Ja, precies!Rene schreef:Dat klopt, das was deel III dat je eens per jaar moest vervangen.Veteraan schreef:Overigens, dat B93 ding op de zijmuur doet me denken aan het deel I, II of III dat je vroeger zichtbaar op de voorruit van de auto in een éénzijdig klevend plastic hoesje moet schuiven. Klopt dat?
Aan het jaartal te zien zal het daar ook aan ontleend zijn aangezien dat deel III toen nog bestond
Raad de plek
Re: Raad de plek
Begin jaren 80 nog op de Freinetschool De Bothoven gezeten maar de foto niet zo gauw herkend 

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Mijn oude school.
Tsjonge, ben ik even een dagje naar de polder komt er gelijk een hele serie over mijn lagere school.
8 Jaar lang heb ik daar gestudeerd.
(zo heet het leren tegenwoordig toch?)
Een school met kinderen uit de volksbuurten, soms zaten er ook kinderen op van wat betere huize, die gingen al gauw naar de school aan de Lipperkerstraat naast de Oosterkerk.
In mijn tijd zaten de kinderen die goed konden leren of van een iets beter afkomst, voorin. De anderen zaten achterin.
De kinderen voorin kregen extra les terwijl de kinderen achterin het nodig hadden.
Toen ik van die school naar het voorgezet onderwijs ging bleek pas hoe groot het gat was. Gelukkig is het door 20 jaar avondschool weer goed gekomen.
(met verwijzing naar die andere post over goede smaak "Fuck the teacher")
Als ik toch eens in deze tijd had geleefd.

Tsjonge, ben ik even een dagje naar de polder komt er gelijk een hele serie over mijn lagere school.
8 Jaar lang heb ik daar gestudeerd.

Een school met kinderen uit de volksbuurten, soms zaten er ook kinderen op van wat betere huize, die gingen al gauw naar de school aan de Lipperkerstraat naast de Oosterkerk.
In mijn tijd zaten de kinderen die goed konden leren of van een iets beter afkomst, voorin. De anderen zaten achterin.
De kinderen voorin kregen extra les terwijl de kinderen achterin het nodig hadden.

Toen ik van die school naar het voorgezet onderwijs ging bleek pas hoe groot het gat was. Gelukkig is het door 20 jaar avondschool weer goed gekomen.

Als ik toch eens in deze tijd had geleefd.

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Willem, zo te lezen heb je een levenlang gestudeerd, 8 jaar op de HBS
en daarna nog eens 20 jaar avondschool... petje af hoor. Had je nog wel een tikje tijd voor vrienden en/of vriendinnen?
Als je bij Google "Bothofschool"" intikt en dan klikt op afbeeldingen, dan kom je ook reüniefoto's tegen.
Iets bekend?
Lekker uitgewaaid in de polder?

Als je bij Google "Bothofschool"" intikt en dan klikt op afbeeldingen, dan kom je ook reüniefoto's tegen.
Iets bekend?
- Vincent1971
- Member
Volgens mij heeft Willem 8 jaar op de lagere school gezeten i.p.v. de h.b.s.Veteraan schreef:Willem, zo te lezen heb je een levenlang gestudeerd, 8 jaar op de HBSen daarna nog eens 20 jaar avondschool... petje af hoor. Had je nog wel een tikje tijd voor vrienden en/of vriendinnen?
Iets bekend?

Een goed begin heeft geen einde
Sir Vincent? 

Met of zonder titel, lezen moet je kunnen.
De HBS staat voor Hoge Bothof School ..... lagereschool dus

De HBS staat voor Hoge Bothof School ..... lagereschool dus

- Vincent1971
- Member
oh je bedoelt de hbs en niet de HBS dusVeteraan schreef:Met of zonder titel, lezen moet je kunnen.
De HBS staat voor Hoge Bothof School ..... lagereschool dus![]()
Precies 

Je wilt het tóch kwijt. Vertel het ons maar.... wélke titel staat er voor jouw naam?Vincent1971 schreef:Volgens mij heeft Willem 8 jaar op de lagere school gezeten i.p.v. de h.b.s.In mijn onderwijs looptijd ben ik in totaal 3 keer blijven zitten maar heb wel een titel voor mijn naam staan. De aanhouder wint.
- Vincent1971
- Member
Ik wil niets kwijt...pas wel op zeg woon in Enschede...vlakbij de lelijkste plek van Nederland.Veteraan schreef:Je wilt het tóch kwijt. Vertel het ons maar.... wélke titel staat er voor jouw naam?Vincent1971 schreef:Volgens mij heeft Willem 8 jaar op de lagere school gezeten i.p.v. de h.b.s.In mijn onderwijs looptijd ben ik in totaal 3 keer blijven zitten maar heb wel een titel voor mijn naam staan. De aanhouder wint.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Dat is snel! Maar correctPeter.h schreef:Is het hier?
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... 7,,0,-2.96

Dit dreigement begrijp ik niet. Je woont dus op Stukhurst. Waarom moet ik dan oppassen?Vincent1971 schreef: Ik wil niets kwijt...pas wel op zeg woon in Enschede...vlakbij de lelijkste plek van Nederland.
- Vincent1971
- Member
Nou bij dat winkelcentrum gebeurt wel eens iets dat het daglicht niet mag verdragen....Veteraan schreef:Dit dreigement begrijp ik niet. Je woont dus op Stukhurst. Waarom moet ik dan oppassen?Vincent1971 schreef: Ik wil niets kwijt...pas wel op zeg woon in Enschede...vlakbij de lelijkste plek van Nederland.
Vincent, ik dank je hartelijk voor deze waarschuwing. Ik zal voorlopig mijn boodschappen elders doen, tijdens het daglicht.Vincent1971 schreef:Nou bij dat winkelcentrum gebeurt wel eens iets dat het daglicht niet mag verdragen....Veteraan schreef:Dit dreigement begrijp ik niet. Je woont dus op Stukhurst. Waarom moet ik dan oppassen?Vincent1971 schreef: Ik wil niets kwijt...pas wel op zeg woon in Enschede...vlakbij de lelijkste plek van Nederland.

Maar jij bent toch niet degene die die dingen doet die het daglicht niet kunnen verdragen? Foei

- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
8 Jaar hbs betekend: 2 jaar kleuterschool en 6 jaren lager onderwijs. Dat betekend ook: niet blijven zitten. 

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Ook voor heren met een titel die vroeger niet goed konden opletten en daarom bleven zitten, vraag ik nu aandacht voor een volgend raad plaatje.
En, Vincent, als je goed je best doet, krijg je zelfs een vlaggetje in je schriftje
En, Vincent, als je goed je best doet, krijg je zelfs een vlaggetje in je schriftje

- Bijlagen
-
- Raadpand.JPG (51.87 KiB) 5807 keer bekeken
Doe mij dan maar een stempel met een kabouter.
Spaanse Societeit, Laaresstraat.
Spaanse Societeit, Laaresstraat.