Is deze te moeilijk?
Enschedese geveltjes
Re: Enschedese geveltjes
Net buiten de singels en die straat loopt uit op 1 van die singels.
Tubantiastraat?
Van welk pand is deze gevel? Een foto van 1980, maar het pand staat er nog.
- Bijlagen
-
- raad de gevel.jpg (126.38 KiB) 6276 keer bekeken
Het is dus nog binnen de singels en de chique straat waarin dit pand is gelegen loopt ook naar 1 van die singels.
Verdraaid. Ik ben er pas nog langsgefietst en heb toen gedacht dat ik de volgende keer (ik had haast) er een foto van moest maken!!
Ik kon me even niet meer voor de geest halen waar het was.

Als het even kan altijd foto's maken. Maar kom er zelf ook niet meer aan toe. Er moeten nog heel wat straatnaambordjes op de foto worden gezet. Maar ja, de komende tijd even niet naar buiten.
Het betreft dus dit pand.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Blijdensteinlaan ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Ja, het pand aan de H.B. Blijdensteinlaan 44.
- MarcBrugge
- Member
Dit is zorgvilla de Maere aan de Hogelandsingel in de buurt van de kruizing met de Boulevard 1945!
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ben daar laats geweest, wat een mooi pand.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
InderdaadMarcBrugge schreef: ↑vr mar 27, 2020 10:10 pm Dit is zorgvilla de Maere aan de Hogelandsingel in de buurt van de kruizing met de Boulevard 1945!

- Bijlagen
-
- Hogelandsingel 21 hierin komt zorgvilla De Maere.jpg (161.6 KiB) 6129 keer bekeken
Hogeland Toernooistraat. Hier woonde onze vorige burgemeester ook. Dit soort huizen was het product van een plaatselijke architect die hele reeksen van dit soort huizen bouwde. Ik ben toch blij dat ik niet in zo iets woon. Allemaal niveau verschillen met trapjes enz. Niet echt vriendelijk voor ouderen.
Wat sas as dós was kaans.
Dat is juist HendrikHendrik schreef: ↑za mar 28, 2020 12:20 pm Hogeland Toernooistraat. Hier woonde onze vorige burgemeester ook. Dit soort huizen was het product van een plaatselijke architect die hele reeksen van dit soort huizen bouwde. Ik ben toch blij dat ik niet in zo iets woon. Allemaal niveau verschillen met trapjes enz. Niet echt vriendelijk voor ouderen.

Aan de Toernooistraat staat een rij van zeven bungalows uit 1966, ontworpen door de Twentse architect Nico Zantinge (1928-1983). Eén van de woningen werd door Zantinge ingericht als zijn eigen woonwerkhuis. Dit gebouw kan als hoogtepunt van zijn oeuvre worden gezien.