Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek: Cultuurcluster Twentse Welle

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
EFKA

Bericht door EFKA »

Ik hou niet van geforceerd bedachte namen. Laat het de vrije loop en dan krijgt het misschien een naam in de volksmond.
Museum Twente of Twents Museum vind ik ook het mooist. Niet zo gek doen.
Robert

Bericht door Robert »

Duizend namen voor museum

Door Dolf Ruesink

ENSCHEDE - Met nog één week te gaan zijn er al verrassend veel namen aangedragen voor het nieuwe museum in Enschede. ‘Er zit vast een muze tussen alle inzenders met een mooie vondst’, zegt juryvoorzitter Prof. dr. Anne van der Meiden.

Wat wordt de naam van het nieuwe museum dat in 2007 op het Roombeek in Enschede de eerste bezoekers ontvangt?

Dat is de uitdaging van de wedstrijd die De Twentsche Courant Tubantia houdt op verzoek van het Natuurmuseum Enschede, Museum Jannink en het Van Deinse Instituut. ‘Het aantal inzendingen is verbijsterend hoog, dit overtreft alle verwachtingen’, reageert Anne van der Meiden, die volgende maand als juryvoorzitter de tien beste suggesties zal nomineren voor de uiteindelijke museumnaam. De bedenker van de winnende naam krijgt een reischeque van 1500 euro, tevens zijn er museumjaarkaarten en boeken te winnen. In de tweede week van april volgt de uitslag.

Tot dusverre zijn al duizend inzendingen binnen. Tweederde van alle suggesties kwam binnen per post, eenderde via e-mail. ‘Er zitten veel creatieve namen bij’, weet Alef de Jong van Markeys Branding in Enschede, het merkenbureau dat de campagne rond de naamgeving begeleidt.

Beschrijvende namen als ‘natuur cultuur museum Enschede’ of ‘Janede’ zijn er al volop. ‘Ik hoop dat er een mooie koepelnaam tussen zit’, zegt Anne van der Meiden, ‘een naam die de cultuursamenkomst goed tot uitdrukking brengt. Daarnaast vind ik het van belang dat het geen Enschedese maar een Twentse uitstraling heeft.’

Naamsuggesties inzenden voor 21 februari aan: SIR, Marthalaan 10, 7533 CD Enschede.

Bron: TC Tubantia.

Ik hou 't bij m'n eerdere suggesties.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Musuem Cives Tuihanti - Twents burgermuseum.  :)
de kloomp'maj anhoalen
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ok, dit zijn alle namen. Pollen lijkt me overbodig. Iedereen moet gewoon zijn 3 beste namen naar de Bans opsturen. (hier)

Dwars:
Tex!
TECHNO: Twents Ervarium voor Cultuur Historisch en Natuur Onderricht

Errik:
INSLAG
TECNO: Twents Ervarium voor Cultuur en Natuur Onderricht
Gren(s)(z)landmuseum

Imzadi:
Twentsch Historisch Museum

Robert:
Het HIT, Historisch Instituut Twente
Tuihanti-Museum / Museum-Tuihanti
Tubant: Twents-Enschedees Kennisoverdrachtscentrum voor cultuur, natuur en industrialisatie

Bjorn:
Historisch Museum Ane-schede
Tubantium

Mctijn:
Enschedeum, Enschedemium
Twentorium, Twentrium, Twentarium
't Rumbecce
Museum ædificium: Museum van de wederopbouw
Novus Enschede
Casanova Enschede

schaapje_martin:
Enschedrome museum

Winus:
Roomdaal
Twentsch Kennishoes
Musuem Cives Tuihanti: Twents burgermuseum

Berrtus:
Twents Museum
de kloomp'maj anhoalen
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik ga INSLAG insturen!  :)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Je mag er 3 insturen, in jouw geval is dat dus alles. :)
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Net als bij mij, en dat is al gebeurd.

Afwachten hoor... de medewerkers/vrijwilligers van 't VDI mochten trouwens wel inzenden maar dongen niet mee voor de prijzen. Jammer Errik ;).
Martin

Bericht door Martin »

Mijn inzending "Enschedrome museum" valt vast in de prijzen. ;)  :banaan:
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Aha, ik loop slechts stage, ben geen officieel vrijwilliger.
Martin

Bericht door Martin »

Extra huiswerk museumjury
Door Dolf Ruesink

ENSCHEDE - Handenvol werk voor de jury die een naam zoekt voor het nieuwe museum in Enschede. Gisteren bogen topmensen uit het Twentse bedrijfsleven zich over de 1800 suggesties. Er is extra bedenktijd nodig.

Wat wordt de naam van het museum dat in 2007 zijn poorten opent in Enschede? Over die vraag boog zich gisteren een professionele jury met de leden Ab Pasman (Grolsch), Bert de Haan (SIR Communicatie), Prof.dr. Anne van der Meiden (Oud-hoogleraar communicatiewetenschappen), mr. Jan Vermeulen (Knijff Merkenadviseurs) en Wilma van Ingen (Kamer van Koophandel). De onafhankelijke deskundigen bekeken de 1800 namen, zoals die door lezers van De Twentsche Courant Tubantia zijn aangedragen voor het nieuw te vormen museum, waarin het huidige Museum Jannink, Natuurmuseum Enschede en het Van Deinse Instituut opgaan. De naamsuggesties stroomden binnen nadat ruim een maand geleden, op zaterdag 29 januari, het startsein werd gegeven voor de prijsvraag.

