Waarschijnlijk stond het er nog in 1955.Hendrik schreef:Weet ik niet precies, maar niet tot aan de bouw van het MST. Het oude arbeidsburo stond op die plek van die boerderij. dat gebouw stond er eerder dan het MST.Arie schreef:Hendrik, tot wanneer heeft die boerderij daar nog gestaan?
Raad de plek
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Re: Raad de plek
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Het antwoord is goed Willem,weet iemand waarom dit gebouw aan zn eind moest komen.enschedeinansichten schreef:Zo voor de vuist weg zeg ik Oude Markt, Tubantia, Stolker, VVV,
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Die boerderij stond op de hoek van de Brinkstraat en de Malangstraat, het transformatorhuis op de voorgrond staat er nog steeds aan de Hogelandsingel. Deze foto roept bij mij veel jeugdherinneringen op. In deze boerderij woonde de boer die bij ons thuis de door mijn moeder en oma verzamelde aardappelschillen ophaalde. Dat was in de jaren '50 een heel normaal verschijnsel bij ons in de buurt. Veel huisvrouwen spaarden de schillen op die 1 x per week werden gehaald met paard en wagen. Het diende als varkensvoer.
Wat sas as dós was kaans.
Wekelijks deponeerde onze schillenboer die met paard en wagen door de straat kwam (Janninksweg) 5 losse centen op het vensterbankje van het keukenraam.Hendrik schreef:Die boerderij stond op de hoek van de Brinkstraat en de Malangstraat, het transformatorhuis op de voorgrond staat er nog steeds aan de Hogelandsingel. Deze foto roept bij mij veel jeugdherinneringen op. In deze boerderij woonde de boer die bij ons thuis de door mijn moeder en oma verzamelde aardappelschillen ophaalde. Dat was in de jaren '50 een heel normaal verschijnsel bij ons in de buurt. Veel huisvrouwen spaarden de schillen op die 1 x per week werden gehaald met paard en wagen. Het diende als varkensvoer.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik terug verlang naar die tijd. Het was namelijk zo saamhorig en veilig.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Onze schillenboer kwam met paard(je) en wagen, hij sorteerde ter plekke op zijn kar. Hij woonde bij de kleigaten aan het spoor naar Gronau. Ik ben er een keer geweest (een kennis had daar een zomerhuisje met marmotten) en de boer had een grote ketel buiten en daar kookte hij de schillen tot een drap en voerde dat aan de varkens.
Als iemand tegenwoordig het overtollige eten zou ophalen dan heeft hij aan vrachtwagen nog niet genoeg.

Als iemand tegenwoordig het overtollige eten zou ophalen dan heeft hij aan vrachtwagen nog niet genoeg.

Klopt helemaal!!
Brinkstraat- Malangstraat
Brinkstraat- Malangstraat
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
@Veteraan.
Kun je misschien een hint geven met betrekking tot jouw zoekplaatje. Met alleen zo'n rond gemetselde steen is het niet te vinden
Kun je misschien een hint geven met betrekking tot jouw zoekplaatje. Met alleen zo'n rond gemetselde steen is het niet te vinden

Misschien verstandig dat we een raad plaat per keer doen?
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Arie schreef:@Veteraan.

- Bijlagen
-
- Knipsel 5 .JPG
- (18.92 KiB) 74 keer gedownload
Het moet niet gekker worden ....
vooruit nog iets meer dan:
vooruit nog iets meer dan:
- Bijlagen
-
- Knipsel 6 .JPG (41.79 KiB) 7423 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Walstraat 41 ??
enschedeinansichten schreef:Walstraat 41 ??

Zie je wel dat ik niet teveel moeten tonen?

- Bijlagen
-
- Walstraat ..JPG
- (64.26 KiB) 60 keer gedownload
Hoe kwam je erachter?
Met Streetview kun je daar niet komen. Ben je echt de stad door gewandeld?
Zal ik jullie maar weer aan het werk zetten?
- Bijlagen
-
- RaadPlaat.JPG
- (13.27 KiB) 59 keer gedownload
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik dacht dat het Walstraat was en dan kom je er wel uit.Veteraan schreef:Hoe kwam je erachter?
Had het kunnen weten,was mijn voormalig stamcafe toen genaamd Mark Twain. 

As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Ik heb even gedacht aan het Ei van Ko voor het Stadhuis en 1van de beelden van het oorlogsmonument op het Volkspark, maar dat is het toch niet. Ik heb ook even de site http://www.24uursmuseum.nl/ doorgespit en daarop ook niets gevonden. Is het wel een monument of is het iets anders? Graag een nieuwe hint.Veteraan schreef:Zal ik jullie maar weer aan het werk zetten?
Arie, ik denk dat je even met Peter.h moet overleggen.
Het beeld is geen beeld, althans niet in 3D. Het is dus eigenlijk vlak.
Het beeld is geen beeld, althans niet in 3D. Het is dus eigenlijk vlak.