Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Yeah, whatever.
Soms hebben mensen verschillende meningen over dingen. Leer daar eens mee leven man.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Invis, er zijn veel voorbeelden in Enschede hoe het wel moet, en hoe het goed is gegaan met de vernieuwing, maar een aantal mensen vinden dit gewoon lelijk prutswerk ( ben ik er een van), accepteer dat gewoon.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik kan goed leven met verschillende meningen, maar ik geef een meningsverschil dan ook niet aan in de krant (en breng het in de media).
Het zou wat zijn als ik elke keer weer de lokale bouwgegevens van bijvoorbeeld Amsterdam (of andere steden) als "prutswerk" bestempel.
Daar zouden na een paar weken de Amsterdammers ook wel een keer genoeg van hebben.

Met dit verhaal wil ik gewoon iets heel anders aanhalen, en komt neer op het feit :.............Er is door jullie zelf niks ondernomen om dit gebouw voor een sloop of eventueel verval te behoeden.
En nu is er met een relatief krap budget voor zo'n kollos van een gebouw, een vernieuwend en frisse look aan het "oude gebouw" gegeven, en nu is er opeens van alles verkeerd aan.
Ik had dan weleens de oplossingen willen zien die jullie aangehaald hadden, zodat "wij" daar met zijn allen een "verschillende mening" over hadden kunnen geven.

Sorry hoor, ik snap meningsverschillen heel goed, maar deze niet.
Aangezien het gebouw er over een pakweg 10 jaar nog precies zo bij had gestaan zonder een eventuele metamorfose.
Had dan zo groot geweest om het zelf aan te pakken, zodat er ook geen kritiek gegeven kan worden.
Kritiek geven is makkelijk, maar het oplossen veel moeilijker !!

Maar goed ik zou wel van andere gedachte zijn.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

N0u Invisble, dan kan ik dit forum dus wel sluiten, aangezien niemand hier het budget heeft om zelf iets te doen aan de gebouwen die we hier bewonderen of afkraken...
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Winus

Daar zit iets in, inderdaad.
En laat ik het verhaal maar beeindigen met het feit dat ik een iets wat onredelijk persoon ben, maar wel apetrots op de stad en haar comeback vandaar dit soort reactie's .
Omdat ze alleen maar onvoorziene reactie's oproepen.

(Schud Errik de hand :hi: , en geef nog maar weer eens aan dat het niet persoonlijk is, en dat Errik o.a. een talent als tekstschrijver heeft).

Maar waarom heb je de verloedering van dit gebouw niet al jaren als kommer en kwel gezien (het zag er niet meer uit), en geef je nu pas na een grootscheepse renovatie, een negatief oordeel over de helemaal niet zo slechte metamorfose van het gebouw.
Je weet toch ook .......... dat je de toch al sceptische Tukker zo alleen maar weer meer naar de mond praat, en je hierdoor weer hele groepen een bepaalde gedachte geeft die vaak niet ten gunste is voor de ontwikkelingen in de stad.

Ook is het vaak in de Geschiedenis voorgekomen dat iets niet mooi bevonden is, maar na verloop van tijd zijn mensen er van gaan houden (of beter gezegd is het in de mode geraakt), en staat opeens de eerder zo negatief ingestelde critici met de neus vooraan als het om de aandacht van het werk gaat.

Nee ik kan me geen "Oud Textielarbeider" voorstellen die geen waarde en respect voor dit "nieuwe gebouw" kan hebben, de enige die vaak kritisch zijn, is de "jeugd"
De groep die niet eens weet wat een Textielcomplex als Oosterveld werkelijk inhield !!

