Soms vraag ik me wel eens af of je überhaupt wel eens in het centrum komt. De Mediamarkt heeft aan de achterkant (Oldenzaalsestraat) een afgiftepunt. Nadat je afgerekend hebt kun je je koelkasten en wasmachines daar ophalen, met de fiets of desnoods met de tractor of de Hummer, inrijruimte zat. Ook staat er aan diezelfde Oldenzaalsestraat achter de Hema over een afstand van 50 meter een lange rij fietsnietjes die echter bijna altijd ongebruikt blijven omdat Nederlanders nou eenmaal het liefst de fiets voor de deur van de winkel neerzetten, en niet twintig meter verderop want dat is blijkbaar veel te ver lopen.Vincent1971 schreef:Spruwel schreef:De ingang vind ik wel een vooruitgang. Met alle deuren open is er een goede doorstroming op drukke dagen.
Dergelijke schermen daarentegen: lelijk en overbodig.
Vind zelf de ingang een achteruitgang. Probleem is waar stal je je fiets nu? Even je fiets neerzetten bij een nietje aan de Oldenzaalsestraat lijkt me niet handig als je b.v. iets groots koopt bij de Mediamarkt. Kalandergang of stal je je fiets bij de A.H.?
De Klanderij
-
- Member
Re: De Klanderij
-
- Member
Sorry Hendrik, ik viel in herhaling, had deze post van je niet gezien..Hendrik schreef: Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt.Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.
Geeft niet, onze reacties vullen elkaar goed aanHighlander schreef:Sorry Hendrik, ik viel in herhaling, had deze post van je niet gezien..Hendrik schreef: Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt.Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.

Wat sas as dós was kaans.
- Vincent1971
- Member
Ik welHendrik schreef:Vincent wacht nog steeds op schuifdeuren bij b.v. V&D en AH waar je met de auto naar binnen kunt.Spruwel schreef:Tjonge, tjonge... dat parkeerprobleem van jou blijkt diepgeworteld.
En dat probleem betreft hier niet iets fysieks maar zit tussen je oren.Trouwens voor grote dingen ga ik niet met de fiets naar de Mediamarkt. Aan de achterkant van de MM zit een groot afhaalpunt voor volumineuze artikelen.

Een goed begin heeft geen einde
Speciaal raadplaatje voor Vincent.
Waar staan deze fietsen? Is er ook wéér een fiets van jou bij?
Kun je zien wat er op de muur staat?
- Vincent1971
- Member
Verkeerd topic VeteraanVeteraan schreef:Speciaal raadplaatje voor Vincent.

er wordt met geen woord over een gevel gerept , geen fietsen plaatsen.
typisch...
typisch...
- Vincent1971
- Member
Anders was er wel een papiertje op straat waarop zou staan 'geen fietsen plaatsen'hans schreef:er wordt met geen woord over een gevel gerept , geen fietsen plaatsen.
typisch...
Ik voor mij denk dat de grond ervoor van de gemeente is. Heeft die winkel in principe geen zeggenschap op. Maar weet niet of er precariorechten betaald worden. Dan zou ik een overzichtsfoto moeten zien cq moeten weten waar die winkel is.
Dat vroeg ik ...... WAAR staan deze fietsen. Daar heb je niet op geantwoord.
Ik heb geen wetboeken nodig en uitleg over eigendomsverklaringen.
- Vincent1971
- Member
Geen idee waar die fietsen staan. Moet je even bij de juiste rubriek plaatsen. Wellicht dat iemand kan raden waar deze raadplek is. Maar doe een gokje. Bij de Klanderij. Veteraan blij?Veteraan schreef:Dat vroeg ik ...... WAAR staan deze fietsen. Daar heb je niet op geantwoord.
Blij? met jou? ..... of met jouw antwoord? ..... ja ja (Dat is Twents voor .....vul maar in)
Voor de volledigheid, die fietsen staan tegen de gevel van de Ji-Nos (in eerdere jaren Snekkie), links van de ingang, tegenover Villa Van Heek.
Dit pand dus.bthejay schreef:Voor de volledigheid, die fietsen staan tegen de gevel van de Ji-Nos (in eerdere jaren Snekkie), links van de ingang, tegenover Villa Van Heek.
Inderdaad, bthejay en Arie, dat is correct.
Gisteren is het Winkelcentrum De Klanderij aan het H.J. van Heekplein opnieuw heropend i.v.m. het gereedkomen van de nieuwe ingangen. Er waren daar allerlei activiteiten, w.o. een modeshow.
Ik vind het prima gedaan. Naast de draaideur zijn er ook normale deuren geplaatst.
Klanderij duurzaamste winkelcentrum van Nederland
19/12/2014
Winkelcentrum De Klanderij is het duurzaamste winkelcentrum van Nederland. De Klanderij is het eerste winkelcentrum in Nederland dat het BREEAM-NL Certificaat krijgt voor duurzaamheid.
Bij de vernieuwing van het winkelcentrum hebben de roltrappen een start/stopsysteem. Verder is er een gescheiden afvalinzamelingssysteem en een rioolstelsel met een apart systeem voor vuil- en hemelwaterafvoer. De verlichting is ledverlichting wat een flinke energiebesparing oplevert. Het verbruik van energie is sinds de vernieuwing gemiddeld met vijftig procent gedaald.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/klanderij-du ... tem?162663
19/12/2014
Winkelcentrum De Klanderij is het duurzaamste winkelcentrum van Nederland. De Klanderij is het eerste winkelcentrum in Nederland dat het BREEAM-NL Certificaat krijgt voor duurzaamheid.
Bij de vernieuwing van het winkelcentrum hebben de roltrappen een start/stopsysteem. Verder is er een gescheiden afvalinzamelingssysteem en een rioolstelsel met een apart systeem voor vuil- en hemelwaterafvoer. De verlichting is ledverlichting wat een flinke energiebesparing oplevert. Het verbruik van energie is sinds de vernieuwing gemiddeld met vijftig procent gedaald.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/klanderij-du ... tem?162663
De Klanderij vind ik in zijn huidige stijl mooi om te zien. Hopelijk weet het in de toekomst wat historische waarde te creëren. De Hofpassage b.v vond ik in de jaren 80 ook mooi, maar mag van mij nu wel tegen de vlakte. De architectonische waarde kan ik er niet echt in ontdekken. Zo zie je maar hoe dingen in aantrekkelijkheid kunnen veranderen, ook al veranderen ze zelf niet eens zo veel. Hoe zag die Hofpassage er eigenlijk voor 1978 uit? Liep daar een straat tussendoor o.i.d.?