Pagina 13 van 20
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: za feb 16, 2008 7:17 pm
door DBM
Haha lange teentjes Hans. Nee mijn opmerking had niets te maken met je capaciteiten.
Jij bent als type niet bepaald een leraar. Die heeft het vingertje wat vaker in de lucht....
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: zo feb 17, 2008 8:31 am
door Hans van Dijk
DBM schreef:Haha lange teentjes Hans. Nee mijn opmerking had niets te maken met je capaciteiten.
Jij bent als type niet bepaald een leraar. Die heeft het vingertje wat vaker in de lucht....
hier heb je wat vingers in de lucht
En hier de uitleg over de lange tenen
http://www.siemons.info/Management/Cult ... eTenen.htm
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: ma mar 10, 2008 2:12 pm
door Perceptor
Aanleg laatste deel van Noordsingel in Haaksbergen
Haaskbergen - Als er geen bezwaren worden ingediend tegen het plan voor een T-splitsing bij de aansluiting van de Noordsingel op de Enschedesestraat in Haaksbergen kan weldra met de aanleg wordt begonnen. Voor de Noordsingel zelf is het bestemmingsplan al vastgesteld, daar kan niks meer aan veranderd worden. Het gaat nu alleen nog om het laatste deel, van de Kolenbranderweg tot de Enschedesestraat. De bedoeling is daar twee rijbanen aan te leggen met een middenberm van asfalt. Om de veiligheid te vergroten krijgt de weg een doorgetrokken dubbele streep en worden in de middenberm reflectoren aangebracht. Na de aansluiting op de Enschedesestraat is de Noordsingel in drie fases tot stand gebracht. Voor de derde fase trok het gemeentebestuur van Haaksbergen eerder al 5,7 miljoen euro uit. Zowel voor woonwijken als industrieterreinen wordt de Noordsingel van groot belang geacht.
roskam.nl
Nog een groot, extra kruispunt erbij op de N18?
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: ma mar 10, 2008 3:00 pm
door Hans van Dijk
Het is momenteel de bedoeling om dit alternatieve tracé in 2011 gerealiseerd te hebben,
maar daar kan tussentijd nog het nodige aan veranderen natuurlijk.
Stel dat dit het uiteindelijke ontwerp word, dan worden diverse steden ontlast waaronder dan ook Haaksbergen, zoals op de kaart te zien is
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: ma mar 10, 2008 5:12 pm
door Perceptor
De splitsing waarover gesproken wordt in het artikel ligt op de rode lijn (net iets rechts van Haaksbergen op dit kaartje). Hier zal veel extra verkeer vanuit Hengelo/A35 op de Twenteroute aansluiten wat er bij die splitsing op gaat komen. Ik vraag me af of er dan nog stoplichten o.i.d. geplaatst gaan worden of dat, zoals ik het artikel interpreteer, er een middenberm met een afslagstrook komt.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: wo jul 02, 2008 2:39 pm
door Helmerhoeker
Te downloaden: Brief en bijlagen stand van zaken N18
Vooral de eerste bijlage is erg interessant. Hierin staat o.a. :
Gezien deze drie randvoorwaarden bleek de “second best†oplossing (volgens de TN/MER) binnen handbereik. Dit is een:
• Nieuwe N18 als autoweg 100 km/h met 2*1 rijstroken tussen Groenlo-Zuid en Enschede
• Met ongelijkvloerse kruisingen
• Tussen Haaksbergen en de A35 2*2 rijstroken (krap profiel)
• Aansluiting op de A35 als kwart klaverblad (conform huidige vormgeving)
• Varsseveld – Groenlo-Zuid blijft zoals de huidige N18 echter met:
o Een verbetering van een drietal kruispunten bij Varsseveld en Lichtenvoorde qua doorstroming en veiligheid.
o Verbetering van de aansluiting A18/N18 bij Varsseveld.
o Op het traject A18 bij Varsseveld tot de N318 (weg naar Winterswijk) een opwaardering naar 2*2 rijstroken 80 km/h. Dit is gezien de (toekomstige) intensiteiten noodzakelijk.
