Misschien zou een "eigen hek" wel zo origineel zijn geweest, maar goed ik stoor me er niet aan en het misstaat ook niet in contrast met het relatief nieuwe stadion.
De nieuwe hoofdingang komt overigens aan de andere kant te liggen in de toekomst, wat wel een vreemde gewaarwording zou zijn omdat we al jaren gewend zijn dat het "gezicht" (lees hoofdingang) van het stadion aan de spoorzone gelegen is.
Hier overigens een stukje journalistiek werk, en de daarbij voorkomende meningsverschillen :
03-07-2007,
Gemeenteraad wil naam Enschede voor stadion
ENSCHEDE - Het Arke stadion moet Stadion Enschede worden. Dat is een grote wens van de voltallige gemeenteraad van Enschede. Een meerderheid heeft hier ook geld voor over.
Gerrit Dijkhuizen, PvdA-raadslid en fanatiek FC Twente-fan, lanceerde maandag in de raad het voorstel. Van hem mag de stadionsnaam Arke zelfs gekoppeld worden aan Enschede. Als de naam van de stad maar genoemd wordt op radio en tv als FC Twente speelt. "Een mooie koppeling van Enschede én de regio Twenteâ€, aldus Dijkhuizen. “Dat is goed voor het imago van stad en regioâ€.
Burgemeester Peter den Oudsten nam de suggestie over en wil dit wel met het FC Twente-bestuur bespreken. Hij wilde dit echter niet direct koppelen aan de toestemming, raadsbreed, voor de bouw van de tweede ring voor het stadion. Die uitbreiding maakt het mogelijk dat 25.000 supperters de prestaties van FC Twente in het stadion kunnen volgen.
Met de toestemming voor de uitbreiding is Twentevoorzitter Joop Munsterman tevreden. Hij gaat er van uit dat zonder bezwaren tegen een nog te verlenen bouwvergunning, de bouw in oktober kan beginnen. Over de naam van het stadion houdt hij een slag om de arm. Net als burgemeester Den oudsten wijst hij er op dat de naam nog onder contract staat. Dit is mogelijk af te kopen maar dat kost wel geld.
http://www.tctubantia.nl
03-07-2007,
http://www.rtvoost.nl
Hier zie je precies het standpunt wat vaker bij Tv Oost naar voren gebracht word, ze hebben het niet zo met de naam Enschede.
Ze willen het nog weleens op laten botsen tegen de rest van de Twentse bevolking.
Dat valt me niet alleen hier op, maar ook over het algemeen bij het verslaan van nieuwsberichten in deze stad (zie bijv. de luchthaven).
Daar waar Tubantia nog spreekt over het feit dat de gemeente graag de naam Enschede genoemd ziet worden(en waarbij "moeten" als wens word gezien), dit eventueel met afkoopkosten voor de gemeente.
Daar zegt TV Oost gewoon hardweg tegen de gehele Twentse regio en het luisterend/lezend volk vanuit Overijssel dat de naam Enschede genoemd MOET worden.
Dit zorgt natuurlijk wel weer voor de menige discussie's omdat de club FC Twente nu eenmaal de hele regio aangaat.
Terwijl er eigenlijk helemaal niks mis mee is om de naam Enschede in de publicitiet te noemen als stadionnaam, dit doet eigenlijk geheel Nederland.
Ook zou dit natuurlijk een goede promotie van de stad zijn, maar dat zeg ik zelf al jaren !!