Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Q. »

INVISIBLE schreef:Ja dat is jou probleem dan ;).
Nee, uitdaging!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Zie de uitdaging van een vogelhuisje niet zo goed in, een aantal planken en takken, en hoppa je hebt er ook eentje :P.

Misschien kun je wel het eerste Enschedse Hoogbouwhuisje ontwikkelen ;).
eazy

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door eazy »

INVISIBLE schreef:
Om een voorbeeld te noemen, de directeur-beheerder van het Anna Frank huis zag liever de kastanjeboom voor zijn museum omgehakt worden, dan dat het met een simpele ingreep aan het museumpand werd vastgemaakt (een afbreuk aan het pand waren zijn woorden).
Aangezien dat een mogelijke optie was, maar nee de man wiens geld "rijkelijk" naar binnen vloeit, heeft liever geen boom als bron van zijn bestaan .....dan een boom die zijn bestaan als bron heeft.
Gaat het wel goed met je?
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

snap je de redenering wel dan :) ?
eazy

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door eazy »

Als jij hem zelf begrijpt ben ik al tevreden :)
Helmerhoeker

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Helmerhoeker »

Wat Invis wil zeggen is dat die man nooit directeur van het Anne Frank was geworden als het verhaal met Anne Frank nooit had afgespeelt. De Anne-Frankboom is onderdeel van die geschiedenis en is dus onderdeel van het feit dat die man zich nu directeur van het AnneFrankmuseum mag noemen. Ik moest de zin ook even voor een tweede keer lezen maar vind het geen onbegrijpelijk verhaal.
eazy

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door eazy »

Wat een relativerend postje over een vogelhuisje al niet teweeg kan brengen.
Perceptor

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Perceptor »

Afbeelding
Schandalig dat er zoveel voer aan dat huisje hangt. Daarvan worden die vogels veel te vet! Ik denk dat ik Marianne Thieme maar eens moet gaan inschakelen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Winus »

Met de warme winters van tegenwoordig is er inderdaad genoeg voedsel voor de vogeltjes. Straks krijgen we nog een plaag. :(
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door rr1991 »

Warme winters en koude lentes? :P
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Errik »

Het verloten van de kraan van Thole gaat niet door. De gemeente gunt een platform, waar ook Erfgoedontwikkeling Enschede in participeert, de kans met een plan te komen om de kraan in Enschede te herplaatsen.
Ideeën zijn van harte welkom!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Perceptor

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Perceptor »

Cool, hebben jullie zelf al ideeën?
Hoe ziet dat ding er eigenlijk uit?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Errik »

Afbeelding
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Q. »

Nee, zo!

Afbeelding

Wat heb ik toch een belachelijke hoeveelheid foto's trouwens. ;)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Twekkelerveld »

Toch maar weer op roombeek. Heb ik altijd al geroepen dat die hijskraan gewoon terug moest naar roombeek.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Winus »

Eens, niet echt creatief, maar daar past ie wel goed tussen de oude fabrieken. Eventueel verplaatsen naar de plek tussen Rozendaal (oh ik word oud, Twentse Welle natuurlijk) en Tetem.
de kloomp'maj anhoalen
Helmerhoeker

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Helmerhoeker »

Balengebouw wordt gescalpeerd.

Op 12 mei 2000, laat in de middag, zie ik vanuit mijn positie aan Schurinksweg zwarte rookpluimen opstijgen ter hoogte van de Hartman tuinmeubelenfabriek. Tot ver in de mooie voorjaarsavond blijft de zwarte rook opstijgen. Dan wordt die grijs en is de brand blijkbaar geblust. De morgenstond van 13 mei 2000 heeft goud in de mond: ook dit belooft een prachtige dag te worden. Al vroeg gaan mensen in de richting van het centrum van de stad, want de volgende dag is het moederdag. Het is erg warm voor de tijd van het jaar. ’s Middags stijgt ineens weer rook op. Nu aan de rand van de Tollensstraat. Ik ben dichtbij en kan alles overzien. Rond 15.30 uur een harde knal. Ik wordt getroffen door een brok puin dat dwars door mijn hoofd vliegt en aan de andere kant op straat terecht komt. De vuurwerkramp van Enschede voltrekt zich. Ik blijf staan en overleef de verwoesting om mij heen. Er is discussie over mijn toekomst en wat er met mij moet gaan gebeuren. Om mij heen wordt Roombeek weer opgebouwd. Men vindt dat ik een culturele bestemming moet krijgen, maar welke precies – daarover is men het niet eens. Op enig moment komt de naam Jan Cremer boven drijven. Naam al wel eens gehoord, maar nog nooit in combinatie met Roombeek. Wel met Pathmos. De man verdient een museum in Enschede, zegt men. Opnieuw discussie. Ik moet het museum gaan huisvesten, zegt men. En weer discussie. Uiteindelijk gaat de kogel door de kerk: het museum komt onder mijn dak en samen met woningcorporatie De Woonplaats en bierbrouwer Heineken wordt een plan gemaakt. Maar ik voldoe niet helemaal voor de plannen, dus wordt straks mijn hoofd doorgezaagd, verhoogd en met glas opgevuld. Ik word gescalpeerd. Terwijl ik op de lijst van erfgoed ben gezet. Eerdaags zal de horeca welig tieren onder mijn dak en genieten museumbezoekers van mijn uitzicht. Ik heb de vuurwerkramp redelijk ongeschonden overleefd. Ik heb pas echt schade opgelopen bij de wederopbouw…

PvdA nieuwsbrief
INVISIBLE

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door INVISIBLE »

Het is ronduit belachelijk dat niemand wat met deze kraan kan doen, vond het een prima gebaar dat de gemeente een instantie of groep mensen zocht die hiermee nog iets kan doen.
Normaal gesproken worden (historische) dingen, onderwerpen en noem maar op altijd onder vuur genomen omdat het zomaar uit het straatbeeld verwijderd word, en nu is er een verzoek om er wat mee te doen .......en er is niemand.
Heb deze berichten in de kracht dan ook erg opmerkelijk gevonden.
Rik

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Rik »

He he, zijn ze er nu ook achter bij de PvdA! Echt snel zijn ze niet he. Dit was als je het een en ander goed las al twee maanden geleden bekend,

Scalpeer maar hoor, ik vind het mooi! Angst voor grootse plannen bij de PvdA :P.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Errik »

Ik ben ook niet overtuigd dat dit een goed plan is. Het Balengebouw kent een aardige verhouding tussen romp en toren. Als je daar in gaat lopen prutsen hoeft het er niet mooier op te worden, en ook niet interessanter.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Plaats reactie