Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
Waren de mensen zo klein, of waren de winkelpuien zo hoog?
Mooie foto's, Arie!
Mooie foto's, Arie!
Interessante vraag Veteraan, Misschien beide. Mijn beide opa's leefden in die tijd. Van mijn ene heb ik het militaire zakboekje met uitvoerig signalement: lengte 1m67cm. Van mijn andere opa heeft een zus van mij nog zijn trouwpak en hoge hoed uit 1901. Die hoge hoed past op geen enkel volwassen hoofd van tegenwoordig en dat pak lijkt eerder een costuum van een tiener van zo'n 15 jaar. Tegenwoordig zijn wij veeeeeel groter.Veteraan schreef:Waren de mensen zo klein, of waren de winkelpuien zo hoog?
Mooie foto's, Arie!
Wat sas as dós was kaans.
We beginnen dit nieuwe jaar met een toepasselijke advertentie: Geluk in 'n Tuk van H. Grobben Kuipersdijk 153 advertentie Tubantia 31-12-1935.
... Doet me toch ergens aan Hans denken .....
Haverstraat 7 Vruchten- en Comestibleshandel Wed. J. Peddemors advertentie 12-11-1915.
Hengelosestraat 190 Fa. Wed. J.H. Kersting Koperslagerij advertentie Tubantia 31-12-1929.
- Bijlagen
-
- Hengelosestraat 190 Fa. Wed. J.H. Kersting Koperslagerij advertentie Tubantia 31-12-1929.jpg (46.01 KiB) 6368 keer bekeken
-
- Hengelosestraat 190 Wed. J.H. Kersting reclamevoorwerp.jpg (47.46 KiB) 6368 keer bekeken
De Fam Weijl zat al heel lang aan de Haverstraat volgens deze advertentie van 10-11-1877.
Haverstraat, met winkelpanden van Heijne lederwaren en slagerij M. Weijl maar dan in 2016....
hadden ze het niet op de pruisen ?
Haverstraat 15 Fa.L.J. Platvoet schoenenmagazijn advertentie Tubantia 25-2-1936 en 9-6-1927.
Stadsgravenstraat en Markt Bierbottelarij en Mineraalfabrikek J. Barske advertentie 1910.
Burgemeesterstraat 13 N.V. Enschedesche Lederhandel vh Fa. G.J. Schuttelaar advertentie Tubantia 3-3-1934
Hengelosestraat De Kettingbrug advertentie Tubantia 13-2-1937.
Deurningerstraat 63 Rund- en varkensslagerij G.J. Hemmink advertentie Tubantia 23-4-1924
Liggen daar gewoon 2 varkens op de stoep?
Ach de straat is schoon en het vel zit er nog om. ????
goed voor de afweer !
Kalanderstraat Seinhorst Tabak, Sigaren en Koloniale Waren advertentie Tubantia 15-6-1889.
Langestraat hotel-restaurant S.B. Heijmans advertentie Nieuw Israelietisch weekblad 15-5-1896.