Enschedese geveltjes
Re: Enschedese geveltjes
Het suikerpaleis is niet deze witte villa van Herman van Heek, maar de gesloopte witte villa van Arnold van Heek die net buiten de singel aan de Oldenzaalsestraat stond.
- Bijlagen
-
- Oldenzaalsestraat02.jpg (209.78 KiB) 7788 keer bekeken
Oeps, sorry...ik vind dat huidige gebouw ook nogal 'zoetjes', vandaar.
Waar heeft die villa gestaan dan? Net buiten de singel aan de Oldenzaalsestraat. Dat moet dus op de plek van de flats zijn bij de Vluchte?
Ja dat klopt en dat appartementencomplex is nu een na-oorlogs gemeentelijk monument. zie ook: https://cultureelerfgoedenschede.nl/wor ... hede-1.pdf
Hierbij nog een foto van het suikerpaleis wat er toen stond op de hoek Oldenzaalsestraat en Laaressingel.
En hierbij nog een foto uit mijn familie album. Gemaakt door Arnold van Heek. Tuinzijde van het suikerpaleis. Mijn tante werkte er o.a. als kokkin. Ze loopt daar met Laurens van Heek aan de hand. Hoewel? ik zou het ook kunnen zijn, we zijn van dezelfde leeftijd. Heel vaag herinner ik mij het suikerpaleis en dat ik daar als peuter kwam.
Wat sas as dós was kaans.
Hier maar eens weer een geveltje
Waar moet ik dit zoeken?
Waar moet ik dit zoeken?
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Daar ben ik net nog langs gefietst.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Pathmossingel, leegstaande villa.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
vps uno.
volksparksingel 1
volksparksingel 1
Was niet eerder in de gelegenheid om te beantwoorden
Jullie waren me allemaal voor . het is inderdaad de oude directeurswoning van het voormalige slachthuis.
Jullie waren me allemaal voor . het is inderdaad de oude directeurswoning van het voormalige slachthuis.
Dit pand is toch van de sloop gered? Het was eerst totaal verrot met Trebbe als eigenaar. Die werden volgens mij gedwongen door de gemeente om het te renoveren. Het casco is toen aangepakt en vervolgens anti-kraak verhuurd. Het laatste wat ik erover gehoord heb is dat de naastgelegen moskee het gekocht heeft.
ik ben er eens geweest toen er nog studenten in woonden , van binnen hat het toen nog wel enige grandeur
helaas hebben ze de aanbouw met de garage gesloopt waardoor het pand er nu een weinig verloren in het landschap bij staat...
helaas hebben ze de aanbouw met de garage gesloopt waardoor het pand er nu een weinig verloren in het landschap bij staat...
Waar kom ik deze gevel tegen in Enschede ?
...ergens op Deppenbroek, waar al sla je me dood ...
het antwoord van Leon is duidelijk. de Waalstraat

Hier nog maar eens een nieuw (oud) geveltje.Waar kan ik dit vinden ?