Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek: Cultuurcluster Twentse Welle

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Robert

Bericht door Robert »

Afbeelding

Een flesje Twentse Welle water, collectorsitem!  8)
Martin

Bericht door Martin »

Het logo is lekker fris. :) Jammer van de naam, ik moet er echt nog aan wennen.
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Als ik het verhaal zo lees begint het iets meer te spelen bij me, maar vind het ook nog steeds wennen.
Martin

Bericht door Martin »

Jammer van de naam Twentse, ik had graag meer Enschede in de naam gezien. Er worden al zoveel dingen in Enschede Twente genoemd. :down:
Robert

Bericht door Robert »

Dat was juist een van de voorwaarden! Het moet een Twentse instantie worden. Géén Enschede! Daar is erg vaak op gehamerd door alle instanties. Het Natuurmuseum en Jannink hadden helaas 'n beetje 'n Enschedese uitstraling (voor Jannink terecht, voor 't Natuurmuseum natuurlijk niet); en nu wordt de presentatie ook 'Twents' ingericht.
Martin

Bericht door Martin »

Oké, daar kan ik mee leven!
Noemen we voortaan de rest: Universiteit Enschede, Medisch Spectrum Enschede, FC Enschede of ben ik nu heel dom aan het lullen. :oops:
Waeske

Bericht door Waeske »

Hmz, ja. En dan hernoemen we Enschede tot Klein Twente.
DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM »

Als marketeer kijk ik er anders tegenaan en vindt de naam eigenlijk wel goed gevonden.
Enschede als hoofdstad van Twente en het verzamelpunt van alles dat in Twente is opgeborreld en ontstaan.
Het merk Twente is een ruimer begrip dan Enschede alleen. Prachtig dat iedereen die geinteresseerd is in Twente naar Enschede zal komen.
Nu het Muziekkwartier nog!
mooienschede

Bericht door mooienschede »

Ik vind het toch geen aansprekende naam. Het is toch neem ik aan ook de bedoeling dat mensen van buiten Twente naar het museum gaan, geprikkeld worden door in eerste instantie de naam die ze horen of lezen. Die kunnen niks met de naam TwentseWelle.  Niet duidelijk. Komt naar mijn idee zo dialectachtig over, heeft geen landelijke uitstraling. Het is weer zo regionaal georiënteerd en dat blijf ik jammer vinden.
Robert

Bericht door Robert »

Er 'schijnt' overlegt te worden om i.s.m. de VVV en het Rijksmuseum Twenthe een soort Twents Museum arrangement achtig iets te ontwikkelen. Dus bijvoorbeeld een dagje langs de musea in Enschede door een fantastische link richting elkaar (de 'Museumlaan', die echt fantastisch is geworden  :okay: ). Hieraan gekoppeld vele fietsroutes kunnen het best tot 'n succes maken.

En voor 'n deel moet je natuurlijk 'geprikkeld' worden door de naam, wat zit er achter?

Ik blaat vanavond ook maar gewoon even na wat 'k gehoord heb vanmiddag. In ieder geval heeft de jury onder leiding van prof. dr. A. v.d. Meiden goede begeleiding genoten aan een reclamebureau. Volgens mij zit 't wel goed.  :)
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Er zijn maar weinig museumnamen waar je echt door geprikkeld wordt. Een goede reclame campagne doet het werk. (bv de Kunsthal campagne van een tijd terug). Echte museum liefhebbers komen toch wel, andere zullen sowieso niet ver reizen voor een museumbezoek.
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Het idee van 'Weekje naar Twente, dagje naar Enschede', zoals volgens mij bij veel toeristen er wel is, zou moeten worden uitgebreid naar 'middagje museum'. En als eenmaal landelijk bekend is, dat dit geen 'gewoon' museum is kan 't wel eens heel wat worden.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Mensen die naar Enschede komen (of de omgeving) moeten meteen zo'n folder in de hand gedrukt krijgen. Geef ze een kortingsbon van 1 euro en ze komen gegarandeerd. ;)
de kloomp'maj anhoalen
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik ben heel erg tevreden over de nieuwe naam. Twentse Welle... Ja, daar voel ik echt iets bij. Iets geborgens, maar ook iets vernieuwends, iets pannends, sprankelends zelfs.
Misschien moet je bij de presentatie geweest zijn om het te kunnen waarderen. :)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Met gratis bier ga je alles vanzelf waarderen. ;)
de kloomp'maj anhoalen
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

:P

Het was echt een mooie ceremonie. En die naam, zeg nou zelf: Twentse Welle. Het klink heel aangenaam. Zo langs die Roombeek en in dat oude gebouw. Ik ben er helemaal enthousiast over. De Twente Welle gaat een bijzonder interessant instituut worden!  :okay:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM »

Hoe heeft deze site eigenlijk ooit vorm kunnen krijgen....  :D
Robert

Bericht door Robert »

Jammergenoeg vinden wat niet-Enschedeërs (die ook geen affiniteit met de stad hebben) 't helemaal niets. En dat zou ik als buitenstaander ook wel vinden. "TwentseWelle"< Jaja, watermuseum. Saai. Next.
Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel »

Ik vind het een goede naam!
En nee, ik ben niet bij de presentatie geweest.

doet mij denken aan de leerboeken Duits welke ik op de MAVO gebruikte.
Deutsche welle.
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Ik ben overtuigd en waardeer hem nu ook, Laat maar komen. kunnen we gelijk een meeting aan koppelen tegen die tijd. Dus de presentatie was ook de moeite waard?
Plaats reactie