rr1991 schreef:Invis, er zijn veel voorbeelden in Enschede hoe het wel moet, en hoe het goed is gegaan met de vernieuwing, maar een aantal mensen vinden dit gewoon lelijk prutswerk ( ben ik er een van), accepteer dat gewoon.
Die bovenstaande zin klopt ook voor geen meter, je geeft dus eigenlijk even aan : Dat alles wat jij goed vindt wel kan, en dat wat niet goed is, ook niet door de beugel kan.
Hoe denk je dat anderen hierover denken die precies een tegenovergestelde of andere mening hebben?
Ook moet je je voor kunnen stellen dat een mening zoals die van mij door 2 forumleden als niet als prettig word ervaren, en er meteen reactie's op volgens .....Waarom ik geen mening kan respecteren?
Dan vraag ik nu, wat als die mening van mij door een grotere groep word gedragen dan andersom : Staan wij dan te wachten op zo'n mening als deze ?
Nee, maar we moeten het niet alleen op het forum aanhoren (mijn standpunten als voorbeeld) ........maar ook in de media.
Stel je eens voor dat ik mijn meningen in de krant zou aanhalen, dat zou wat teweeg brengen, aangezien een forum er soms al genoeg stof over doet opwaaien.
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op wo jan 23, 2008 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik

Bericht door Rik »

Winus schreef:N0u Invisble, dan kan ik dit forum dus wel sluiten, aangezien niemand hier het budget heeft om zelf iets te doen aan de gebouwen die we hier bewonderen of afkraken...
Zouden mensen die wel wat in de melk te brokkelen hebben soms ook niet een kijkje nemen op E'de stad? Lijkt me eerlijkgezegd wel, volgens mij is dit forum ondertussen bekender dan velen hier denken.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hoe bekend ben jij ? ;)


Om mijn "korte teksten" wat duidelijker te formuleren : Als ik een persoon "A" niet mag, en honderd anderen mogen hem bijzonder graag, dan wil dat niet zeggen dat persoon A een onsympatiek persoon is.
Voor mijn begrippen wel, om wat voor een redenen dan ook (kan heel divers zijn), maar om hem dan in openbare doelgroepen aan te pakken als een onsympatiek persoon gaat te ver.
Aangezien je hiermee wel honderd mensen krengt in hun gevoel ........maar goed misschien draaf ik daarmee ook wel te ver door.
Maar met het lezen van de tekst in de krant zat het me meteen al dwars, net zoals de hierboven als voorbeeld genoemde "honderd" anderen.
Ik heb het gebouw al tijden/maandenlang in de gaten gehouden, ook voorheen, dus basseer mijn respect voor de renovatie wel op waarheden en op tekortkomingen van eerder.

Want zeg nu zelf, sinds de renovatie is het gebouw weer een onderwerp van gesprek, en staat het weer daar waar het staan moet.
Eerder hoorde je niemand meer over dit prachtige Textielcomplex.
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op wo jan 23, 2008 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik

Bericht door Rik »

Haha, zo heel bekend ben ik niet hoor. Ik ben ook maar gewoon een studentje alhier. Maar het lijkt me niet meer dan logisch immers Google:"Enschede + bouwen" = E'de stad :lol: (Laatste hit 1e pagina ;) )
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Als klein kind speelde ik hier verstoppertje met m'n neefjes die hier in de buurt woonden. In 2001 heb ik dit prachtige complex vastgelegd met de eerste digitale camera die ik tot mijn beschikking had. Errik en ik hebben in die tijd tijdens onze treingesprekken al prachtige plannen bedacht voor een herinvulling van dit complex. Dus ruim voordat de gemeente plannen maakte. Recht van spreken (volgens de Invisible norm) hebben we zeker.
Overigens vinden al mijn vrienden en mensen die ik erover gesproken heb (uit alle lagen van de samenleving) dat het beter had gekund. Zelfs mijn kat laat in zijn spinnen merken dat hij niet geheel tevreden met het resultaat is. Ik had het voor minder geld veel mooier gemaakt, volgende keer mogen ze mij bellen dus. Overtuigd?
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja voor een groot deel wel ja, alleen kun je wel zien dat we totaal andere vrienden en mensen kennen ;).
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Of die mensen die je kent zeggen maar dat ze het mooi vinden om op die manier een ellenlange discussie uit de weg te gaan.
Want dat je daar goed in bent dat weten we zo langzamerhand wel. ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Daar kan ik wel om lachen, maar lees bijvoorbeeld mijn standpunten maar eens van een pakweg 2 jaar geleden in deze thread .....die zijn bijna exact hetzelfde als ik ze nu naar voren haal.
Kwam ze tegen met het bekijken van oude plaatjes, maar stond versteld van mijn eigen mening van toen en van nu.
Het enige wat ik zelf destijds en nu nog steeds een beetje jammer gevonden heb, is het feit dat het gebouw niet compleet gehandhaafd is.
Al snap ik de kosten voor zo'n dergelijke complex ook wel !!
Rik

