Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

PSV is echt beter dan twente invisble even relativeren!
It's Ok love
mekanik

Bericht door mekanik »

Wat een gelul. Nog maar een paar jaartjes terug stond Vak P cs het gebedel van het bestuur van FC Twente kracht bij te zetten met een demonstratie op het Ei van Ko. Waar ik me overigens goed heb vermaakt.

Gemeente, zorg ervoor dat er niet weer een beroep op je kan worden gedaan om overambitieuze plannen van een achterafsubsidie te voorzien.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Fir schreef:PSV is echt beter dan twente invisble even relativeren!
Ben ik het niet mee eens, klaar uit :) .
Dit seizoen is Twente een beter spelende ploeg dan die van PSV ( veel aanvallender ) .
En daar zeggen de cijfers, waar jij nu op doelt helemaal niks over .
PSV heeft niet de kracht nog, om echt hoogstaand voetbal te spelen .
Ze zijn meer een ploeg die handing gebruik maakt van een fout in andermans spel .
En daar maken ze als topclub listig gebruik van, net zoals tegen AJAX afgelopen week .
Daar was de uitslag ook tegen de verhouding in .
In Eigen huis werd er hier dan ook totaal geen aantrekkelijke wedstrijd door PSV gespeeld .
En deze verloren ze dan ook, alleen sta ik er nog vol bewondering van te kijken dat ze elke keer weer de overwinning eruit slepen .

@ Kris

Als je daar om moest lachen heb je een vreemde vorm van humor :) .

Dus je lacht ook om dit voorbeeld :

-KRIS zegt : In Almelo gaat het Polman stadion uitbreiden naar 14.500 toeschouwers, en er worden meer ruimte's gecreeerd voor concerten .

-INVISIBLE zegt : Oh almelo gaat zich nog meer op de piratenstad van Twente richten .................nog meer bezoekers bij Hollands Piraten Festival .

Vreemde soort van humor ........;) want ik vind deze zelfde grap die ik nu maak niet echt grappig .

Ik had liever gezegd .
Zo zo Almelo doet goede zaken .
Eerst zich al handhaven in de Eredivisie, dan een kleine uitbreiding afgelopen jaar .
En nu een grote uitbreiding zodat ze weer flink meedoen in de Eredivisie .
Knap werk daar in Almelo .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di nov 14, 2006 8:22 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Resultaten tellen, geslepenheid is een groot goed daarmee kan je nederland vertegenwoordigen in europa.
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Haha laat me niet lachen .
Tegen middenmoters uit Europa zou je bedoelen .
Kijk de verschillende lijsten maar eens na .
Daar zouden Groningen en Twente beide nog van winnen, neem dat van mij aan .
Dat een club een grote naam heeft ( Liverpool ) wil nog niet zeggen dat ze ook elk jaar goed zijn .
Die fout word wel eens vaker gemaakt .
Subtoppers komen ook steeds dichter bij de top te staan .

Portsmouth / Bolton Wanderes en Everton staan allen boven Liverpool die op een 9de plaats staat met 17 punten uit 12 wedstrijden .
Manchester heeft er 31 uit 12 .
Dat is toch een aardig groot verschil moet ik zeggen .

Gir. Bordeaux staat op een 10de plaats .
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

europese wedstrijden zijn niet zomaar te vergelijken met competitiewedstrijden, als jij denkt dat twente ook zomaar in diezelfde poule zich zo zou kwalificeren... twente is niet eens in de uefacup geraakt :ohno:
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Fir ik ben bijna uitgepraat ;) .
Dat Twente er niet kwam baalde ik ook van ( maar daar hebben ze wel een reeks van 10 wedstrijden voor neer moeten zetten in totaal ) .
Maar als laatste verloren ze dus de belangrijke wedstrijd nog wel tegen een club die helemaal geen naam heeft in Europa .
Alleen daarna is het helemaal bergopwaarts gegaan voor Twente .
En op dit moment hoeven ze zich voor niemand onder te doen .

Talinn had overigens ook nog Newcastle voor de nodige problemen bezorgt, alleen heeft Newcastle er net wel een overwinning uit weten te slepen .
Zodat hun nu in Europa zitten .

En dat Europese en KNVB Beker wedstrijden niet te vergelijken zijn met gewone wedstrijden hoef je een supporter ook niet uit te leggen .
Maar neem van mij aan dat PSV niet zoveel presteerd als wat jij er van verwacht .

