Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

BS Park: 400m Kunstijsbaan

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
ESG

Bericht door ESG »

Mijn vorige opmerking was natuurlijk nogal flauw. Ik vind het verder een zeer goed plan! Kijk wat Thialf voor Heerenveen uitstraalt.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

rr1991 schreef:Weer een goede reden, en bedenk eens wat voor een sporten zo'n ijshal al wel niet overkapt:

Allround, Sprint, (al meer dan 15 ijsclubs hebben hier baat bij) kunstschaatsen, shorttrack, ijshockey en een hele hoop
plezier voor de dagjesmensen.
Inderdaad,dacht eerst dat het een pure wedstrijdbaan zou worden,maar alle ijssporten vinden er onderdak.Laat staan waar je zo`n hal nog meer voor kunt gebruiken,neerzetten dat gebouw! :)
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

En zo is het maar net :okay:

Aan de infrastructuur moet zeker wat gebeuren, ik weet niet in hoeverre hier al plannen voor zijn.

Bouwen die handel! :cheer:
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Er zijn plannen voor, onder andere een extra tunnel onder het spoor door.Er is ooit wel eens wat over verschenen hier op het forum, kan het alleen niet terug vinden. Voor die tunnel is de planning volgens mij om hem rond 2010 te bouwen.
Voor het Arke stadion is toch de planning om ergens in 2007 te gaan beginnen met uitbreiden?
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ik heb het draadje weer gevonden:
Infrastructuur in Enschede
ESG

Bericht door ESG »

Nacional heeft het Enschede Stad forum ook gevonden zie ik :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die nieuwe schermen ( videowalls ), zijn natuurlijk te groot voor dit stadion .
Dus er is wel degelijk met deze Videowalls een stap gezet naar een groter en hoger stadion .
En dat is ook gezegd, dit is een teken aan de supporters dat ze hogerop willen .

Maar ze zitten dus nog met een groot probleem, en dat is de infrastructuur .
Helemaal als er nog een ijsbaan en een uitbreiding van het stadion zit aan te komen .
Ook is het mogelijk dat er nog een discotheek geopend gaat worden, en er worden ook steeds meer grote artiesten naar Go-Planet aangetrokken .

Dus kortom het gaat goed, maar om het zo te houden .
Zou er nu dus echt iets gedaan moeten worden aan de weg er na toe .
En de beste en meest vriendelijke oplossing zou dus het verbreden van de invalsweg vanaf de Westerval zijn ( Auke Vleerstraat ), ook met het oogpunt op de toekomstige A-18 die vanaf daar dan makkelijk te bereiken is .
Je komt dan alleen bij de Auke Vleerstraat 2 objecten tegen die voor wat moeilijkheden zouden zorgen .
En dat zijn de tunnels onder het spoor en over het Kanaal .
Maar misschien kunnen we zo ook eindelijk zeggen dat we een fatsoenlijke brug in Enschede hebben als het 2x2 baans gaat worden :) .


Want verder gaat hierbij natuurlijk weinig natuur voor op de sloop. En deze route zo achter de opslaghallen van Vredestein en Sanders langs,
heeft weinig opstakels als het gaat om bouwobjecten en bomen enz .
Iets wat alle andere invalswegen wel zouden hebben, als er een alternatief gemaakt zou worden .
Dus voor het gehele gebied en waarschijnlijk ook voor het Havengebeuren waar de gemeente wat meer de aandacht op vestigd de laatste tijd ( subsidies en upgraden ).
Komt een 2 x 2 baans Auke Vleerstraat dus uitstekend uit .
Zo is er een een goede Ring Die die wijken en gebieden ontsluit voor de toekomst .
Robert

Bericht door Robert »

Oeh. Het hele verhaal van Invis gelezen én begrepen én ben 't ook nog aardig met 'm eens.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nacional schreef:Ooit heeft een professor van de UT gezegd dat een uitbreiding van de Bosweg (die langs de UT loopt richting Hengelo) de beste oplossing zou zijn.
Ik denk dat dit te veel weerstand van welvarende omwonenden en natuur organisaties opleverd.
Ik vind dat de slechtste oplossing .
Wat ben ik toch vaak tegenstrijdig als het aankomt met dat soort mensen :( .
Juist die Bosweg heet de bosweg omdat het dwars door het gebied gaat van de UT .
Daar staan pal aan de straat al meteen bomen aan weerszijden .
Dus dat betekent dat er een gigantische bomenkap moet plaatsvinden .
Waar ik nu niet echt op sta te springen in dat gebied .
Dat gebied onderscheidt zich juist een beetje van de rest van de stad .
Zoals je het bijv. veel in Apeldoorn en Arnhem tegenkomt in bepaalde wijken .
De UT moet je van afblijven en vooral van het gebied eromheen .