Bericht door Rik »

Pfff, Invis, al je posts van twee jaar geleden doorlezen? Misschien heb jij het overzicht nog wel maar je produceert soms dusdanige lappen tekst dat het voor een ander zeer lastig kan gaan worden dat te krijgen :read2:.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heh verdorie, ik ook met mijn teksten ......pfffff :P

PS: Daarom ben ik ook geen tekstscrhijver, dan zouden meteen alle kranten 3x zo dik zijn of worden ;).
End

Bericht door End »

Het is in ieder geval goed dat de plannen voor de totale sloop en een nieuw gebouw niet zijn doorgegaan.

Het is alleen jammer dat de Gemeente niet nog net iets meer geld wil uitgeven aan de afwerking buiten.
Dat budget is gebruikt om meer van het gebouw te behouden.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ach, het heeft niet zozeer met budget te maken, maar met de benadering van het gebouw. Kunststof kozijnen met de originele roedenindeling was echt niet duurder geweest. En die lappen textiel kosten alleen maar meer geld.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
dwars

Bericht door dwars »

Ik heb met mijn bedrijf Alles Los een kantoor gehuurd in de Spinnerij. Ik vind het gebouw aan de buitenkant echt waanzinnig mooi en indrukwekkend. Precies de indruk die ik gasten wil geven. De onafgewerkte muren geverft in opvallende kleuren vind ik echt te gek. Ook het verbergen van noodtrappen achter doeken en kunstwerken vind ik erg goed geslaagd, hoewel ik wel een beetje twijfel over de kleur van de doeken na een jaar of twee :).

De binnenkant is minder geslaagd: de gangen zijn een beetje nep-organisch gemaakt, en door de panelen op de ramen is er weinig lichtinval. Gelukkig is er nog niet veel verhuurd en kon ik een ruimte uitzoeken met voldoende lichtinval.

Extra bijzonder is natuurlijk dat ik nu een kantoor heb in een gebouw waar mijn oma en vader vroeger hebben gewerkt :).
dwars

Bericht door dwars »

Mijn kantoor is achter de bovenste ramen op deze foto:

Afbeelding
Rik

Bericht door Rik »

He Dwars,

Toen ze destijds die panelen erop schroefden dacht ik ook da's toch jammer voor de lichtinval? Anyhow ben benieuwd of ze over een paar jaar door ruiten vervangen zijn of niet :lol:

Verder moet ik zeggen dat ik gemengde gevoelens bij dit gebouw hou. Aan de ene kant vind ik het tamelijk weerzinwekkend wat ze gedaan hebben en aan de andere kant ook wel weer erg gaaf. (En dat zullen meerderen hebben, voer voor conversatie genoeg dus :lol:). Vandaar ook mijn hier en daar elkaar tegensprekende opmerkingen eerder in dit topic.

Het gebouw verdient het in ieder geval om in deze vorm een tijd te blijven bestaan, al was het maar om te kijken wt mensen er over 10 jaar van vinden.
Amazon

budget

Bericht door Amazon »

een budegt van 11 miljoen piek voor een pand dat al bestaat vind ik niet bescheiden, maar bescheten.
Als je dan nog nagaat dat de vloerbelasting niet meer mag bedragen als 500 kg. en het niet warmer kan worden als 18 graden ; dan vraag ik mij af wat de status / functie van deze dure grap is.
Een bedrijfsruimte moet toch eventueel zware machines kunnen hebben, (b.v. een heftruck ?)en voor een kantoor is meer dan 20 graden zeer gewenst.
Hoe dan ook ; We moeten er nog minimaal 40 jaren tegeaan kijken. Voor zolang is er in geinvesteerd. Hoewel ; het is van de gemeente Enschede.
8)
Plaats reactie