Maar goed dit soort meningen zouden altijd wel blijven .
Bij de vaste bezoeker van wedstrijden, en de mensen die zo af en toe een wedstrijdje meepakken of het beoordelen van TV .
Wat je op TV ziet is veruit dat wat er vaak in het echt neergezet word .
Heel soms kloppen de verhoudingen wel .
Dat zou een supoorter die vaker naar een wedstrijd gaat ook wel bevestigen .
ESG

Bericht door ESG »

Zelfs PSV / FEYENOORD en AZ zijn niks beter dan Twente dit jaar .
:D :D :D

grappenmaker!

PSV is sowieso wel veel beter. We zijn in de winning mood, dan is veel mogelijk maar op papier (ja ik weet wat ik schrijf: op papier) is PSV natuurlijk wel een stukje beter. Wat niet wil zeggen dat je er niet van kunt winnen.

Feyenoord kan er met een kwaliteitsinjectie ook zo weer staan. Je weet maar nooit. Kijk naar Sno: die hebben ze een beetje fout ingeschat in de havenstad en voetbalt nu via Celtic ineens in Oranje. Maar Feyenoord is dus wel een club waar zo'n jongen op de bank zat. Vlak Feyenoord niet uit. Ze voetballen onder hun stand.

AZ geldt een beetje hetzelfde voor. Ik denk dat wij op dit moment verder zijn, maar of dat aan het eind van het seizoen nog steeds zo is wacht ik wel af. Daar ga in niet zomaar vanuit.
ESG

Bericht door ESG »

Langs de weg: met wat geluk, inzet en de huidige upswing voetballen we om dezelfde plaatsen als de clubs die je net noemt en winnen we die slag ook nog. Maar om nou zomaar te zeggen dat we beter zijn: nee.
Dat zou een supoorter die vaker naar een wedstrijd gaat ook wel bevestigen .
Bevestigd! Daarin heb je gelijk.

Maar dat onderbouwt je verhaal van daarboven verder niet vind ik.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nou ja als je me beter kent dan zou je weten hoe ik het bedoel .
Het komt elke keer weer verkeerd over ;) .
Dat met het voetbal kijken in het stadion, en of op TV heb je in ieder geval bevestigd daarin zit een groot verschil .
En tuurlijk weet ik ook wel dat die cubs die ik genoemd hebben, er vaak aan het eind van het seizoen weer goed voorstaan .
Hun doen aankopen als het slechte gaat ( winterstop ) en Twente moet juist vaak spelers verkopen ( zo gaat dat ) .
Maar met het huidige voetbal doen ze niet onder van de Grote clubs waar iedereen wel over spreekt .

Ook al word er zo af en toe een wedstrijd verloren .
Maar goed ik ben dan ook alleen voor Twente een andere clubliefde heb ik niet .
Misschien sta ik daarom ook wel zo vol trots achter de club !! :cheer:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Bevestiging stond vandaag in de krant .

Vandaag is overigens bevestigd in de krant, dat er daadwerkelijk een stadion voor 36.000 man kan gaan komen, begin bouwperiode volgend jaar .
Het liefste werd er nieuw gebouwd bij het Luchthaventerrein van ( Enschede-Airport ) .
Maar omdat dat teveel en lange vergunningsprocedure's met zich meeneemt, minstens 6 jaar .
Is er besloten om toch het huidige stadion ( dat al sinds de opening uitverkocht is ), te gaan uitbreiden naar eerst een aantal van 26.000 waar een vergunning voor is .
En daarna nog naar het eindresultaat van 36.000, om zo het stadion aan alle kanten op te hogen .

Het bestuur zit op dit moment in het Arsenal stadion voor een bijeenkomst over stadions .
Het huidige stadion gaat naar zeggen binnen 5 jaar gerealisseerd worden, en moet aankomend jaar van start gaan .
De opbouw zou eerst dus op 26.000 mensen uitkomen, maar na berekeningen en de behoorlijke hoek, na Ajax de stijlste tribune's van NL, zijn ze op een aantal van 36.000 gekomen zodat het nog een fatsoenlijk en niet te stijl stadion gaat worden .
Hierdoor kunnen ze ook tal van andere wedstrijden hier houden, finalewedstrijden zoals afgelopen keer in Eindhoven bij de EufaCup Finale .
Maar ook internationale wedstrijden zouden hier gespeeld kunnen worden .