‘We zijn aangenaam verrast door de enorme hoeveelheid aangedragen namen’, zegt Wim van Lammeren, directeur a.i. van Museum Jannink en het Natuurmuseum. ‘Dit toont aan dat de bevolking van deze streek zich erg betrokken voelt. Dat is de eerste winst van deze prijsvraag en campagne’.

Veel inzendingen kwamen via e-mail binnen bij info@sir.nl .Voor de uiteindelijke winnaar wacht een reischeque ter waarde van 1500 euro, goed voor een vakantietrip naar een zelf te kiezen Europese museumhoofdstad. Tevens zijn tien museumjaarkaarten te winnen, alsmede 25 jaarboeken met het nieuws van Twente.

‘Het gaat er nu om een naam te kiezen die je direct tussen de ogen raakt en je het juiste gevoel geeft’, verwoordt Bert de Haan de insteek van de jury. Gisteren werden de inzendingen doorgenomen en vond een eerste schifting plaats. ‘Er zitten zeker goede bouwelementen tussen’, licht De Haan een tipje van de sluier op. Tekenend voor de grote belangstelling is dat er nog steeds namen binnendruppelen bij het bureau van SIR aan de Marthalaan in Enschede. De jury komt 22 maart bijeen en maakt in april de naam bekend.

bron: TC Tubantia

Ben benieuwd of ik nog in de prijzen val.  :cheer:  :beer:
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Anders ik wel.
de kloomp'maj anhoalen
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Zoek de verschillen!

oud:
Afbeelding

nieuw:
Afbeelding
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Autovrij en 'n mooiere fiets voor eazy.  :)
Bjorn

Bericht door Bjorn »

en wat meer details (baksteen enz)
Gast

Bericht door Gast »

Net een lezinkje bijgewoond over het museum, nieuwe feiten:

Het geweven staal gaat WEL door. Maar alleen de toren wordt ermee bekleed. Er komt dus geen verbinding in staalweefsel tussen de toren en de oude muur. De aanbesteding is volgende maand, de bouw zal in augustus beginnen.
Eind mei komt ontwerpbureau Opera met het definitieve ontwerp. Ik ben benieuwd!

Ook nieuws over het Menko-gebouw. Hier zal geen horeca in worden gevestigd. De begane grond gaat plek bieden aan lokalen van de katholieke basisschool, daarboven komen appartementen. Jammer, maar helaas!

Over de doortrekking van de Roombeek door de Walhofstraat is nog niet veel bekend. Wel is het de bedoeling dat de beek via het Van Heekpark bovengronds richting 't Wageler zal worden geleidt. Dat wordt dus weer graven daar.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat was ik dus...  :)
Martin

Bericht door Martin »

Tien namen voor Museum Enschede

ENSCHEDE - Een jury onder voorzitterschap van prof. dr. Anne van der Meiden heeft tien namen genomineerd voor het nieuwe museum dat medio 2007 in Enschede wordt geopend. Medio juni is de officiële prijsuitreiking voor de naamgevingwedstrijd, die georganiseerd werd in samenwerking met De Twentsche Courant Tubantia.

Tot die tijd zal de naam geheim blijven. De reden voor het wachten is, dat het museum met de presentatie van de naam ook lettertype, huisstijl en logo wil presenteren. Deze zaken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Om alle inzenders nu echter niet langer in spanning te laten zitten of zij al dan niet een kans maken op een van de prijzen, zijn nu de namen bekend gemaakt van de lezers van wie de aangedragen museumnaam is genomineerd. De jury heeft tien namen genomineerd, waarvan enkele namen door meerdere inzenders zijn genoemd of inzenders meerdere genomineerde namen hebben ingezonden.

Daarom bestaat de groep winnaars uit de onderstaande twaalf personen:

Hr. E. van Marle uit AlmeloMevr. W.A. Stroink uit Haaksbergen

Hr. T. de Bruinuit Goor

Hr. B. Siemerink uit Oldenzaal

Mevr. L.I. Wever uit Hengelo Hr. P. Wesseloouit Eibergen

Hr. M. van Breeuit Borne

Hr. A. Meijers uit Enschede

Hr. G. Pierik uit Wierden

Hr. H. Stubbeuit Enschede

Hr. W. Krijgsvelduit EnschedeMw. H. Eikenaar, eveneens uit Enschede.

In het voorjaar van 2007 opent het Nieuwe Museum, een initiatief van het Van Deinse Instituut, Natuurmuseum Enschede en Museum Jannink, zijn poorten in Enschede. De selectie van een goede naam voor dit museum, waar straks alles te zien en vinden is over de natuur en cultuur in Twente, heeft uiteindelijk heel wat meer voeten in aarde gehad, dan men aanvankelijk kon vermoeden.

Meer dan 1800 namen zijn ingezonden, wat de jury onder voorzitterschap van Anne van der Meiden, voor een enorme taak heeft gesteld. Aan de andere kant zijn de initiatiefnemers hierdoor zeer blij verrast, omdat deze enorme respons aangeeft, dat het museum leeft onder de Twentse bevolking.

bron: uit de bans

Helaas.. Ik val buiten de prijzen.  :cry:
Robert

Bericht door Robert »

Niemand die hier lid is voorzover ik weet. Nouja, dit topic staat nu in het openbare gedeelte. Kan iedereen alvast nagaan wat de naam dus niet gaat worden. :)
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

We hebben gefaald... :cry:
Robert

Bericht door Robert »

Nee joh, wij staan op plaats 10 t/m 15.
Plaats reactie