Dat is ook al eens door wat buurmannen geprobeerd. Ze waren geen centimeter te verplaatsen en het lag niet aan die buurmannen. Maar op de foto's is nu mooi te zien hoe rommelig deze ballen het geheel maken. Vergelijk ze maar eens met andere wadi's in de buurt.Tony S. schreef:Kun je die bollen niet gewoon ff de wadi inrollen met z`n allen,beetje burgerlijke ongehoorzaamheid![]()
Heb ze even op de foto vastgelegd,dan weten we waar we het over hebben![]()
Eschmarke (gehele project)
Wat een ballenbuurt
,
ik heb nog wel een paar paaltjes in de aanbieding.....ruilen
forum/viewtopic.php?t=1061

ik heb nog wel een paar paaltjes in de aanbieding.....ruilen

forum/viewtopic.php?t=1061
Re: Bollen in wadi eikebladvlinder!
Is er dan niemand die kan zeggen waarom die bollen er geplaatst zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat van de zijde van de gemeente besloten is die bollen spontaan te plaatsen. Het zal ongetwijfeld gaan om een (vermeende) oplossing voor een probleem dat door iemand is aangekaart bij de gemeente.Sandokan01 schreef:Er zijn al vragen gesteld aan gemeente ambtenaren maar die willen ze denk ik niet verplaatsen omdat ze er nu eenmaal al staan.

Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Voor een geringe vergoeding rol ik ze allemaal de wadi in
Ik was vroeger al een kei in knikkeren.
enneuh die buurmannen die geprobeerd hebben die bollen te verplaatsen,
lopen die allemaal met een rolator,
of zitten ze de hele dag strak in het pak op een stoffig kantoor.
Kom op nou, die bollen moet je toch verplaatsen kunnen,
Of zitten ze verankerd aan een betonpoer.

Ik was vroeger al een kei in knikkeren.
enneuh die buurmannen die geprobeerd hebben die bollen te verplaatsen,
lopen die allemaal met een rolator,
of zitten ze de hele dag strak in het pak op een stoffig kantoor.
Kom op nou, die bollen moet je toch verplaatsen kunnen,
Of zitten ze verankerd aan een betonpoer.

Dat zit er dik in ja !!!Ik denk dat als ze niet vast zouden zitten, ze nu ook menig vijver in de achtertuin zouden opfleuren.

Nou mannen, komend weekend ff de schop uit de garage en hupsakee

Allemaal een gratis tuin ornament op kosten van de gemeente.
En als je gepakt word zeg je gewoon dat het Winus z'n idee was

Wijkraad Eschmarke Zuid vreest verkeersontwikkeling
Veel te veel voorzieningen op een veel te klein stukje grond. Dat gaat problemen geven, denkt woordvoerder Wim Scheggetman van de wijkraad Eschmarke Zuid. Met name de verkeersontwikkeling in het centrum van de nieuwe oostwijk baart zorgen.
GLANERBRUG ‘Twee scholen, een kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, een wijkcentrum met sportcomplex, een complex met schoolwoningen en appartementen en straks ook nog urban villa’s en een winkelcentrum. Dat bouwt de gemeente Enschede allemaal op een oppervlakte van 180 bij 80 meter’, vat Scheggetman samen. ‘En dan reken je Medifit en Bruggerbosch niet mee. De bevoorrading van Bruggerbosch zal via de Esmarkelaan gebeuren. Datzelfde geldt straks voor het winkelcentrum. Alles bij elkaar opgeteld voorzien wij daar als wijkraad gigantische parkeerproblemen. De beide scholen aan de Esmarkelaan zullen de komende jaren formeel van 800 naar 1100 leerlingen groeien, maar wij hebben ook al cijfers van 1400 gehoord.’ Er gaan straks minstens 1100 kinderen naar school in het centrumgebied van de Eschmarke. Per fiets, of door de ouders gebracht. Maar alleen de beide schoolteams houden op werkdagen al zo’n 40 parkeerplaatsen bezet. Theo de Jager en Wim Scheggetman van de verkeerscommissie en Erik Klooster van de wijkraad Eschmarke Zuid vinden dat het gebied nu al niet veilig is en vrezen dat dat de komende jaren alleen maar erger wordt als over enkele jaren het winkelcentrum klaar is. Twee jaar lang hebben ze zich ingezet om de problemen te voorkomen of te spreiden. Tevergeefs. Hun bezwaar tegen de bouw van de schoolwoningen op de hoek van de Esmarkelaan en de Gronausestraat is afgewezen. ‘We zijn niet tegen de bouw van de schoolwoningen, maar wel tegen de gevolgen ervan’, legt Scheggetman uit. De wijkraad vond zowel bij de Commissie Bezwaar en Beroep als bij de bestuursrechter in Almelo geen gehoor. Scheggetman meent dat de parkeerbalans die door de gemeente is vastgesteld nu al is achterhaald. ‘Als je nagaat dat die balans onder meer is gebaseerd op 550 leerlingen voor beide scholen zegt dat al genoeg’, vervolgt hij. ‘Dat leerlingenaantal zal verdubbelen. En straks is er ook nog parkeerruimte nodig voor de bewoners van de appartementen en de bezoekers van het winkelcentrum.’ De wijkraad heeft steeds voorgesteld de problemen meer te spreiden. ‘We hebben bijvoorbeeld voorgesteld het winkelcentrum naar de noordzijde van de Gronausestraat te verplaatsen. Onder supervisie van de wijkraad zijn er door bewoners tellingen gehouden die ons gelijk hebben aangetoond. Maar de burgerrechter hechtte meer waarde aan de cijfers van de deskundigen van de gemeente. Dat stuit ons tegen de borst. Het gaat ons om de verkeersveiligheid in het centrumgebied, met name voor de schoolkinderen’, benadrukt het drietal nog maar eens. ‘Onze rol als wijkraad is nu uitgespeeld. De verantwoordelijkheid ligt nu bij de scholen en de gemeente.’
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Is het een idee dat ik het "probleem" van de bollen bij deze ook aankaart bij Dhr. Scheggetman? Het andere probleem (zie stukje boven) is zo groot dat het misschien een idee is om klein te beginnen als wijkraad. Volgens mij zijn dit bespreekbare onderwerpen voor een wijkraad. En er zijn dan veel mensen happy in de wijk. Dus de wijkraad doet datgene waar ze voor zijn (wijken vertegenwoordigen), ze halen succesjes, de gemeente laat zich ook eens van de welwillende kant zien en heeft weer wat wisselgeld in de wijken etc etc. Zo doet dus iedereen zijn of haar ding!
En Wim is van de Eekmaat en niet van de Eilermarke! Volgens mij moeten de Vlinders snel bezig met een eigen wijkraad. Tips en trucs natuurlijk af te halen bij Wim.Sandokan01 schreef:Is het een idee dat ik het "probleem" van de bollen bij deze ook aankaart bij Dhr. Scheggetman?