Dit stadion gaat dus een aardig groot en fors stadion worden .
Dus misschien is dit wel de beste aanpak .
Zo kun je ook zien als er bijvoorbeeld bij 26.000 geen echte vraag meer naar kaarten is dat er misschien niet verder uitgebreidt moet worden .

Er word gekeken naar het stadion St.James Park ( NewCastle United ), waar ik al jaren zeer enthousiast over ben .
Vooral door de indruk die het gebouw in de Skyline van de stad heeft .
En bij Newcastle denk ik altijd meteen aan dit opvallende stadion .
Die van Bern was overigens ook wel fraai te noemen .
Maar denk dat dit meer bij Twente past, een groot en sfeervol stadion met echte opvallende factoren .

Afbeelding
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Blijkbaar moet het gewoon zo groot worden. Hier het volledige artikel:
St James Park is het grote voorbeeld
Door Leon ten Voorde

FC Twente heeft voor de uitbreiding van het Arke Stadion goed om zich heen gekeken. St James Park, de thuisbasis van Newcastle United, geldt als het grote voorbeeld.
Dat FC Twente het Arke Stadion wil uitbreiden naar een capaciteit van 36.000 toeschouwers, heeft niets met grootheidswaanzin te maken, bezweert voorzitter Joop Munsterman. ‘Als we een tweede ring op ons hele stadion zetten, komen we automatisch op dat aantal uit.’
Dat heeft te maken met de constructie van het Arke Stadion. ‘We kunnen geen gewone ring boven op ons stadion bouwen, want daar leent het onderkomen zich niet voor. Dan zou het veel te steil en gevaarlijk worden. Daarom moeten we in een glooiing gaan bouwen en krijgen we een zogenaamde parabolische tribune.’
Munsterman noemt het stadion van het Engelse Newcastle United, St. James Park, als voorbeeld. ‘Daar is de tweede ring groter dan de eerste. En dat zal bij ons ook het geval zijn.’
Door die nieuwe opzet wordt het stadion een stuk groter dan verwacht. ‘We beginnen volgend jaar te bouwen aan de overkant van de hoofdtribune’, aldus Munsterman. ‘Daar zouden eerst 4200 plekken komen, maar nu komen daar 5500 plaatsen. Als we dat doortrekken naar ons hele stadion komen we uit op 36.000 plekken.’
Volgens de eerste plannen zou het verbouwde Arke Stadion plaats bieden aan 26.000 mensen. Voor dat aantal heeft de club de bouwvergunning binnen. Als Twente straks daadwerkelijk naar 10.000 plaatsen meer wil, betekent dat, dat er nieuwe vergunningen bij de gemeente moeten worden aangevraagd. ‘Als alles rond komt, kunnen we over vijf jaar klaar zijn’, aldus Munsterman, die het liefst in de buurt van vliegveld Twenthe een compleet nieuw stadion had willen bouwen. ‘Maar voordat je dan een vergunning hebt ben je zes jaar verder. Daar kunnen we niet op wachten.’
Volgens Munsterman biedt een tempel van 36.000 plaatsen Twente veel voordelen. ‘We kunnen dan interlands naar Enschede halen en ook een Uefa Cup-finale behoort dan tot de mogelijkheden. Het zou toch prachtig zijn als we op die manier de regio op de kaart zouden kunnen zetten.’
Een delegatie van Twente is gisteren naar Londen vertrokken waar in het nieuwe onderkomen van Arsenal een symposium wordt gehouden over stadions. ‘Daar wordt onder meer verteld hoe je een nieuw stadion het beste kunt uitbaten’, aldus Munsterman, die aangeeft dat er volgend jaar in Enschede hoe dan ook wordt begonnen met het eerste deel van de uitbouw. ‘We liggen geen dag voor, maar ook geen dag achter op schema.’
TCT
Berealste

Bericht door Berealste »

Valt me wel op dat niemand het hier heeft over de verkeersafhandeling. Hoe denken ze dat te gaan doen. De aanvoerswegen zijn nu niet geweldig te noemen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik heb het daar al een paar keer over gehad .
Dat is dan ook mijn grote vraag ?
Alleen zou ik wel wat oplossingen weten, en heb er ook al wat te horen gekregen .
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Met de boot? :D
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ach als je openbaar vervoer wat beter op Twente word ingesteld, zou het al veel problemen oplossen .
De meeste mensen komen Uit Enschede / Hengelo en Oldenzaal .
En die zijn allen zeer goed bereikbaar met de bus of trein .

