Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Maarten

Bericht door Maarten »

Gemeenteraad wil naam Enschede voor stadion

ENSCHEDE - Het Arke station moet Stadion Enschede worden. Dat is een grote wens van de voltallige gemeenteraad van Enschede. Een meerderheid heeft hier ook geld voor over.

Gerrit Dijkhuizen, PvdA-raadslid en fanatiek FC Twente-fan, lanceerde maandag in de raad het voorstel. Van hem mag de stadionsnaam Arke zelfs gekoppeld worden aan Enschede. Als de naam van de stad maar genoemd wordt op radio en tv als FC Twente speelt. "Een mooie koppeling van Enschede én de regio Twente”, aldus Dijkhuizen. “Dat is goed voor het imago van stad en regio”.

Burgemeester Peter den Oudsten nam de suggestie over en wil dit wel met het FC Twente-bestuur bespreken. Hij wilde dit echter niet direct koppelen aan de toestemming, raadsbreed, voor de bouw van de tweede ring voor het stadion. Die uitbreiding maakt het mogelijk dat 25.000 supperters de prestaties van FC Twente in het stadion kunnen volgen.

Met de toestemming voor de uitbreiding is Twentevoorzitter Joop Munsterman tevreden. Hij gaat er van uit dat zonder bezwaren tegen een nog te verlenen bouwvergunning, de bouw in oktober kan beginnen. Over de naam van het stadion houdt hij een slag om de arm. Net als burgemeester Den oudsten wijst hij er op dat de naam nog onder contract staat. Dit is mogelijk af te kopen maar dat kost wel geld.
TCT

Topic titel maar aanpassen?

B&S Park: Arke-Enschedome :D
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Geen dome, twente wil traditie gezien het afgrijselijke hek ervoor.
It's Ok love
Maarten

Bericht door Maarten »

Fir schreef:Geen dome, twente wil traditie gezien het afgrijselijke hek ervoor.
Dan maar gewoon het "Eanske -Arke -stadion" :lol:
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Al beter
It's Ok love
Rik

Bericht door Rik »

Amsterdam Arena...

Arena = latijns voor zand

Erf = Open ruimte voor boerderij = vaak van zand

Enschede Erf :D
Martin

Bericht door Martin »

Hoe zit het met het Epi Drost-Stadion jongens?
Maarten

Bericht door Maarten »

wordt wel een probleem, teveel historie om allemaal i een stadionnaam te krijgen. wellicht de tweede ring naar Epi Drost vernoemen?
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Martin schreef:Hoe zit het met het Epi Drost-Stadion jongens?
Zo is het,stadion heet al zo bij in ieder geval de fanatieke aanhang!
Kom niet aan met dome of arena`s,want dat gaat zeker niet gebeuren!
Een lang wief is een ladder in huus!
Tukkermaikel

Bericht door Tukkermaikel »

Fir schreef:Geen dome, twente wil traditie gezien het afgrijselijke hek ervoor.
Afgrijselijk ??

Dat is juist een geweldig hek wat het stadion alleen nog maar meer symboliseert als het Fc Twente stadion!
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Nou mijn mening hierover heb ik al vaker geventileerd, dit hek is zo kitsch en niet in de stijl van het stadion. Het is misplaatste zogenaamde traditie kopen.
It's Ok love
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Meningen zijn inderdaad zeer verdeeld over het hek.Hek is trouwens geschonken,niet gekocht door de FC!
Het is natuurlijk een kopie van het hek van Liverpool,met wat andere details daarin.Mooi onderdeel zijn de twentse rossen op en in het hekwerk,zal is kijken of ik daar een foto van kan vinden.
edit:

Afbeelding

Afbeelding
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Inderdaad een kopie, wees origineel en maak je eigen traditie, heeft twente genoeg capaciteit voor.
It's Ok love
TA
Member
Member

Bericht door TA »

ENSCHEDE - Het Arke stadion moet Stadion Enschede worden. Dat is een grote wens van de voltallige gemeenteraad van Enschede. Een meerderheid heeft hier ook geld voor over.

Gerrit Dijkhuizen, PvdA-raadslid en fanatiek FC Twente-fan, lanceerde maandag in de raad het voorstel. Van hem mag de stadionsnaam Arke zelfs gekoppeld worden aan Enschede. Als de naam van de stad maar genoemd wordt op radio en tv als FC Twente speelt. "Een mooie koppeling van Enschede én de regio Twente”, aldus Dijkhuizen. “Dat is goed voor het imago van stad en regio”.

Burgemeester Peter den Oudsten nam de suggestie over en wil dit wel met het FC Twente-bestuur bespreken. Hij wilde dit echter niet direct koppelen aan de toestemming, raadsbreed, voor de bouw van de tweede ring voor het stadion. Die uitbreiding maakt het mogelijk dat 25.000 supperters de prestaties van FC Twente in het stadion kunnen volgen.

