniela »

Okay! Vandaar ook de ronde vorm aan de achterzijde van het gebouw. Ik heb nooit beseft dat daar nog een groot pand achter staat (was zowat vroeger een vaste klant van de Xenos 8) ). Zijn er geen foto´s van vroeger te zien van de binnenkant van deze schouwburg?
Bjorn Keizers
Member
Member

Bericht door Bjorn Keizers »

Inderdaad, dat had ik zo ook niet achter die gevel gezocht.

Altijd leuk, zo'n kleine geschiedenisles :D
Bjorn Keizers
Member
Member

Ik kwam net langs het Stationsplein op een goed moment: ik zag het laatste restant verdwijnen van wat ooit in handen was van icoon PTT.

Ja, heren, onze telefooncel op het Stationsplein is zojuist weggehaald. Er stonden al twee Enschedese cellen op de vrachtwagen met de derde klaar om opgepikt te worden. De stratenmaker was net bezig om tussen de hoosbuien door het gat dicht te maken.

AfbeeldingEnd of an era. by bjorn.keizers, on Flickr

AfbeeldingEnd of an era. by bjorn.keizers, on Flickr

Ik weet niet zeker of het DE laatste telefooncel is, volgens de stratenmaker zou er nog een staan aan de Fazantstraat? Geheel klopte zijn info ook niet, want volgens "de planning" zou er naast de weggehaalde cel op het Stationsplein nog een tweede staan. Deze is echter al geruime tijd weg. Wie weet blijft er dus ergens nog een verdwaalde cel achter als ze deze vergeten :D

EDIT: ah, op Streetview in ieder geval nog wel te zien, die cel aan de Fazantstraat.

https://www.google.nl/maps/@52.2352589, ... 312!8i6656
enschede053
Member
Member

Bericht door enschede053 »

Zag dat het pand waar voorheen Stef inzat (naast House of Snobs) ook verhuurd is, iemand een idee wat hier in komt?
Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik »

Van horen zeggen dat Byblos daar zijn intrek neemt. Zit nu nog aan de Langestraat hoek Achter t'Hofje.
Wat sas as dós was kaans.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Hendrik schreef:Van horen zeggen dat Byblos daar zijn intrek neemt. Zit nu nog aan de Langestraat hoek Achter t'Hofje.
foto van Byblos aan de langestraat hoek Achter 't Hofje.
Bijlagen
Langestraat Byblos.jpg
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

enschede053 schreef:Zag dat het pand waar voorheen Stef inzat (naast House of Snobs) ook verhuurd is, iemand een idee wat hier in komt?
Van Loenshof Stef
Bijlagen
van Loenshof Stef.JPG
enschede053
Member
Member

Nee bedoel het pand tussen House of Snobs en Borchert schoenen. Biblos is er inmiddels al gevestigd :)
Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander »

Crocs winkel nu officieel gesloten (wie treurt daarom - ik niet in ieder geval) om ruimte te maken voor een onbekende nieuwe huurder aldus de Tubantia. Begint er op te lijken dat de Primark inderdaad gaat uitbreiden, zullen die oude plek van Men at Work wellicht ook overnemen. Nu moet alleen die telecomboer naast de hoofdingang er nog worden uitgebonjourd en dan is de complete westkant van het Van Heekplein van hun :)

Ondertussen zijn ze bij de nieuwe Hema ook druk bezig met verbouwen. Weet iemand of die TK Maxx plannen voor de oude Hema al concreet zijn?
enschede053
Member
Member

Highlander schreef:Crocs winkel nu officieel gesloten (wie treurt daarom - ik niet in ieder geval) om ruimte te maken voor een onbekende nieuwe huurder aldus de Tubantia. Begint er op te lijken dat de Primark inderdaad gaat uitbreiden, zullen die oude plek van Men at Work wellicht ook overnemen. Nu moet alleen die telecomboer naast de hoofdingang er nog worden uitgebonjourd en dan is de complete westkant van het Van Heekplein van hun :)

