Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Foto's van Enschede en andere plaatsen.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Op de hoek Emmastraat-Nieuwstraat is een huis tegen de vlakte gegaan en het pand ernaast zal ook niet al te lang op zich laten wachten.

Afbeelding

Dus de deur kan op slot ( in ieder geval wat er van de deur over is )

Afbeelding

De rest van die straat kan wat mij betreft ook wel tegen de vlakte

Afbeelding

En gelukkig zijn ze er aan de andere kant van de straat al mee begonnen ( mooie tuin trouwens )

Afbeelding

Maar niet alles is treurig want gebouwt wordt er in deze omgeving ook

Afbeelding

Al valt er hier aan een park nog niet veel te ontdekken

Afbeelding

Op een vijvertje na dan

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ik vond de Nieuwstraat wel wat hebben. Zo'n lekker rommelig oud straatje. Ben benieuwd wat voor troep er voor terug komt. :(
de kloomp'maj anhoalen
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Die huizen daar zijn zo vervallen als wat.
Nog even en ze waren uit zichzelf in elkaar gezakt.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Een opknapbeurt was indedaad niet verkeerd geweest bij sommige panden, sloop is altijd zo'n makkelijke optie.
de kloomp'maj anhoalen
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Als het nou monumentale panden waren geweest dan was het was anders.
Als er wat moois voor in de plaats komt dan mogen ze het hier van mij best slopen.
mekanik

Bericht door mekanik »

Ik ben soms best wel een voorstander van een rommeltje. Teveel strakke straten zijn zo karakterloos. Over dit specifieke geval heb ik niet zo'n oordeel, maar ik vind dat er te vaak naar de sloophamer wordt gegrepen in Enschede (hoewel sommige gebouwen van mij meteen tegen de vlakte mogen).
Martin

Bericht door Martin »

Was er in de nieuwstraat ook niet destijds een studentenwoning afgefikt?
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

Daar was ik bij :o

De vlammen sloegen uit het dak!!
Roodbaard

Bericht door Roodbaard »

In de Groene Bogen lijkt een mooi plan in een stedelijk gebied met veel mogelijkheden. Toch wil de verkoop van het project Grandeur in de Groene Bogen maar niet vlotten en dat is niet zo verwonderlijk. Natuurlijk speelt de huidige situatie op de woningmarkt een grote rol maar er is meer aan de hand. Wat op alle mooie folders over dit project niet zichtbaar is of verteld wordt is de omgeving van het gebied. Al lange tijd is bekend dat er een grootschalige vervuiling is op het terrein Veldkamp die de komende jaren gesaneerd moet gaan worden en geruime tijd in beslag zal gaan nemen. De komende jaren(?) zal blijken dat er grote overlast zal ontstaan voor de omgeving. Stank, stof, bouwverkeer, lawaaioverlast etc. Opmerkelijk en verwerpelijk in dit hele verhaal is dat geinteresseerden in dit project hierover niet geinformeerd worden. Bij navraag wordt de verantwoordelijkheid voor het verkrijgen van info gelegd bij de "mondige" koper. Volgens een woordvoerder van Hegeman Bouwgroep in Almelo. Enige overlast hoort volgens hem in een stedelijke agglomeratie. (???) , alsmede vervuilingen en saneringen. U bent dus gewaarschuwd. Met de huidige keuzemogelijkheden die Hegeman/Nijhuis Bouw biedt is het dus raadzaam om eventueel verder te kijken. De bouwer voelt zich niet geroepen tot volledige openheid van zaken in deze. Achteraf bleek de info echter wel bekend! Het is dus raadzaam voor toekomstige geinteresserden om zich hier terdege van bewust te zijn en zich grondig te laten informeren. Tip; doe dit wel bij onafhankelijke partijen. Gemeenten zijn verplicht u alle info te geven die openbaar is als u daarom vraagt. Duivels Woedend/Stom
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Anders ga je even dezelfde flinke lap tekst twee keer posten... :(
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Heb je ook nog wat anders te melden?
Heb je op andere sites ook al dezelfde gal zien spuwen.
Roodbaard

vervuiling Blekerstraat

Bericht door Roodbaard »

Klopt dat ik het wat vaker heb gepost. Vond dat mensen die van plan zijn er iets te kopen hier best van op de hoogte mogen zijn. Vooral wanneer er partijen zijn die dit af willen doen als een kleinigheidje" Ik vraag me af of je weet wat een bodemsanering inhoud? Deze info kan mij niet vaak genoeg gepost worden. Of heb je soms "belangen" in het gebied? Ik niet meer nu ik weet wat er allemaal nog staat te gebeuren. ;)
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Aan de overkant van de straat wordt de huidige bebouwing ook gesloopt en komt er nieuwbouw voor in de plaats.
Dus van bouwverkeer zal er sowieso wel sprake zijn de komende tijd. Denk dat die bodemsanering wat dat betreft ook niet veel uitmaakt.
Als je een woning koopt moet je er gewoon rekening mee houden dat niet alles in de omgeving zal blijven zoals het is. Een stad staat nou eenmaal niet stil. Wat heb je liever dan, dat de grond daar vervuilt blijft?
Laatst gewijzigd door Helmerhoeker op vr jan 18, 2008 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Roodbaard

Bericht door Roodbaard »

Helmerhoeker schreef:Aan de overkant van de straat wordt de huidige bebouwing ook gesloopt en komt er nieuwbouw voor in de plaats.
Dus van bouwverkeer zal er sowieso wel sprake zijn de komende tijd. Denk dat die bodemsanering wat dat betreft ook niet veel uitmaakt.
Als je een woning koopt moet je er gewoon rekening mee houden dat niet alles in de omgeving zal zijn zoals het blijft. Een stad staat nou eenmaal niet stil. Wat heb je liever dan, dat de grond daar vervuilt blijft?
Nee, lijkt me logisch. Maar het blijft een vreemde zaak dat er zo weinig info bekend zou zijn. Lijkt er trouwens steeds meer op dat ook jij er belang bij hebt om de sanering maar vooral te bagatelisseren. Je lijkt wel een projectontwikkelaar ;)
Roodbaard

Bericht door Roodbaard »

En trouwens ook over die termijn van bebouwing valt geen zinnig woord te zeggen. Hier durven ze ook niet te zeggen of het nog 2, 3 of wellicht nog wel 5 jr. duurt voordat het aan de overkant van Grandeur wordt aangepakt.
Roodbaard

bouwput

Bericht door Roodbaard »

Wil best naar een bouwput kijken...... maar liever geen paar jaar! Mijn leefomgeving (en zelfs in het centrum) vind ik nog steeds een van de belangrijkste punten om me ergens te vestigen. Jammer dan van dat mooie architectonische plan. Die komen ergens anders ook wel weer.......
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Roodbaard schreef:Nee, lijkt me logisch. Maar het blijft een vreemde zaak dat er zo weinig info bekend zou zijn. Lijkt er trouwens steeds meer op dat ook jij er belang bij hebt om de sanering maar vooral te bagatelisseren. Je lijkt wel een projectontwikkelaar ;)
Ben 20 jaar en student bedrijfseconomie ;)
Maar ik zit niet voorniets op deze site en je kan dus wel stellen dat ik graag gebouwt zie worden in Enschede.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Vijf jarige ontwikkeling is toch helemaal niet lang?
It's Ok love
Roodbaard

Bericht door Roodbaard »

Fir schreef:Vijf jarige ontwikkeling is toch helemaal niet lang?

Nee, vooral als je er zelf niet tegenaan hoeft te kijken of er mee te maken hebt!
Plaats reactie