Roombeek (gehele project)
- Winus
- Member
- Contacteer:
Re:
Of zo: (van Wouda)Helmerhoeker schreef:Het Roomveldje er trouwens ook een stuk anders uit kunnen zien.
Prijsvraag woningen en appartementen Architektengroep Gelderland
de kloomp'maj anhoalen
Re: Roombeek (gehele project)
Jongens, stop eens met de Eekenhof, zo mooi is dat gebouw nameljk ook weer niet.
Snap ook niet waar Rik dat vandaan haalt, vind het één van de mooiste zo niet het mooiste gebouw van Roombeek tot nu toe.

Ik las ergens dat iemand de Eekenhof nix vond, maar 2 van die Braziliaanse streepjes kunstgras helemaal

Dat ben ik dan niet met jullie eens. De toren van Twentse Welle is met gemak een stuk fraaier. Ook het balengebouw is fraaier. Verschijne villa's zijn ook een stuk fraaier. Misschien dat julie een grote voorkeur hebben voor ronde vormen (Achja, Amsterdamse school waar dit wel een beetje op lijkt is geliefd bij kenners maar ook bij leken.)
Ik zeg niet dat het een lelijk gebouw is... dat hoor je mij niet zeggen. Maar het fraaiste gebouw is het zeker niet (als je het mij vraagt natuurlijk).
P.S. En dat kunstgras daar ben ik trouwens geen fan van hoor
Ik zeg niet dat het een lelijk gebouw is... dat hoor je mij niet zeggen. Maar het fraaiste gebouw is het zeker niet (als je het mij vraagt natuurlijk).
P.S. En dat kunstgras daar ben ik trouwens geen fan van hoor

Nou het heeft in mijn ogen veel meer Art-Deco gehalte, en los van alle stijlen (heb geen voorkeur voor één stijl), een gebouw bevalt me of niet .......en deze doet dat zeker
.
Maar goed, het Tetem, Menko,Prismare, De Twentse Welle, verschillende villa's, complexen op het Roombeek enz enz doen dat ook in mijn geval.
Dus ik sta niet alleen stil bij dit gebouw, maar het mag toch wel een bijzonder exemplaar genoemd worden (ook de binnenkant is werelds).
Overigens kan ik het Prismare gebouw ook echt waarderen, een modern maar met Gaudi-achtige trekjes opgetrokken nieuwbouw.
Dit zijn gebouwen die pas over een pakweg 30-50 jaar gewaardeerd gaan worden bij het grote volk.

Maar goed, het Tetem, Menko,Prismare, De Twentse Welle, verschillende villa's, complexen op het Roombeek enz enz doen dat ook in mijn geval.
Dus ik sta niet alleen stil bij dit gebouw, maar het mag toch wel een bijzonder exemplaar genoemd worden (ook de binnenkant is werelds).
Overigens kan ik het Prismare gebouw ook echt waarderen, een modern maar met Gaudi-achtige trekjes opgetrokken nieuwbouw.
Dit zijn gebouwen die pas over een pakweg 30-50 jaar gewaardeerd gaan worden bij het grote volk.
Antoni Gaudi?INVISIBLE schreef: Overigens kan ik het Prismare gebouw ook echt waarderen, een modern maar met Gaudi-achtige trekjes opgetrokken nieuwbouw.
Prismare is fantastisch als concept en wieweet dat mensen dat in de toekomst ook nog wel meer gaan waarderen. Eigenlijk is het een beetje een test-case voor het integreren van functies. Maar een echte beauty is het natuurlijk niet (van de buitenkant that is, binnenkant is fantastisch!).
Ennuh, idd. Gaudi??? Die link zie ik niet zo snel
Ohja, ik zeg wel dat het geen winkel is maar de meeste sporthallen/scholen/winkelcentra in NL zijn natuurlijk focking lelijk! Dat zit er allemaal in, samen met een heleboel andere dingen. Dus voor een sporthal/school/etc. vind ik het wel een fraai ding.
Ennuh, idd. Gaudi??? Die link zie ik niet zo snel

Ohja, ik zeg wel dat het geen winkel is maar de meeste sporthallen/scholen/winkelcentra in NL zijn natuurlijk focking lelijk! Dat zit er allemaal in, samen met een heleboel andere dingen. Dus voor een sporthal/school/etc. vind ik het wel een fraai ding.
Ik kan de link van Invis met Gaudi wel een beetje begrijpen. De meesten denken bij Gaudi natuurlijk aan de Sagrada FamÃlia maar hij was bijvoorbeeld ook architect van onderstaand complex.
Zoals je ziet was Gaudi ook van de ronde vormen die ook in de Eekenhof terug zijn te vinden.

