Hierbij iets meer van de omgeving. Het is een lange straat net binnen de singels.
Enschedese geveltjes
Re: Enschedese geveltjes
en dus in het 2e gedeelte van deze koninklijke weg
De hint "tis een lange straat" was dus een beetje misleidend.
Misschien heb je wel gelijk, maar ik vind de Emmastraat met de 2e Emmastraat, die ik als een geheel zie, wel een lange straat. Hendrik heeft het dus goed. Het zijn de panden aan de Tweede Emmastraat 10-12 gelegen tussen fietsenzaak Slot en het pand van Lettertotaal.
- MarcBrugge
- Member
Ripperdastraat numer 15! prachtig pand, in bijna originele staat. Laatst nog gerenoveerd door Bijont.
Dat is juist Marc. Ripperdastraat ook wel de Gouden Bocht van Enschede genoemd. zie: https://erfgoedstem.nl/gouden-bocht-van ... -enschede/MarcBrugge schreef: ↑vr sep 28, 2018 3:43 pm Ripperdastraat numer 15! prachtig pand, in bijna originele staat. Laatst nog gerenoveerd door Bijont.
Warempel, dat had ik moeten weten. 'k Heb in het pand ernaast gewerkt in de 70er jaren. Bij notaris Hartong van Ark.
Ik was gisteren weer eens op de fiets ergens in de binnenstad en zag deze dakgevel. Waar te vinden?
Delftse School, gebouwd tussen 1945 en 1955. Maar daar is veel, heel veel van in Enschede. Zo'n beetje alle wederopbouwpanden die na de oorlog zijn herbouwd is Delftse School. Laat dit nou geen wederopbouwpand zijn! Maar in die tijd vond men het nodig om een andere ingang te maken voor de Doopsgezinde kerk aan de Stadsgravenstraat. En dat issem Arie. Bij de pas geopende stadsbrouwerij heeft men de oorspronkelijke ingang weer in ere hersteld.
Wat sas as dós was kaans.
Dat is helemaal juist HendrikHendrik schreef: ↑do nov 01, 2018 3:54 pm Delftse School, gebouwd tussen 1945 en 1955. Maar daar is veel, heel veel van in Enschede. Zo'n beetje alle wederopbouwpanden die na de oorlog zijn herbouwd is Delftse School. Laat dit nou geen wederopbouwpand zijn! Maar in die tijd vond men het nodig om een andere ingang te maken voor de Doopsgezinde kerk aan de Stadsgravenstraat. En dat issem Arie. Bij de pas geopende stadsbrouwerij heeft men de oorspronkelijke ingang weer in ere hersteld.

Het is de gevel boven de ingang van de Menistenkerk nu Stanislaus Brewskovitch Stadsbrouwerij aan de Stadsgravenstraat 59.
Kerkje op de Lipperkerkstraat hoek Espoortstraat?
Bij nader inzien is het dat helemaal niet.
Dat is juist Veteraan

Gronausestraat 1200 Glanerbrug, de Hervormde kerk een gemeentelijk monument.
Je mag niet je eigen voordeur gebruiken, Arie.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Rijksmuseum ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.