Roombeek: Cultuurcluster Twentse Welle
Vele mensen zijn het absoluut niet eens met de naam TEX.Errik schreef:Jammer genoeg al geclaimd... ;)
Ik snap overigens het verband tussen textiel-historie en het poppodium Atak niet zo goed.
Kijk maar eens op het Atak-forum.
Daarom zal waeske de naam op dit forum hebben geopperd.
Tex is dus wat ons betreft NIET geclaimd.
De naam TEX is (zegt men) ooit gekozen als een werknaam voor het popdeel in het muziekkwartier. Ongetwijfeld is de naam gevoed door het textielverleden van de stad. Al jaren laten vrijwilligers weten de naam niet te willen. Een deel wil het liefst de naam Atak houden. Een ander deel vind de naam TEX gewoon niet passen. De schuld wordt voor het gemak maar bij de media gelegd die "hardnekkig de naam TEX blijven gebruiken".
Naar verwachting zal de c-zaal de naam Atak gaan dragen. Net zoals je bijvoorbeeld ook de bat-cave hebt in 013. Hoe de b-zaal en de organisatie verder gaan heten is niet bekend bij mij maar ik mag toch hopen dat alle vrijwilligers hun functie neerleggen als TEX blijft bestaan.
Naar verwachting zal de c-zaal de naam Atak gaan dragen. Net zoals je bijvoorbeeld ook de bat-cave hebt in 013. Hoe de b-zaal en de organisatie verder gaan heten is niet bekend bij mij maar ik mag toch hopen dat alle vrijwilligers hun functie neerleggen als TEX blijft bestaan.
TwentseWelle wordt naam museum
TwentseWelle, dat wordt de naam van het nieuwe museum in Enschede.
In dat museum worden de collecties van Museum Jannink, het Natuurmuseum en de voormalige oudheidkamer ondergebracht. De nieuw naam is gekozen uit meer dan 1800 inzendingen. De naam is vanmiddag bekendgemaakt op een feestelijke bijeenkomst in de wijk Roombeek, waar het nieuwe museum wordt gebouwd.
--
Wat een kut-naam.
In dat museum worden de collecties van Museum Jannink, het Natuurmuseum en de voormalige oudheidkamer ondergebracht. De nieuw naam is gekozen uit meer dan 1800 inzendingen. De naam is vanmiddag bekendgemaakt op een feestelijke bijeenkomst in de wijk Roombeek, waar het nieuwe museum wordt gebouwd.
--
Wat een kut-naam.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Re: TwentseWelle wordt naam museum
Blij dat jij het zegtQyRoZ schreef:Wat een prut-naam.

Ik ken wel Die Neue Deutsche Welle
Laatst gewijzigd door eazy op di jun 14, 2005 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Winus
- Member
- Contacteer:
En de Frankfurter-Welle. Vanaf het dak heb je wel mooi zicht op de skyline van Frankfurt
de kloomp'maj anhoalen
De naam is fantastisch! 
De naam grijpt terug op de bron (welle betekend bron in het Twents),
Terug naar de bron < Ontdekken van geschiedenis.
Bron < Water (Dinkel, Buurserbeek, Regge, en niet te vergeten de Roombeek).
Uit de bron komt alles, streektaal, geschiedenis, cultuur en natuur.
De bron is natuur!
Niets mis mee, het is erg goed ontvangen bij de presentatie, ondanks dat iedereen wel even moet wennen.
De huisstijl (kan 't jammergenoeg niet zo laten zien) slaat ook terug op water (blauw, dat wordt dé kleur). Het logo doet wat sportfederatie-achtig aan, IOC*NSF of zoiets.
Wel is het zo dat het niet direct pats boem inslaat als museumnaam, maar men hoopt toch dat dit verwezenlijkt kan worden. "Wuul goat noar de welle", we gaan naar de bron. De bron, van het bestaan.
En er was veel bier, dus dat was goed. :okay:

De naam grijpt terug op de bron (welle betekend bron in het Twents),
Terug naar de bron < Ontdekken van geschiedenis.
Bron < Water (Dinkel, Buurserbeek, Regge, en niet te vergeten de Roombeek).
Uit de bron komt alles, streektaal, geschiedenis, cultuur en natuur.
De bron is natuur!
Niets mis mee, het is erg goed ontvangen bij de presentatie, ondanks dat iedereen wel even moet wennen.
De huisstijl (kan 't jammergenoeg niet zo laten zien) slaat ook terug op water (blauw, dat wordt dé kleur). Het logo doet wat sportfederatie-achtig aan, IOC*NSF of zoiets.
Wel is het zo dat het niet direct pats boem inslaat als museumnaam, maar men hoopt toch dat dit verwezenlijkt kan worden. "Wuul goat noar de welle", we gaan naar de bron. De bron, van het bestaan.
En er was veel bier, dus dat was goed. :okay: