Mijn naam is rg.abkker.
Deze heb ik niet gemeld omdat ik dacht dat deze niet relevant zou zijn.
Bij deze dus... aangenaam ! ik ben rg.bakker
Mijn belang ?....
Dat is toch wel duidelijk ?. Ik doe een simpele equete om te kijken of het starten van een videotheek haalbaar zou zijn in de wijk twekkelerveld.
Een privacy statement ?. Ik begrijp deze vraag zeer goed.
Hierover had ik meer duidelijkheid moeten verschaffen.
Er zal geen informatie worden verstrekt aan derden. Alle verstrekte informatie wordt alleen door de hr. bakker bekeken en verwerkt.
De enige persoonlijke gegevens die gevraagd worden zijn
naam
leeftijd
postcode
en nationaliteit
dit enkel om te weten welke doelgroep het gaat, en om "zeker" te weten of desbetreffende persoon woonachtig is in de wijk twekkelerveld.
Verder geen oneerbare bedoelingen.
Bovendien geheel vrijwillig en geen verplichting.
Winus schreef:Ik kan heel kort zijn: Ik kom nooit in de videotheek.
Je download ze illegaal zeker.
Nee, dat mag toch niet?
Wat ik overigens belangrijk vind aan een videotheek:
- Ruim aanbod, vooral wat betreft de minder bekende films
- De prijs (goedkoop uiteraard)
- Goedkope weekhuur
Twekkerveld is voor mij ...............
Een echte Enschedese Sociale Wijk .. waaraan ik meteen moet denken ....aan de bekenden die er wonen ...........FC Twente Speelt in deze wijk ..........het is de Wijk in Enschede die het dichts bij de UT en Hengeloo ligt .......het heeft voor mij een paar zeer mooie jaren 50/60 appartementenblokken .
Het B&S park ligt er naast .
De sahara ....een wijkdeel met echt alleen maar witte huisjes .
En dit is eigenlijk nog maar iets waaraan ik meteen denk als je de naam Twekkelerveld noemt .
Ze hebben er een goede chinees ( afhaal ) en een goede pizza en shoarma restaurant .
Er wordt veel gesproken over de veranderingen op het Twekkelerveld.
De Wijkraad Twekkelerveld probeert al die wensen en ideen die er leven te vertalen in een veilige wijk met een goede leefbaarheid waar het aangenaam wonen is voor jong en oud.
Wilt u ook uw steentje hieraan bijdragen? Bezoek dan eens een Openbare wijkraadsvergadering. De eerstvolgende is op 17 maart a.s. (zie website)
U bent van harte welkom
Voor nieuws uit en over de wijk zie onze website http://www.wijkraad-twekkelerveld.nl en het Wijkblad Twekkelerveld.
ENSCHEDE - Bewoners van de Poolsterstraat maken bezwaar tegen de bouw van een gezondheidscentrum en woningen naast het winkelcentrum in Twekkelerveld. Zij vinden onder andere de bebouwing te omvangrijk, waardoor hun privacy wordt aangetast en er teveel speelruimte voor kinderen verdwijnt.
Voor de bouw is een wijziging van het bestemmingsplan noodzakelijk. Bij de gemeente zijn hier tegen vooralsnog drie bezwaarschriften binnengekomen, ondertekend door bewoners van in totaal zes huizen in de Poolsterstraat.
Zoals eerder gemeld is aan de Maanstraat in het hart van de wijk een gezondheidscentrum gepland met onder andere huisartsen, een apotheek en zestien appartementen voor senioren. Daarachter, aan de kant van de Poolsterstraat, komt een complex met negen woningen in twee en drie lagen. Deze zijn bestemd voor verstandelijke gehandicapten die er begeleid gaan wonen via zorginstelling Avelijn.
De meeste bezwaarmakers zijn tegen de bouw van dit complex. Zij vinden dat dit te dicht bij hun huizen komt te staan, waardoor hun privacy wordt aangetast en zonlicht en uitzicht wordt weggenomen. Nu hebben zij nog vrij uitzicht over het veld. Deze mensen juichen overigens de komst van het gezondheidscentrum op die plek toe.
Een tweetal bewoners is tegen elke bebouwing van het terrein, dat in de volksmond bekend staat als ‘het gat van Twekkelerveld’.
Het plein is in het verleden gebruikt voor tal van evenementen en kinderen kunnen er heerlijk spelen, vinden zij. Daarnaast vrezen zij dat de bouw van beide complexen leidt tot nog meer parkeerproblemen in de directe omgeving en dat door de grotere verkeersdruk het voor kinderen gevaarlijker wordt om te spelen op straat.
Het college van B en W stelt voor, zoals gebruikelijk in dit soort gevallen, de commissie voor bezwaarschriften om advies te vragen.
--
Nimby's altijd weer. Tssss.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Aangezien ons huis verkocht is en wij er over 5 weken uit moeten, maar een periode van ongeveer een jaar moeten overbruggen ivm nieuwbouw op het roombeek kom ik weer in Twekkelerveld te wonen en wel in de straat waar ik al 2x eerder heb gewoond :P
Nog een Twekkelervelder op het forum? We mogen wel een twekkelerveld-forum beginnen
Twekkeler-stad! Enschede Plat!
Overigens morgen de nacht van Twekkelerveld:
Het wielrennen zal dit jaar zonder de derny’s een trekpleister zijn en ook de hardlopers zullen er dit jaar weer bij zijn.
Veel oude vertrouwde activiteiten zullen ook dit jaar weer “onze†nacht opfleuren maar we hebben toch een paar nieuwe activiteiten toegevoegd aan het toch al ruime aanbod.
Er gaan 5 hete luchtballonnen vanaf de Twekkelerzoom het luchtruim in en al spelend zal Muziekvereniging EM hiermee een bijzondere act aan het publiek tonen.
Ook is en een heus podium met verschillende bands. En wat te denken van een heus alcohol vrij terras bij de Sloep of de hemelse koffie bij de opstandingkerk. Ook Livio doet een duit in het befaamde zakje.