Die andere plaatsen zouden eigenlijk een speciale stop moeten krijgen van de NS ......dus na Deventer een stoptrein .
Zodat ook de plaatsen Rijssen / Wierden / Borne enz enz mooi meegenomen kunnen worden .

Dan moet er alleen nog over het treinkaartje gesproken worden, die gewoonweg veel te duur zijn .
Een retourtje Enschede - Drienerloo kost al 3.25 .
Dat is een beetje te gek voor woorden :( .
Laten we het dan al niet meer hebben over Rijssen en of Oldenzaal .
Robert

Bericht door Robert »

Gelul, maar 3,20. Op zich mogen de kosten van het OV geen bezwaar zijn; zie ook wat je kwijt bent aan benzine, eventuele parkeerkosten, etc. Overigens rijdt er ook gewoon een stoptrein Deventer-Almelo, vanaf december 2 keer per uur; die goed aansluit op de stoptrein Zwolle-Enschede.
Mctijn

Bericht door Mctijn »

Niets mis met 36.000 plaatsen.

Twente had nu al 20.000 jaarkaarten kunnen verkopen. (Ze staan nu op 12.000 omdat dat de max is, maar er staan 3500-4000 mensen op de wachtlijst + de mensen die wel een jaarkaart willen en niet op de lijst staan). Daarbij trekt een groter stadion weer meer mensen aan, prijzen kunnen wat lager worden, plaatsen voor scholen, sportverenigingen etc.

Zonder expansieplan kan Twente over een jaar al 20.000 jaarkaarten aan de man brengen. Met een goed plan kan dat over 2 jaar 22.000 of meer worden. Helemaal niet te optimistisch gedacht. Daar komt nog vrije verkoop bij en er zit elke wedstrijd 24-25.000 man. Bij wedstrijden tegen topclubs zou het dan best richting de 30.000 kunnen gaan. De drempel van "oh tis toch uutverkocht, dus ik probeer moar nie" is er dan ook niet, dat scheelt.

Ik denk dus dat het een goed plan is. Maar laten ze de huidige stoeltjes dan wel weggooien en fatsoenlijke stoelen monteren (zoals die in bijna elk nieuw stadion zitten) in enkel de rode kleur (en rossen in de hoeken).
mekanik

Bericht door mekanik »

Het liefste werd er nieuw gebouwd bij het Luchthaventerrein van ( Enschede-Airport ) .
Mooi! Tijd voor een monorail van Hengelo via Enschede naar het verse stadion naar FMO!!!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Robert schreef:Gelul, maar 3,20. Op zich mogen de kosten van het OV geen bezwaar zijn; zie ook wat je kwijt bent aan benzine, eventuele parkeerkosten, etc. Overigens rijdt er ook gewoon een stoptrein Deventer-Almelo, vanaf december 2 keer per uur; die goed aansluit op de stoptrein Zwolle-Enschede.

Onzin Robert .......en ik zei 3.25 dus die 0.05 cent verschil valt nog wel mee .
Maar 3.20 is gewoon veel te duur, voor een retourtje Centrum Enschede naar Drienerloo .
En Met Benzine ben ik minder kwijt, vandaar dat we altijd met de auto gaan .
Parkeergeld is er niet, terwijl ik eigenlijk voor minder geld voor een ticket net zo lief de trein + bus pak ( want ook de bus moet er nog bij gerekend worden ) .
Nu ga ik dus niet met het OV, dus daar kunnen ze wel degelijk iets aan doen !!
Want nu is het met de auto gewoon goedkoper, dan als ik met de trein en bus zou gaan :head:

Dus als je ergens op reageert moet je er ook wel een beetje ervaring mee hebben ;) .
En niet zomaar een zin die ik hier aangeef als gelul aangeven :P .

Een auto gevuld met 4 man is vele malen goedkoper ( parkeergeld is er niet ) .
Dan 4 maal een ticket 3.20 + 4 x een buskaartje retour !!
Plaats reactie