Ben dan ook weer van mening, Wie is die Leraar van de UT Nu weer dan ?
Wat doen die mensen in hun dagelijkse leven om dit inzicht te krijgen :( .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op vr sep 15, 2006 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert

Bericht door Robert »

Nacional schreef:Ooit heeft een professor van de UT gezegd dat een uitbreiding van de Bosweg (die langs de UT loopt richting Hengelo) de beste oplossing zou zijn.
Ik denk dat dit te veel weerstand van welvarende omwonenden en natuur organisaties opleverd.
Inderdaad. Een tracé Bosweg/Oude Grensweg sluit mooi aan bij afslag Hengelo-Noord/Deurningen, maar toch lijkt 't mij niet echt 'n ideale oplossing. De Auke-Vleerstraat is er niet voor niets en dat lijkt mij ook de enige volwaardige ontsluitingsmogelijkheid die er is; een grotere spoorwegonderdoorgang en 'n extra brug over het Twentekanaal - want dat zijn toch de kritische punten - lijken mij niet onhaalbaar. Wil je zo'n gebied echt goed toegankelijk maken voor iedereen (leuk dat Station Drienerlo er ligt, maar er zijn ook genoeg mensen die niet met de trein wíllen), moet het in ieder geval aardig bereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Brug over het kanaal en dan aansluiten op een weg daar?
Robert

Bericht door Robert »

Gewoon nog 'n brug naast de bestaande in dezelfde stijl.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

dubbeldekje :cheer:
TA
Member
Member
Berichten: 764
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Zullen we hier anders een nieuw topic voor openen, gezien dit niet opschiet?

:cheer:
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Meerderheid raad geeft groen licht voor ijsbaan ‘Het glas is half vol’

ENSCHEDE - In de loop van volgend jaar gaat de schop de grond in voor de realisatie van een overdekte 400 meter kunstijsbaan nabij het Arkestadion. Een meerderheid van de gemeenteraad zal volgende week maandag het licht op groen zetten, bleek gisteravond in de stedelijke commissie.

Wederom werden raadsbreed kritische noten gekraakt over met name de financiering van de sportvoorziening die een bovenregionale functie krijgt. Dat in de begroting van in totaal 13,7 miljoen euro nog altijd een gat van meer dan 900.000 euro gaapt, staat geen van de raadsfracties aan. Woordvoerders lieten daar gisteravond in de stedelijke commissie geen twijfel over bestaan. Vanzelfsprekend zet met name de oppositie grote vraagtekens bij de financiële haalbaarheid en de wel erg positieve en optimistische benadering door het college. In het raadstuk wordt voorzichtig al gesproken over een exploitatie-overschot waardoor straks winstgelden terugvloeien in de gemeentekas. Allemaal wel erg optimistisch en voorbarig, concludeerden sommige fracties. Een ijsbaan op drijfzand, refereerden anderen aan de vele onzekerheden. De fracties van ChristenUnie en Socialistische Partij wensen zich niet ‘op glad ijs’ te begeven en steunen het voorstel niet. Andere fracties stellen keiharde randvoorwaarden. De VVD gaat bijvoorbeeld alleen akkoord als verantwoordelijk wethouder E. Wallinga een ander prestige-object - de bouw van een nieuw openluchtzwembad - laat varen. Wallinga rekent nog altijd op een aanvullend miljoen euro vanuit Zwolle, waarmee het gat in de begroting is gedicht. Met name in de CDA-Statenfractie lijkt op dat punt enige ‘positieve beweging’ te zitten. Bovendien gaat het college uit van een Brusselse bijdrage van minimaal een half miljoen euro. Wallinga zei niet uit te sluiten dat op het allerlaatste moment de gemeente misschien en paar ton moet bijpassen uit de reserves. ‘Maar daar ga ik niet van uit. Ik zeg dat het glas half vol is, want het gaat de goede kant op. Dit is een verantwoord besluit.’ Haast is geboden, want als de bouw niet in 2007 begint, vervalt de door de provincie reeds toegezegde bijdrage van 3 miljoen euro.

Bron: TCT

Over 2 seizoenen eidenlijk geen euregiohal meer :cheer:
Plaats reactie