Deze “second best†oplossing wordt door alle regionale partijen als de meest haalbare realistische deeloplossing gezien. Het past goed binnen de drie genoemde doelstellingen en een verdere uitgroei/opwaardering naar het wensbeeld van een 2*2 autoweg t/m Varsseveld blijft hiermee mogelijk. Het lost de problemen in Usselo, Enschede, Haaksbergen en Eibergen sterk op en de doorstroming wordt sneller en betrouwbaarder. Een reistijdwinst van circa 15 minuten ten opzichte van de referentie 2020 (dus zonder maatregelen) is haalbaar (op traject Enschede-Varsseveld). Een van de voornaamste knelpunten in het regionale en Enschedese hoofdwegennet kan hiermee dus worden opgelost en verbetert de externe bereikbaarheid van Enschede. Een belangrijk speerpunt van het Mobiliteitsplan is niet voor niets de realisatie van een verbeterde N18 en dit kan nu worden gerealiseerd.
In totaal zou deze variant € 294 miljoen kosten.
Deze variant is in het recente landsdelig overleg met de minister van V&W besproken. Er is uitgekomen dat de minister deze variant steunt en het resterende financiële tekort van € 33 miljoen (294-261) wordt afgedekt door een regionale extra bijdrage van € 15 miljoen (6 Regio Twente en 9 Provincie Overijssel) en € 18 miljoen door het Rijk. De Regio en Provincie leggen de komende tijd deze extra bijdrage intern vast.
Hiermee is deze variant dus binnen handbereik gekomen! De regionale bestuurders zien dit als een goed resultaat en willen deze variant dan ook gaan voorleggen aan hun Raden en aan de bevolking als het te prefereren voorkeursalternatief.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: wo jul 02, 2008 4:25 pm
door Perceptor
Hier kan ik me wel in vinden, met name de wat minder ingrijpende veranderingen in de Achterhoek en de 2x2 rijbanen tussen Haaksbergen en Enschede. Wat betreft kwart klaverblad: welke verkeersstroom moet dat kwart blad afhandelen? Verkeer vanuit Haaksbergen richting Amsterdam?
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: wo okt 14, 2009 4:50 pm
door Acidor
N18 naar 100 kilometer per uur
EIBERGEN/GROENLO - De maximumsnelheid op de N18 (Twenteroute) tussen Groenlo en Enschede wordt verhoogd naar 100 kilometer per uur; het traject Groenlo-Varsseveld blijft 80 en de weg wordt om Eibergen, Haaksbergen en Usselo geleid.
Dat hebben de ministers Cramer (milieu) en Eurlings (verkeer) besloten. De vernieuwing van de N18 moet in 2016 afgerond zijn. Volgens de bewindslieden is een verbreding tot twee keer twee rijstroken niet noodzakelijk, omdat die bijdraagt tot een geringe regionale ontwikkeling.
Wethouder Dennis Meijerink is opgelucht dat er eindelijk een besluit ligt. Die moet na decennia soebatten een einde maken aan het verkeer dat dwars door Eibergen rijdt. Een kleine teleurstelling is er over de keuze van de minister om een aansluiting bij Eibergen te maken op de Kiefteweg, nabij bedrijventerrein De Jukkenbarg. Daardoor is een extra ontsluitingsweg nodig. Berkelland had liever een aansluiting gehad op de oude Twenteroute/Groenloseweg, bij de Ballastput.
Bron: Bans
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: wo okt 14, 2009 7:35 pm
door Vincent1971
Nog even en we zijn weer terug bij af zeg
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: wo okt 14, 2009 7:42 pm
door enschedeinansichten
Hoe dan ook het moet een weg worden zonder afslagen naar zijweggetjes, woonhuizen, boerenschuren enz. enz. en geen stoplichten.
Verder verboden voor trekkers en ander langzaam gepeupel.
Hoe dat denk te weten ? Ik leg die weg ongeveer 600 keer per jaar af
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: wo okt 14, 2009 11:43 pm
door Robert
Hans, kom d'r maar in!
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: do okt 15, 2009 8:39 am
door Acidor
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: do okt 15, 2009 9:58 pm
door Errik
Intussen wordt de A2 2x 5 banen. Kun je straks in twee richtingen met een jumbojet landen.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: do okt 15, 2009 10:08 pm
door Hans van Dijk
Ach jongens wat moet ik er nog over zeggen, we horen er niet bij, das duidelijk toch.
