Oude foto's van Enschedese gebouwen
- Vincent1971
- Member
Twensch Dagblad Tubantia
En Enschede Courant
....
....
Laatst gewijzigd door Vincent1971 op vr jun 17, 2005 12:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goed begin heeft geen einde
Leuk Vincent, erg leuk. Misschien kan je er een Oorlogskranten-topic van maken, voor de overzichtelijkheid. Evt. kan ik deze posts wel afsplitsen.
Een klein detail. De foto's van de Tubantia (uit hun archief) mogen vrijelijk 'gebruikt' worden maar niet voor commerciële doeleinden, zoals website's, folders, posters, advertenties, etc. etc. Zo zijn in ieder geval de regels voor de kranten in de collectie van het Gemeente Archief voorzover ik weet. Erg streng (doch rechtvaardig in mijn ogen), zelfs op dit forum zóu er theoretisch dus een probleem gemaakt van kunnen worden.
Wel even een speciaal punt zijn de foto's van Brusse. De erven Brusse 'schijnen' nog steeds copyrights te claimen en het 'schijnt' dat deze dan ook al snel geld willen zien...
Ik weet niet of het allemaal waar is hoor, af en toe hoor ik wel eens wat.
Oja, ik ben Winus niet, maar zonder overleg met de erven lijkt het me niet slim om die specifieke foto's hier erg lang te laten staan...
En oja, dit klinkt allemaal wat overdreven, maar ik meld het allemaal toch maar even.
Een klein detail. De foto's van de Tubantia (uit hun archief) mogen vrijelijk 'gebruikt' worden maar niet voor commerciële doeleinden, zoals website's, folders, posters, advertenties, etc. etc. Zo zijn in ieder geval de regels voor de kranten in de collectie van het Gemeente Archief voorzover ik weet. Erg streng (doch rechtvaardig in mijn ogen), zelfs op dit forum zóu er theoretisch dus een probleem gemaakt van kunnen worden.
Wel even een speciaal punt zijn de foto's van Brusse. De erven Brusse 'schijnen' nog steeds copyrights te claimen en het 'schijnt' dat deze dan ook al snel geld willen zien...
Ik weet niet of het allemaal waar is hoor, af en toe hoor ik wel eens wat.
Oja, ik ben Winus niet, maar zonder overleg met de erven lijkt het me niet slim om die specifieke foto's hier erg lang te laten staan...

En oja, dit klinkt allemaal wat overdreven, maar ik meld het allemaal toch maar even.
- Vincent1971
- Member
- Winus
- Member
- Contacteer:
Pfff copyrights. Zet ze anders bij http://www.imageshack.us neer. Daar doen ze niet moeilijk over copyrights.
de kloomp'maj anhoalen
Dat kan natuurlijk maar dan kun je alsnog in de problemen komen met een forum post. Primair is een poster verantwoordelijk voor hetgeen hij of zijn op een forum schrijft. Krijg je echter als webmeester te horen dat een bericht niet legaal is en je onderneemt daar geen actie op, dan ben je wel aansprakelijk.
Er staan me ook nog enkele zaken bij waarin websites die verwezen naar andere pagina's, waarop links te vinden waren naar sites met minder frisse of beschermde inhoud, deze links moesten verwijderen.
Maar verder zie ik ook graag meer foto's
Er staan me ook nog enkele zaken bij waarin websites die verwezen naar andere pagina's, waarop links te vinden waren naar sites met minder frisse of beschermde inhoud, deze links moesten verwijderen.
Maar verder zie ik ook graag meer foto's

- Winus
- Member
- Contacteer:
@Waeske, dat snap ik. Verder maakt het ook niet zoveel uit. Van een kale kip kun je niet plukken.
Maar http://www.imageshack.us is ook goed voor onze bandbreedte. 

de kloomp'maj anhoalen
- Vincent1971
- Member
- Vincent1971
- Member
- Vincent1971
- Member
Van Heek & Co
- Bijlagen
-
- Scan10729.JPG (34.61 KiB) 8790 keer bekeken
-