meer info
Zoals je ziet was Gaudi ook van de ronde vormen die ook in de Eekenhof terug zijn te vinden.

meer info
Laatst gewijzigd door Helmerhoeker op za feb 02, 2008 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In de tijd dat bovenstaande gebouw in Barcelona is neergezet had iedereen het natuurlijk oneens geweest met mijn opmerking : Wat een geweldig gebouw.
Nu Anno 2008 heeft iedereen het over Gaudi dit, en Gaudi dat, terwijl er destijds maar een aantal voorstanders waren ..........waar ik me waarschijnlijk ook onder bevonden had.
Het Prismare heeft een soortgelijke uitstraling, alleen zien weinig dat nog maar ............helaas.
Nu Anno 2008 heeft iedereen het over Gaudi dit, en Gaudi dat, terwijl er destijds maar een aantal voorstanders waren ..........waar ik me waarschijnlijk ook onder bevonden had.
Het Prismare heeft een soortgelijke uitstraling, alleen zien weinig dat nog maar ............helaas.
Nog meer mensen hier geinteresseerd hoe onze Gesluierde Dame van Enschede (Twentse Welle-toren) het gehouden heeft tijdens de storm van de afgelopen dagen? Mijn boerenverstand zegt me dat zo'n sluier vast erg luidruchtig is als het hard waait...
- Errik
- Member
- Contacteer:
Haha, daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan. Klapperend staal en nare fluittonen, zijn niet leuk als je om de hoek woont.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Met mijn boerenverstand zeg ik dat er misschien wel een systeem is bedacht, dat als er windkracht 6 of meer is, er een automatisch rolsysteem de stalen sluier terugbrengt naar een open situatie.
Het gordijn principe .............
Het gordijn principe .............
Het Roombeek blijft verrassen, Rem Koolhaas naar Enschede ?
Kremer zelf niet maar zijn werk wel, in samenwerking met Search Architects.
Maar goed, daar zul jij het ook wel vandaan hebben

SeARCH werkt in samenwerking met Rem Koolhaas aan het voorontwerp voor het Cremer Museum in het Balengebouw te Enschede.
Afgelopen weken zijn de eerste ideeën voor het museum gepresenteerd aan Jan en Babette Cremer, opdrachtgever De Woonplaats en het bestuur van de Stichting Cremer. De ontwerp ideeën zijn met veel enthousiasme ontvangen. Afronding van het voorontwerp staat gepland voor eind februari 2008.
Met het Cremer Museum werkt SeARCH aan de derde opdracht in de in 2000 door de vuurwerkramp getroffen wijk Roombeek in Enschede.
Bron: Search Architects
Maar goed, daar zul jij het ook wel vandaan hebben

SeARCH werkt in samenwerking met Rem Koolhaas aan het voorontwerp voor het Cremer Museum in het Balengebouw te Enschede.
Afgelopen weken zijn de eerste ideeën voor het museum gepresenteerd aan Jan en Babette Cremer, opdrachtgever De Woonplaats en het bestuur van de Stichting Cremer. De ontwerp ideeën zijn met veel enthousiasme ontvangen. Afronding van het voorontwerp staat gepland voor eind februari 2008.
Met het Cremer Museum werkt SeARCH aan de derde opdracht in de in 2000 door de vuurwerkramp getroffen wijk Roombeek in Enschede.
Bron: Search Architects
- Errik
- Member
- Contacteer:
Jakkes Rem. Ik had gehoopt dat we in Enschede verschoond zouden blijven van deze megalomane gek.
Koolhaas (1944) is vooral gefascineerd door de lelijke, gebombardeerde
metropool. De miljoenenstad die kruipt tussen en onder snelwegen, die
massa's burgers van het platteland moet opvangen, die haar erfgoed opruimt
ten behoeve van megacomplexen.
Gewonde steden, daarin slaat Koolhaas zijn slag.
Hoe onvolmaakter en naargeestiger de stad, hoe meer Rem Koolhaas zich er
als een vis in het water voelt.
de architect met een media- en filmverleden
(bron: http://www.jaaphuisman.nl)
Nou dat past toch precies in Enschede, alle factoren kloppen, en daar kan ik als Enschedeer niet om heen (het Enschede gevoel).
Overigens zouden Koolhaas en Cremer ook wel contacten met elkaar hebben. zo groot is die wereld niet.
- Errik
- Member
- Contacteer:
Ik denk dat Koolhaas meer kapot maakt dan je lief is. Laat hem maar lekker knoeien in de betonwoestijn van Peking of in de Trümmerflachen van Berlijn. Wat moet het Office for METROPOLITAN Architecture eigenlijk in provinciestad Enschede? Hier geen grootschalige infrastructuur, enorme bouwprojecten en megaplexen. Niks voor Rem dus.