Met de toestemming voor de uitbreiding is Twentevoorzitter Joop Munsterman tevreden. Hij gaat er van uit dat zonder bezwaren tegen een nog te verlenen bouwvergunning, de bouw in oktober kan beginnen. Over de naam van het stadion houdt hij een slag om de arm. Net als burgemeester Den oudsten wijst hij er op dat de naam nog onder contract staat. Dit is mogelijk af te kopen maar dat kost wel geld.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Misschien zou een "eigen hek" wel zo origineel zijn geweest, maar goed ik stoor me er niet aan en het misstaat ook niet in contrast met het relatief nieuwe stadion.
De nieuwe hoofdingang komt overigens aan de andere kant te liggen in de toekomst, wat wel een vreemde gewaarwording zou zijn omdat we al jaren gewend zijn dat het "gezicht" (lees hoofdingang) van het stadion aan de spoorzone gelegen is.

Hier overigens een stukje journalistiek werk, en de daarbij voorkomende meningsverschillen :

03-07-2007,

ENSCHEDE - Het Arke stadion moet Stadion Enschede worden. Dat is een grote wens van de voltallige gemeenteraad van Enschede. Een meerderheid heeft hier ook geld voor over.

http://www.tctubantia.nl

03-07-2007,
Afbeelding
http://www.rtvoost.nl

Hier zie je precies het standpunt wat vaker bij Tv Oost naar voren gebracht word, ze hebben het niet zo met de naam Enschede.
Ze willen het nog weleens op laten botsen tegen de rest van de Twentse bevolking.
Dat valt me niet alleen hier op, maar ook over het algemeen bij het verslaan van nieuwsberichten in deze stad (zie bijv. de luchthaven).
Daar waar Tubantia nog spreekt over het feit dat de gemeente graag de naam Enschede genoemd ziet worden(en waarbij "moeten" als wens word gezien), dit eventueel met afkoopkosten voor de gemeente.
Daar zegt TV Oost gewoon hardweg tegen de gehele Twentse regio en het luisterend/lezend volk vanuit Overijssel dat de naam Enschede genoemd MOET worden.
Dit zorgt natuurlijk wel weer voor de menige discussie's omdat de club FC Twente nu eenmaal de hele regio aangaat.
Terwijl er eigenlijk helemaal niks mis mee is om de naam Enschede in de publicitiet te noemen als stadionnaam, dit doet eigenlijk geheel Nederland.
Ook zou dit natuurlijk een goede promotie van de stad zijn, maar dat zeg ik zelf al jaren !!
TA
Member
Member

Bericht door TA »

Ik was je al voor ;)
Tiroler

Bericht door Tiroler »

Ik vind het hekwerk wel mooi, evenals de nieuwe rossen en hekken bij de nieuwe SSU.

Trouwens, kopie van Liverpool?!

Jullie denken toch niet dat Liverpool de eerste club, firma, instituut was waar men een hekwerk met inscirptie bij de ingang heeft neergezet?
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Hoeft niet de eerste te zijn,maar daar is het wel van afgekeken.Maakt ook niet zoveel uit,blijft een kopie.Maar daarom vind ik hem wel mooi,met wat ik al eerder zei,onze eigen rosjes daarin ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

En ja hoor, zeg ik het je niet RTV Oost is niet geschikt voor Enschede .......
Nu is er een Goorse Ondernemer die het stadion Hatransstadion wil laten heten, nee van mij mag de naam Arke Stadion dan wel behouden blijven.
Dat krijg je als je termen als de "stadionnaam MOET veranderen uitspreekt"...........

Het Arke Stadion gaat in mijn ogen nog (er zit nog een achtergrond bij), het Epi Drost stadion zou geweldig zijn voor het gehele FC Twente verhaal.
Maar een sponsornaam op het stadion is me iets te ver gezocht, geen Almelose praktijken hier.
Een groot en relatief bekend stadion hoord een naam van ofwel een grootheid of Stad/Desbetreffende Naam te dragen, zoals De Kuip, Abe Lenstra Stadion of Amsterdam Arena ( al is dat Arena niet mijn voorkeur).
Maar altijd beter dan een bedrijfsnaam waar relatief weinig mensen van gehoord hebben ..............
Martin

Bericht door Martin »

Nu is er een Goorse Ondernemer die het stadion Hatransstadion wil laten heten
:head: :head:
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Ze willen van de naam Arke Stadion af juist omdat dat al een sponsornaam is en omdat ze Enschede in de naam willen hebben dus het gaat heus niet gebeuren dat de naam Hatransstadion wordt.
Plaats reactie