Uitgerekend het stuk Groenlo - Varsseveld wat ik dus dagelijks rijd, word niet of nauwelijks aangepakt.
Eurlings bedankt
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: ma okt 19, 2009 8:56 pm
door enschedeinansichten
Vanavond was het weer raak.
Ik was net door Haaksbergen ri. Enschede toen een busje voor mij linksaf moest naar een woonhuis.
Midden in de spits.
Ik stond stil achter deze auto en bedacht dat het wel gevaarlijk is om op deze weg stil te staan.
Van achteren kwam een auto en die stopte ook.
Daarna een enorme knal en daarachter knalden ze in elkaar.
1 Auto schoof een stukje op de verkeerde baan maar de tegenliggers (met 80 km)
konden er nog net langs.
2016 Moet de nieuwe weg klaar zijn. Hoeveel slachtoffers zouden dat zijn ?
Schandalig van de treuzelende overheid, niet willen beslissende gemeenten en andere actiegroepen.
Goed gedaan ze hebben die weg mooi 10 jaar kunnen vertragen.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: di okt 20, 2009 12:36 pm
door Hans van Dijk
Tien jaar vertraagd, ??? er word al ergens vanaf 1970 of zo gediscussieerd over de A18.
Pas wanneer de minister zelf regelmatig deze route zou moeten rijden,
komt hij tot het inzicht dat er echt iets moet gaan veranderen.
De provincie Gelderland komt er bekaaid vanaf met het tracé Groenlo – Varsseveld.
Een ongelofelijke domme beslissing om niet gelijk het hele tracé vierbaans te maken.
Bijna overal is hier ruimte genoeg voor langs de bestaande N18.
Maar ja, zoals gewoonlijk gaat het weer om de pegels, en wanneer ze die in Den Haag in eigen contreien kunnen uitgeven, dan is de keus snel gemaakt.
Ik zeg het vaker, maar het blijft een feit, oostelijk Nederland word gezien als één groot agrarisch gebied, en dan voldoet een karrenspoor, zoals de N18 vandaag in TCT werd genoemd toch prima.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: vr okt 23, 2009 8:19 am
door Ostar
Dat gezeur op die infrastructuur is helemaal niet nodig:
1. Ga op de fiets als je dat kan,
2a. Ga dichter bij je werk wonen, of
2b. Ga dichter bij je woning werken.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: vr okt 23, 2009 9:57 am
door enschedeinansichten
@ Ostar
Met dit soort ideen kun je een groot staatsman worden.
Ik weet niet of je ook kranten leest ? Maar gisteren werd bekend dat Enschede het laagst scoort
van 50 steden wat betreft de werkgelegenheid per inwoner tussen de 15 en 65 jaar.
Als je een echte
Enschedeer bent ben je honkvast en trots op je geboortegrond. Maar niet te lui om te werken dus zoek elders je inkomsten.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: vr okt 23, 2009 11:37 am
door Wauwthur
Ostar schreef:Dat gezeur op die infrastructuur is helemaal niet nodig:
1. Ga op de fiets als je dat kan,
2a. Ga dichter bij je werk wonen, of
2b. Ga dichter bij je woning werken.
Hier valt zeker wat voor te zeggen! Het zal alleen niet voor alle mensen een optie zijn die over de N18 naar hun werk rijden. Waar je dan naast boven genoemde punten aan kan denken is een veel uitgebreider ov-netwerk langs deze route. Haal die mensen dan uit de auto als ze toch deze route nemen.
Leg een treinverbinding (of lightrailverbinding aan) en zorg ervoor dat je van daaruit goede opties hebt om de omliggende gebieden snel en frequent te bereiken. De huidige lijnen 20, 73 en 74 voldoen gewoon niet voor veel mensen.
Re: N18 (Enschede-Varsseveld)
Geplaatst: ma okt 26, 2009 4:42 pm
door Errik
Ik heb soms het gevoel dat half Twente buiten de regio werkt. En verhuizen ho maar. De A1 richting Deventer en Apeldoorn staat dagelijks vol honkvaste Tukkers met een baan aldaar.