Ondertussen zijn ze bij de nieuwe Hema ook druk bezig met verbouwen. Weet iemand of die TK Maxx plannen voor de oude Hema al concreet zijn?
Oh dubbelpost in het van Heekplein topic. Is verder niks meer over naar buiten gekomen. Maar de Hema zit er nog, dus ze kunnen nog niks verbouwen. Zag ook dat de Spar (oude pand de Slegte) al bijna gereed is. En in een voormalige herenmodezaak aan het van Loenshof (in het rijtje van Die Grenze) opent begin volgend jaar een damesmodezaak. Als straks de Hofpassage ook nog verbouwd is wordt de leegstand in Enschede minimaal. Weet iemand al iets van de Zuidmolen? Waren een tijdje geleden plannen voor om het te verbouwen maar zie daar nog geen beweging.
Highlander
Member
Member

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:
Highlander schreef:Crocs winkel nu officieel gesloten (wie treurt daarom - ik niet in ieder geval) om ruimte te maken voor een onbekende nieuwe huurder aldus de Tubantia. Begint er op te lijken dat de Primark inderdaad gaat uitbreiden, zullen die oude plek van Men at Work wellicht ook overnemen. Nu moet alleen die telecomboer naast de hoofdingang er nog worden uitgebonjourd en dan is de complete westkant van het Van Heekplein van hun :)

Oh dubbelpost in het van Heekplein topic. Is verder niks meer over naar buiten gekomen. Maar de Hema zit er nog, dus ze kunnen nog niks verbouwen. Zag ook dat de Spar (oude pand de Slegte) al bijna gereed is. En in een voormalige herenmodezaak aan het van Loenshof (in het rijtje van Die Grenze) opent begin volgend jaar een damesmodezaak. Als straks de Hofpassage ook nog verbouwd is wordt de leegstand in Enschede minimaal. Weet iemand al iets van de Zuidmolen? Waren een tijdje geleden plannen voor om het te verbouwen maar zie daar nog geen beweging.
Dat De Slegte pand is mooi opgeknapt, zag het gisteren. Ziet er strak uit nu. Broekhuis aan de overkant gaat schijnbaar in 2016 ook de gevel verbouwen, hopelijk wordt het net zoiets.

Haverstraat is nog wel een zorgenkindje trouwens, qua leegstand!
Rene
Member
Member

Bericht door Rene »

Ja, Spar is geinteresseerd in onze binnenstad. Dat betekent dat het aantal passanten redelijk hoog is. Da's ook de formule van Spar, alleen vestigingen in het centrum van steden.
Daniela
Member
Member

Bericht door Daniela »

Iemand een foto van de nieuwe gevel van het pand De Slegte? Ben wel benieuwd:-)
Bjorn Keizers
Member
Member

Ik zal er morgen wel eens langs fietsen, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat.
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Bjorn Keizers schreef:Ik zal er morgen wel eens langs fietsen, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat.
Ik ben er vanmiddag toevallig ook geweest en even deze foto's gemaakt. Ik vind dat aan de gevel niets is veranderd.
Bijlagen
Marktstraat De Spar vroeger pand De Slegte.JPG
Marktstraat De Spar vroeger pand De Slegte (2).JPG
Arie
Member
Member

Bericht door Arie »

Zo zag De Slegte er uit.
Bijlagen
Marktstraat De Slegte.jpg
Bjorn Keizers
Member
Member

Dank Arie! Dat is inderdaad haast zo'n 'ontdek de verschillen' zoekplaatje... niet echt een heel spannend resultaat. Maar ja Spar wil misschien niet té ingrijpend verbouwen gezien de kosten.

Wat zouden ze eigenlijk doen met die bovenverdiepingen? Apart verhuren denk ik?
Daniela
Member
Member

Bericht door Daniela »

Dankje Arie:-) voor de foto. Ik zie idd alleen dat de pui naar voren in gebracht, wat op zich een goede verbetering is. Het geheel oogt minder rommelig dan eerst. Al blijf ik het geen pareltje van een gebouw vinden :D
hans
Member
Member

Bericht door hans »

binnen was het altijd feest...
Plaats reactie