Raad de plek
Re: Raad de plek
Ondanks dat het antwoord van Hendrik nog niet is bevestigd, durf ik ervan uit te gaan dat het klopt. Bij ieder ander zou ik kunnen twijfelen, maar bij Hendrik niet
Dus een nieuwe raadfoto.

Dus een nieuwe raadfoto.
- Bijlagen
-
- Raadpand.JPG (99.05 KiB) 5619 keer bekeken
Te veel eer.Veteraan schreef:Ondanks dat het antwoord van Hendrik nog niet is bevestigd, durf ik ervan uit te gaan dat het klopt. Bij ieder ander zou ik kunnen twijfelen, maar bij Hendrik niet![]()
Dus een nieuwe raadfoto.

Wat sas as dós was kaans.
Nee hoor. Want er blijkt geen tegenspraak te zijn. Dus jouw antwoord was wéér goed.Hendrik schreef: Te veel eer.
Kom daarom nu ook maar weer met het juiste antwoord.

Dat is nog niet zo makkelijk, de schil rondom de Singels staat overdreven gezegd vol met deze jaren '30 woningen.Veteraan schreef:Ondanks dat het antwoord van Hendrik nog niet is bevestigd, durf ik ervan uit te gaan dat het klopt. Bij ieder ander zou ik kunnen twijfelen, maar bij Hendrik niet![]()
Dus een nieuwe raadfoto.
Dus een hintje kan nu welHendrik schreef:Dat is nog niet zo makkelijk, de schil rondom de Singels staat overdreven gezegd vol met deze jaren '30 woningen.Veteraan schreef:Ondanks dat het antwoord van Hendrik nog niet is bevestigd, durf ik ervan uit te gaan dat het klopt. Bij ieder ander zou ik kunnen twijfelen, maar bij Hendrik niet![]()
Dus een nieuwe raadfoto.

Het antwoord van hendrik was inderdaad goed,nu nog even de hint van
veteraan afwachten.
veteraan afwachten.
Hier komt de hint: Dit pand is te vinden binnen de singels. 
Een echte hint: het huis staat bij een driesprong (en dat is niet de naam van een kroeg of zo).

Een echte hint: het huis staat bij een driesprong (en dat is niet de naam van een kroeg of zo).
Ergens op het Hogeland?
Nee, 't is niet op het Hogeland
Nieuwe Schoolweg/Van Alphenstraat.
Ik moet mijn reputatie waarmaken!
Arie wordt in de ban gegooid als hij niets misdaan heeft, maaar hier ga ik twijfels krijgen ....Hendrik schreef:Nieuwe Schoolweg/Van Alphenstraat.
Hendrik, haal die computer uit je hoofd!

Je hebt jouw reputatie wéér bevestigd

Het is inderdaad Nieuwe Schoolweg - Van Alphenstraat
helaas geen informatie (volgens het telefoonboek 1950) over nr. 1, maar wel over nr. 3. :
Muetstege, Mevr. A., Pension, Van Alphenstraat 3,
Ik kan er ook niks aan doen, maar als ik eenmaal in een stad ergens geweest ben weet ik er de weg en onthoud ik veel details van de omgeving. Een leuke anecdote: mijn 2e zoon reed jaren geleden in Zwolle naar iets te zoeken en kon het niet vinden. Wacht maar even zei hij tegen zijn vriend, ik bel mijn pa wel even en die stuurt mij er wel via de telefoon naar toe. Zo gezegd zo gedaan, met succes. Mijn vrouw komt uit Groningen en ik weet daar nu beter de weg dan zij zelf.Veteraan schreef:Arie wordt in de ban gegooid als hij niets misdaan heeft, maaar hier ga ik twijfels krijgen ....Hendrik schreef:Nieuwe Schoolweg/Van Alphenstraat.
Hendrik, haal die computer uit je hoofd!Volgens mij beschik je over een fotografisch geheugen. Daar kan niemand tegenop.
Je hebt jouw reputatie wéér bevestigd![]()
![]()
Het is inderdaad Nieuwe Schoolweg - Van Alphenstraat
helaas geen informatie (volgens het telefoonboek 1950) over nr. 1, maar wel over nr. 3. :
Muetstege, Mevr. A., Pension, Van Alphenstraat 3,
Afgelopen zaterdag was ik met dezelfde zoon onderweg naar Eindhoven en zei ik lang m'n neus weg: nou kom je zo op de president Kennedylaan. Ja hoor, pa weet het weer riep mijn jongere zoon die die gave niet heeft en er ook bij was.
Ja en als je geboren en getogen bent in Enschede ontgaat je niet veel. en nou moet ik ophouden voordat ik naast m,n schoenen ga lopen.
Gerestaureerde koetshuis van 't Stroot aan de Strootsweg.
Is weer goed HendrikHendrik schreef:Gerestaureerde koetshuis van 't Stroot aan de Strootsweg.

Hierbij nog een foto van de voorkant van het koetshuis aan de Strootsweg.
Meer over dit koetshuis zie: http://www.twekkelo.nl/nieuws_stroot_1.php
Volgens mijn vrouw zou het een goed idee zijn om mij minstens 1 week koest te houden in dit topic.
Nee hoor, ga gerust doorHendrik schreef:Volgens mijn vrouw zou het een goed idee zijn om mij minstens 1 week koest te houden in dit topic.

Iets uit de oude doos, lijkt me niet zo moeilijk.
- Bijlagen
-
- P1050660.JPG (105.32 KiB) 5536 keer bekeken