DBM schreef:Ergenis vertaalt zich vaak naar rijgedrag. Als de ergernis maar groot genoeg is, dan laat ik ze meestal wel wat sneller rijden. Niet goed maar wel begrijpelijk. Ik kan me de frustratie ook goed voorstellen. Zoals Hans aangeeft zijn het gewoon een stel asocialen die geen rekening houden met anderen. Is het een hoedje, dan wordt het tijd dat ze plaatsnemen in de regiotaxi.
Het vervelendste is dat nagenoeg het hele N18 traject is voorzien van een dubbele doorgetrokken streep,en je dus een forse verkeersovertreding moet begaan om een treuzelaar te passeren.
Je snapt dat ik dat liever niet doe,
maar soms moet ik bekennen dat ik me er wel toe laat verleiden.
Er zijn gasten (meestal met hoedje inderdaad) die het wel heel bont maken en zelfs tot onder de 70 km/h terug zakken.
Zo iemand passeerde ik dus een tijdje geleden,
(via die dubbele streep) nadat ik er al wel 10 minuten zuchtend achter had gehangen.
Zet die gast er groot licht op, om zijn ongenoegen kenbaar te maken.
Bij de verkeerslichten heb ik de man rustig aangesproken,
en gevraagd waarom hij het nodig vond om me lange tijd groot licht te geven.
Ik was ASO en had hem ingehaald waar het niet mocht,
ik heb bevestigd dat ik inderdaad een overtreding had begaan,
maar vroeg hem er direct achteraan wat zijn aandeel in het verhaal was.
Uiteraard had de man totaal geen benul van zijn rijgedrag,
en moest ik behoorlijk mijn best doen om hem er van te overtuigen dat je met 65 km/h toch echt stagnatie veroorzaakt.
Maar daar had niemand wat mee te maken zei hij,
en hij bepaalde zelf wel hoe hard hij wenste te rijden.
Vertel mij nu maar eens wie van ons tweeën asociaal is.
Ik snap heel goed dat veel bestuurders gefrustreerd raken door getreuzel,
maar ik keur het wel af dat mensen gaan bumperkleven.
Dat is kwaad met kwaad bestrijden, en daar doe ik niet aan mee.
Maar als ik op dit gebied een wens mocht doen,
dan wenste ik dat treuzelaars ook bekeurd konden worden.