Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

ik loop hier bijna elke zondag met de hond langs, maar ik kan er nog steeds niet aan wennen.
End

Re: budget

Bericht door End »

Amazon schreef:een budegt van 11 miljoen piek voor een pand dat al bestaat vind ik niet bescheiden, maar bescheten.
Als je dan nog nagaat dat de vloerbelasting niet meer mag bedragen als 500 kg. en het niet warmer kan worden als 18 graden ; dan vraag ik mij af wat de status / functie van deze dure grap is.
Een bedrijfsruimte moet toch eventueel zware machines kunnen hebben, (b.v. een heftruck ?)en voor een kantoor is meer dan 20 graden zeer gewenst.
Volgens mij geldt voor de BG 1000kg/m2 en voor de verdiepingen 500kg/m2 (daar kom je niet met de heftruck) Ik weet wel dat in de Hartman tijd diverse keren heftrucks door de vloer zijn gezakt. Dat is een beetje de beperking van een bestaand gebouw, met bestaande vloeren en allemaal gangen onder de BG vloer.

Overigens is alleen de 1e verdieping een kantoorfunctie en dus ook vast wel warmer te krijgen. En waar gewerkt wordt is 18 graden wel beter dan 21.
INVISIBLE

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door INVISIBLE »

Snap niet wat er zo verkeerd aan is, mooi hoor :okay: .
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Errik »

Lelijke ramen. :hard1:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door INVISIBLE »

Haha, nou ja wie weet word er door te weinig lichtopbrengst nog wel wat aan gedaan?
Van mij hoeft het niet, maar begrijpen doe ik het wel.
Martin

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Martin »

Spuuglelijk. :(
Helmerhoeker

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Helmerhoeker »

Volgens mij was de schroothoop overvol en hebben ze er maar geprobeerd een trap van te maken.
Ze hadden het gewoonweg in de oude staat moeten herstellen en niet al deze onzinnige dingen eraan vastknopen.
End

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door End »

INVISIBLE schreef:Haha, nou ja wie weet word er door te weinig lichtopbrengst nog wel wat aan gedaan?
Van mij hoeft het niet, maar begrijpen doe ik het wel.
Vroeger hingen er gordijnen achter de ramen,
later werden ze gewoon wit geschilderd omdat er teveel licht naar binnen kwam :sleep:
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door rr1991 »

:no: :cry:
VRESELIJK :down:
INVISIBLE

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door INVISIBLE »

End schreef:
INVISIBLE schreef:Haha, nou ja wie weet word er door te weinig lichtopbrengst nog wel wat aan gedaan?
Van mij hoeft het niet, maar begrijpen doe ik het wel.
Vroeger hingen er gordijnen achter de ramen,
later werden ze gewoon wit geschilderd omdat er teveel licht naar binnen kwam :sleep:
Hey hey ik ben niet diegene die dat als een probleem aangeeft :), ho ho ;).
Heb al eerder aangegeven dat ik alle details juist erg kan waarderen.
Robert

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Robert »

Die stijger buiten, blijft die staan? ;)
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Twekkelerveld »

:D
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door TA »

INVISIBLE schreef:Snap niet wat er zo verkeerd aan is, mooi hoor :okay: .
Sorry, ik houd het meestal inhoudenlijk, maar..... Val alsjeblieft dood. :down:
Als je dit misbaksel nog wilt goedpraten, ga dan voor de spiegel staan, maar bederf het forum er niet mee....
Ongelooflijk wat een gepruts.

(ps. niet persoonlijk opvatten uiteraard)
End

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door End »

TA schreef:
INVISIBLE schreef:Snap niet wat er zo verkeerd aan is, mooi hoor :okay: .
Sorry, ik houd het meestal inhoudenlijk, maar..... Val alsjeblieft dood. :down:
Als je dit misbaksel nog wilt goedpraten, ga dan voor de spiegel staan, maar bederf het forum er niet mee....
Ongelooflijk wat een gepruts.

(ps. niet persoonlijk opvatten uiteraard)
Hoezo vrijheid van meningsuiting???

