Ik had ook niet anders verwacht .
Mooie overzichtfoto's van het project overigens (vorige pagina)
In de post van Tiroler, is goed het heuvellandschap van Twente en het achterland te zien.
Ook is de inham van het Twentekanaal, tussen Enschede en Hengelo, goed te zien.
Daar moet toch iets moois van te maken zijn, waarbij gedacht moet worden aan recreatie of dergelijke.
Je zou je ook bijna gaan afvragen of een verbinding langs (op) het kanaal geen optie is voor het steeds maar drukker wordende stedelijk gebied.
Erg mooi, en die staalconstructie ziet er inderdaad goed uit, al moet ik zeggen dat staal altijd wel voor een mooie indruk zorgt.
Nu ik wat beter kijk, is dit volgens mij nog maar de binnenbaan, en moet het buitendeel van de staalconstructie nog opgebouwd worden ...........of zie ik het toch verkeerd ?
Erg mooi, en die staalconstructie ziet er inderdaad goed uit, al moet ik zeggen dat staal altijd wel voor een mooie indruk zorgt.
Nu ik wat beter kijk, is dit volgens mij nog maar de binnenbaan, en moet het buitendeel van de staalconstructie nog opgebouwd worden ...........of zie ik het toch verkeerd ?
rr1991 schreef:Ben er vandaag nog langsgereden, veel water en staal... gek te bedenken dat je hier over iets meer dan een half jaartje al in kan schaatsen
Het is eigenlijk niet meer dan een ijsvloertje in een grote loods...
rr1991 schreef:Ben er vandaag nog langsgereden, veel water en staal... gek te bedenken dat je hier over iets meer dan een half jaartje al in kan schaatsen
Het is eigenlijk niet meer dan een ijsvloertje in een grote loods...
Nou gelukkig wel ietsje meer Kan niet wachten tot ik na een uurtje schaatsen tijdens de dwijlpauze een versgebakken pizzaatje naar binnen mag werken
Nog tien maanden en er kan een winter lang geschaatst worden in Enschede op een 400 meterbaan.
Volgens planning is de nieuwe overdekte ijsbaan achter Go Planet in oktober klaar om geopend te worden. Voor de Sport- en IJsvereniging Enschede betekent de nieuwe ijsbaan het afscheid van het knusse baantje van de Euregiohal. "Dat konden we op een zaterdag huren voor een uurtje voor de hele club, voor beginners en ervaren schaatsers. Voor het clubgevoel is dat ideaal," mijmert voorzitter Pieter van der Burgh. Maar geen twijfel, benadrukt de fanatieke schaatser, dat de 400 meter-baan een aanwinst is voor de schaatsliefhebber in de regio. Voor zijn club is het ook een bedreiging, zo meent hij. Het afhuren van de ijshal voor een uurtje op een zaterdag, zoals nu gebruikelijk, zal niet meer mogelijk zijn. De organisatie van het samen naar de Deventer ijsbaan gaan is niet meer nodig.
Met een aantal ijsclubs in de regio Borne, Losser en Oldenzaal wil SIJE samen optrekken in het overleg met de exploitant van de nieuwe ijsbaan. Mogelijk voegt ook de ijsvereniging van Hengelo zich bij deze groep. "Zo willen we kijken wat er straks mogelijk is op de nieuwe ijsbaan," aldus Van der Burgh. "Het wordt voor ons in ieder geval een dynamisch jaar, laat ik het zo maar noemen. Een natuurijsbaan die we verkopen en mogelijk niet meer aanleggen als de leden daartoe besluiten, er komt een nieuwe overdekte ijsbaan en er begint een zoektocht naar een nieuw clubgebouw. En dan bestaan we dit jaar ook nog veertig jaar als Sport- en IJsvereniging Enschede."
TCT
Kunstijsbaan Twente slechts half jaar open
ENSCHEDE – De volledig overdekt kunstijsbaan Twente, die 1 oktober wordt opgeleverd en kort daarna voor schaatsers beschikbaar is, zal mogelijk slechts de helft van het jaar in gebruik zijn. Dat is dinsdag bekend gemaakt door exploitant Jan Heida en ontwerper Henk Gersen.