Dichtbij?Arie schreef:Zuid Esmarkerrondweg en Brinkstraat niet goed
Raad de plek
Re: Raad de plek
Nee, niet zo dichtbij. Het is in de straat waar vroeger de Boekelose melkfabriek stond en het pand daarvan staat er nu nog.Rene schreef:Dichtbij?Arie schreef:Zuid Esmarkerrondweg en Brinkstraat niet goed
Volgens dit bedrijf zijn zij gevestigd in de voormalige Boekelose Zuivelfabriek en dat zou dan aan de Frederikastraat 71 moeten zijn.

http://www.pakhuis-opslag.nl/locaties/o ... -enschede/
Echter, ik heb nog steeds geen flauw benul waar die boerderij dan zou moeten staan.
http://www.pakhuis-opslag.nl/locaties/o ... -enschede/
Echter, ik heb nog steeds geen flauw benul waar die boerderij dan zou moeten staan.
Ook aan de Frederikastraat. zie streetview googlemaps.Rene schreef:
Ik fiets er morgen wel even langs. Kan ik het even zelf aanschouwen en zomogelijk bewonderen.
Mooi, misschien zie je dan onderweg ook een mooie plek voor een nieuwe raadfoto?Rene schreef:Ik fiets er morgen wel even langs. Kan ik het even zelf aanschouwen en zomogelijk bewonderen.
Lijkt mij een voormalig koetshuis of boerderij, maar ik weet niet waar. Misschien toch maar een hint of een grotere foto?
Ok, een aanwijzing: stadsboerderij, ook midden in een woonwijk. niet ver van het centrum, staat enigszins verscholen. Als je er niet op let kun je hem over het hoofd zien.
Ik heb iets in gedachten, maar dat is het niet. Er is een boerderij die haast onder de rook van de Alphatoren staat. Nee, ik verklap die niet want als je de foto's ziet is het verrassend. Nogmaals jouw foto weet ik niet.Rene schreef:Ok, een aanwijzing: stadsboerderij, ook midden in een woonwijk. niet ver van het centrum, staat enigszins verscholen. Als je er niet op let kun je hem over het hoofd zien.
Wat sas as dós was kaans.
Onder de rook van de Alphatoren wil ik nog niet zeggen, maar je bent warm.
Ergens op Stokhorst?
(De dakpannen van de boerderij in de Batjanstraat hebben een andere kleur dan die op de foto.)
(De dakpannen van de boerderij in de Batjanstraat hebben een andere kleur dan die op de foto.)
Sorry Veteraan, ik had nog geen tijd te reageren, maar Hendrik had inderdaad gelijk. Batjanstraat 22.Veteraan schreef:Ergens op Stokhorst?
Nou ik had Batjanstraat 22 in gedachten. Jouw foto is van een andere kant genomen en daar zijn andere dakpannen. Op Google Earth is een andere kant te zien. Toch wel wonderlijk dat er "vergeten" boerderijen in de stad staan.
Wat sas as dós was kaans.
De foto is van dezelfde kant genomen maar ik denk dat de eigenaar sinds 2009 een en ander heeft veranderd aan het dak waaronder dakpannen, dakkapel en schoorsteen.
Op jou w foto staan er ook rode pannen voor de garage. Wellicht dezelfde als die er nu op het dak liggen?
Iemand van jullie die de geschiedenis van deze boerderij kent?
Op jou w foto staan er ook rode pannen voor de garage. Wellicht dezelfde als die er nu op het dak liggen?
Iemand van jullie die de geschiedenis van deze boerderij kent?
Niet makkelijk, zo staan er vele van deze boerderijen in Twente.
Is deze boerderij omgeven door dennen en sparren?
Alleen die twee op de foto, verder staan er loofbomen in de buurt.Rene schreef:Niet makkelijk, zo staan er vele van deze boerderijen in Twente.