Raad de plek
Re: Raad de plek
Ben maar even zo vrij,aangezien ik de vorige goed had.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Helemaal goed. Je krijgt de stempel met de kabouter!Rene schreef:Doe mij dan maar een stempel met een kabouter.
Spaanse Societeit, Laaresstraat.
Roombeek - oude brouwerij van de Grolsch ??
Ik moet me toch sterk vergissen als het niet deze is: gezondheidscentrum Wesselerbrink a.d. Kiepe.
Zal ik het maar ook even zeggen dat het goed is?hermen schreef:Dat is helemaal goed.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Ja, Peter, zo werkt het.Peter.h schreef:Zal ik het maar ook even zeggen dat het goed is?hermen schreef:Dat is helemaal goed.
Deze is wat lastiger Veteraan, maar ook bij deze heb ik sterk het gevoel hem al eens eerder te hebben gezien.
In ieder geval, zo'n statig pand moet ergens aan een van de hoofdwegen staan...
Goed, een hintje erbij. Deze foto is gemaakt in de buurt van het raadpand.Rene schreef:Deze is wat lastiger Veteraan, maar ook bij deze heb ik sterk het gevoel hem al eens eerder te hebben gezien.
Ik heb het idee dat Google earth hier geen uitkomst bied. Maar na enig denkwerk: villa t' Bouwhuis. Ik ben er overigens nooit geweest.
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik, dit is bijna onvoorstelbaar ... Je weet het niet
Je kunt het met Google Streetview toch wel zien, al is het niet makkelijk.
Maar het is niet 't Bouwhuis. Dat moest ik zelf ook opzoeken. Op Postcardsfrom punt nl zag ik wat je bedoelde, want ik ken het ook niet.
Je kunt het met Google Streetview toch wel zien, al is het niet makkelijk.
Maar het is niet 't Bouwhuis. Dat moest ik zelf ook opzoeken. Op Postcardsfrom punt nl zag ik wat je bedoelde, want ik ken het ook niet.
Rene, het staat niet aan zo'n "invalsweg".
Je hint lijkt op de omgeving van Bolhaar, Kottenpark, Slagman.....
Nee, Rene, helaas .....Rene schreef:Je hint lijkt op de omgeving van Bolhaar, Kottenpark, Slagman.....
Ik zat naar die laantaarnpalen te kijken o.a.
Maar heb verder zo geen idee waar die nig meer staan in Enschede.
Dit is een type lantaarnpaal die in de jaren '70 nog wel eens geplaatst is in nieuwe
wat exclusievere wijken en binnenstad. Maar voor nu weet ik het even niet.
Maar heb verder zo geen idee waar die nig meer staan in Enschede.
Dit is een type lantaarnpaal die in de jaren '70 nog wel eens geplaatst is in nieuwe
wat exclusievere wijken en binnenstad. Maar voor nu weet ik het even niet.
Helpt het als ik zeg dat het de achterzijde van het pand is?
Dus de achterdeur wordt hier getoond. "De boer zag het met lede ogen aan."
Dus de achterdeur wordt hier getoond. "De boer zag het met lede ogen aan."
Misschien de oude Marechausseekazerne aan de kortenaerstraat ??
Groet Neckar..
Groet Neckar..
Perfect Neckar.Neckar schreef:Misschien de oude Marechausseekazerne aan de kortenaerstraat ??
Groet Neckar..
Maar waarom dacht je dit?
Het is Villa Ledeboer aan de Kortenaerstraat 71. Inmiddels óók "bezet" door Saxion. Dat schijnt voor het onderhoud niet gunstig te zijn.
Achter dit pand en dus ook naast Rodenbach en achter de Syrisch-Orthodoxe Kerk aan de Tromplaan, ligt een duur lapje grond zich een beetje te vervelen.
Uit telefoonboek 1950: LANDMACHT, KON. Kon. Marechaussee Brigade Enschede, Kortenaerstraat 71