Afbeelding
INVISIBLE

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door INVISIBLE »

Moet ik hier nog zinnig antwoord op geven ook, na zo'n openingszin ? :down:

JA, ik kan dit gebouw wel erg waarderen, maar misschien moet je je dan wat meer verdiepen in de "subculturen" van andere (wereld)steden om dit soort gebouwen te waarderen.
Enschede, of beter gezegd een (klein) deel van haar bewoners, is er gewoon niet rijp voor om zoiets te kunnen inzien.
Maar wel domweg met het "boerenverstand" zitten te roepen, zow wat lelijk, iets wat ze toch al heel erg makkelijk roepen.
Hoevaak word er niet in deze stad met het motto van : Moet dat nu echt, waar is dat nu voor nodig gereageerd? , nou daar kun je je zo bij aanschuiven.


(Ps niet persoonlijk omvatten hoor)

Ik ga overigens niet met dat soort woorden gooien, zit niet in het aard van het beestje.
Dat noemen ze respect en eigenwaarde, maar helaas mag bij mijn mening er altijd wel weer iemand zijn die dat wel denkt.
Zo vrij als jij bent dat het een lelijk gebouw is, zo vrij mag ik erin zijn om het mooi te bevinden.
En daar blijf ik ook bij, hoevaak ik ook voor de spiegel sta.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Errik »

INVISIBLE schreef:Zo vrij als jij bent dat het een lelijk gebouw is, zo vrij mag ik erin zijn om het mooi te bevinden.
Grappig, ik meen me herinneren dat ik er als "amsterdammer" geen mening over mocht hebben. Smaken verschillen, dat heeft niets met boerenverstand te maken.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
PM

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door PM »

INVISIBLE schreef:Moet ik hier nog zinnig antwoord op geven ook, na zo'n openingszin ? :down:

JA, ik kan dit gebouw wel erg waarderen, maar misschien moet je je dan wat meer verdiepen in de "subculturen" van andere (wereld)steden om dit soort gebouwen te waarderen.
Enschede, of beter gezegd een (klein) deel van haar bewoners, is er gewoon niet rijp voor om zoiets te kunnen inzien.
Maar wel domweg met het "boerenverstand" zitten te roepen, zow wat lelijk, iets wat ze toch al heel erg makkelijk roepen.
Hoevaak word er niet in deze stad met het motto van : Moet dat nu echt, waar is dat nu voor nodig gereageerd? , nou daar kun je je zo bij aanschuiven.


(Ps niet persoonlijk omvatten hoor)

Ik ga overigens niet met dat soort woorden gooien, zit niet in het aard van het beestje.
Dat noemen ze respect en eigenwaarde, maar helaas mag bij mijn mening er altijd wel weer iemand zijn die dat wel denkt.
Zo vrij als jij bent dat het een lelijk gebouw is, zo vrij mag ik erin zijn om het mooi te bevinden.
En daar blijf ik ook bij, hoevaak ik ook voor de spiegel sta.
Ik heb in andere(wereld) steden ook wel aparte bouwwerken en architectuur gezien. Maar dit is het gewoon niet, wat gepruts met staal en ramen, wat er gewoonweg niet uitziet.
Om meteen te roepen dat mensen die dit lelijk vinden, met hun boeren verstand denken is ook nogal over een kam scheren..

Maar TA gaat ook wel erg ver.., als iemand het mooi vind is dat zijn menig.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door rr1991 »

INVISIBLE schreef: Enschede, of beter gezegd een (klein) deel van haar bewoners, is er gewoon niet rijp voor om zoiets te kunnen inzien.
Maar wel domweg met het "boerenverstand" zitten te roepen, zow wat lelijk, iets wat ze toch al heel erg makkelijk roepen.
Dit heeft absoluut niks met rijp zijn te maken, wat een hersenkronkel invis! Ik heb nog niemand in mijn omgeving met jou als uitzondering positief over het opknappen van dit gebouw gehoord.. Dit heeft alles met >smaak< te maken, prima dat jij dit mooi vind, maar dat heeft niks met rijpheid te maken.

Tuurlijk is 'zow wat lelijk' makkelijk te roepen, want het is voor veel mensen ook gewoon protserig en lelijk! Dat is smaak en is heel wat anders dan boerenverstand. Veel mensen zagen eerst een mooie, oude, vervallen textielfabriek. Nu zien ze een gebouw met lelijke ramen, en vage kromme stijgers eraan geplakt en vinden dat een zware achteruitgang van het uiterlijk van het gebouw. De buitenkant is gewoon verkracht...
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Bericht door Tony S. »

Dit is toch gewoon kunst,en dat ik snap ik wel vaker niet ;)
Een lang wief is een ladder in huus!
Plaats reactie