Er staat nu een flat en aan de overkant een bosbartg schreef:Geen Kuipersdijk
Raad de plek
Re: Raad de plek
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Volkswagen Variant?bartg schreef:Ik heb nog iets uit de tamelijke oude doos.Ik denk niet dat het moeilijk is.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ja Bart nu valt het kwartje. Ik kon hem echt niet plaatsen.
Hoek Lijsterstraat Voortsweg. Het pand was uit mijn geheugen gewist, nu is het er weer.
Hoek Lijsterstraat Voortsweg. Het pand was uit mijn geheugen gewist, nu is het er weer.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
enschedeinansichten schreef:Ja Bart nu valt het kwartje. Ik kon hem echt niet plaatsen.

Volgens mij was het Sprakel
Hee te gek! Dat is vlakbij waar ik woon. Ik ken wel een oude foto van die hoek maar dat ziet er toch anders uit. Toen het spoor er nog lag maakte de Voortsweg hier een knik, toch? Dit moet dus van daarna zijn?enschedeinansichten schreef:Ja Bart nu valt het kwartje. Ik kon hem echt niet plaatsen.
- Bijlagen
-
- Genomen naar het zuiden. Weg naar links is Voortmansweg. De Voortsweg gaat links van de foto, achter het huisje, naar rechts verder. De fotograaf staat met de rug naar het vervolg van de Voortsweg naar het noorden. Rechtsachter meen ik een schoorsteen (TTM?) te ontwaren, en een boerderijtje, maar die staat te dichtbij om Het Vrijdag te kunnen zijn. Naar midden achter splitst het spoor zich, links is het zijspoor. Dit is op de kaart van Enschede uit de jaren 30 nog goed te herkennen. Naar verluid is deze foto uit 1972, Deppenbroek is dan al gebouwd (rechtsvoor de foto). De spoorlijn zou in 1938 al gesloten zijn, dus hier al ruim 30 jaar ongebruikt.
- voortsweg_kruising_spoor.jpg (41.85 KiB) 6367 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ostar op ma feb 11, 2013 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Was het misschien café Azink? Zie forum/viewtopic.php?f=9&t=1848bartg schreef:enschedeinansichten schreef:Ja Bart nu valt het kwartje. Ik kon hem echt niet plaatsen.
Hoek Lijsterstraat Voortsweg. Het pand was uit mijn geheugen gewist, nu is het er weer.Helemaal goed ! Maar hoe het cafe -feestzaal- heet ,dat weet ik niet meer
Ja,inderdaad is het cafe Azink .Volgens telefoonboek 1950. Cafe Azink Voortsweg 215.Ostar schreef:Was het misschien café Azink? Zie forum/viewtopic.php?f=9&t=1848bartg schreef:enschedeinansichten schreef:Ja Bart nu valt het kwartje. Ik kon hem echt niet plaatsen.
Hoek Lijsterstraat Voortsweg. Het pand was uit mijn geheugen gewist, nu is het er weer.Helemaal goed ! Maar hoe het cafe -feestzaal- heet ,dat weet ik niet meer
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Volgens mij zat er de laatste jaren een muziekkorps in.
En was daar ook geen speeltuin ?

Was daar bij datzelfde kruispunt ook niet een opslag van Aalderson transport en hijswerktuigen?
Wat sas as dós was kaans.
Er is daar nog steeds een speeltuin. http://maps.google.nl/?ll=52.237951,6.9 ... 6,,2,-0.41enschedeinansichten schreef:Volgens mij zat er de laatste jaren een muziekkorps in.En was daar ook geen speeltuin ?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Dat is wel zeker.Hendrik schreef:Was daar bij datzelfde kruispunt ook niet een opslag van Aalderson transport en hijswerktuigen?
En het bos aan de overkant staat te koop. Landgoed

Heb net een bos gekocht...........Tulpen voor mijn lieve vrouw.
Neckar.
Neckar.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Geld inzamelen en schenken aan de buurt ?
Hugo Boss
BOS Boeddhistische Omroep Stichting
BOS Bank of Scotland

Hugo Boss
BOS Boeddhistische Omroep Stichting
BOS Bank of Scotland

stop er maar mee ik zie door de bomen het bos ook niet meer...
Neckar..
Neckar..
Het café en aangrenzend pand zijn verdwenen. Maar de bomen die op deze foto voor het gebouw staan, zijn er nog. Zie https://maps.google.nl/?ll=52.237485,6. ... 2,,1,-7.28bartg schreef:Ik heb nog iets uit de tamelijke oude doos.Ik denk niet dat het moeilijk is.
Ze zijn aan de onderkant wel flink gesnoeid.
Nu weet ik de plek maar van het gebouw kan ik me helemaal niets meer herinneren wel dat Aalderson daar zat en rechts ervan Voetbal vereniging Roombeek.
Neckar..
Neckar..
Zal ik eens proberen met deze bijdrage jullie het niet al te makkelijk te maken ... ?
- Bijlagen
-
- IMG_6630-001.JPG (215.07 KiB) 6293 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Rodelbaan !!!
Trimbaan op het Rutbeek?