Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

nieuwe winkels in de haverstraatpassage

Nieuwsberichten uit de stad.
Oosterse schone

Bericht door Oosterse schone »

Enschede is ook leuk maar mist nog een beetje eigen smoel. Grote winkelketens zijn goed voor de aantrekkingskracht van de stad, nu nog een handje vol creatieve zelfstandige ondernemers die voor de leuke winkels zorgen. En dat vind ik ook van de horeca. Kom op horeca-boys and (girl, volgens mij is er maar 1) die bruine kroeg kennen we nu wel...
Oosterse schone

Bericht door Oosterse schone »

,,Al is het jammer dat we alle artistieke mensen uit het westen moeten halen. Die zijn hier niet.''

Ik zat me af te vragen wat al die mensen op de AKI en het conservatorium aan het doen zijn, hier... :?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Inderdaad een onzinnige uitspraak. Je struikelt in Enschede over de onsuccesvolle kunstenaars.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Oosterse schone

Bericht door Oosterse schone »

Ik vind die winkel Deesz helemaal top, een aanwinst maar wanneer maken ze nu eindelijk de rest van die straat af???
Rik

Bericht door Rik »

Laatst nog eens doorheen gebanjerd, die staat moet met een aantal relatief eenvoudige ingrepen veel beter te maken zijn!

Natuurlijk hoop ik ook dat het KPN gebouw wordt gesloopt :lol:

Centrum zal meer af zijn, als dit kwadrant vh centrum eens wat wordt.
sushy

Bericht door sushy »

Enorme leegstand op A1-locatie

Na vertrek Mississippi en Myrrh 7 zaken leeg aan Haverstraatpassage.

De Haverstraatpassage, een van de toonaangevende winkelstraten in hartje stad, kampt met een grote leegstand. Voor veel ondernemers in de directe omgeving zijn de kale etalages een doorn in het oog. In de passage zijn veel speciaalzaken gevestigd. Stonden enkele panden al langdurig leeg, nu hebben ook Myrrh (damesmode) en jeanszaak Mississippi (verhuisd naar 't Van Heekplein) de deuren gesloten. Eerder deden een tassen- en een schoenenzaak (Nimco), The Music Store, kledingzaak Hendriksen en twee drogisterijketens (Jasmijn en De Prijsmepper) hetzelfde.

Nu staan in het gedeelte tussen de Langestraat en de Oude Markt in totaal zeven zaken leeg. Door de recente sluiting van twee drogisterijen zijn zelfs vier grote ruimtes naast elkaar onbezet. Ook het pand van Arke staat op internet te huur, maar volgens de woordvoerder van het reisbureau gaat Arke niet weg, maar zoekt het een medehuurder omdat het huidige pand te ruim is.

J. Atto, eigenaar van Mississippi, vertrekt na tien jaar aan de Haverstraatpassage. "Vanwege twee factoren. Ik kreeg opnieuw een huurverhoging voor de kiezen en het aantal passanten valt me niet mee." Atto vertelt dat hij aan het Van Heekplein, tegenover het pand van Nederveen, weliswaar iets meer huur kwijt is, maar volgens hem is het aantal passanten daar aanzienlijk hoger dan in de Haverstraatpassage. Bovendien komt hij nu in een vrijwel nieuw pand.

W. Vermeulen, namens DTZ Zadelhoff betrokken bij de verhuur van het Mississippi-pand, ontkent dat hoge huren debet zijn aan de leegstand. Volgens hem is er sprake van een verplaatsing van winkels naar onder meer De Klanderij en 't Van Heekplein. A. Heijne (Elizen Vastgoed) deelt die mening. Volgens hem komt het wel goed met de Haverstraatpassage en zijn er potentiële huurders. "Maar we willen er niet alles in hebben."
Bron:TCT
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Nieuw: Miss Jones, 't Kandeeltje, Heavens Playground en TOF F

ENSCHEDE - Drie zaken openen zaterdag hun deuren in de binnenstad.


Miss Jones opent zaterdag haar winkel met exclusieve tassen en schoenen in de Zuidmolen. De officiële opening is een week later, als Marijke Helwegen en couturier Mart Visser naar Enschede komen. Oprichters van Miss Jones zijn broer en zus Max en Irma Runneboom. Max Runneboom is 28 jaar eigenaar geweest van PR-verhuur. Hij heeft deze zaak in mei dit jaar verkocht.

Heavens Playground en 't Kandeeltje komen naast elkaar te zitten aan het begin van de Haverstraatpassage, dicht bij de Langestraat. Cadeauwinkel 't Kandeeltje neemt de boedel van Mayfair over en maakt er een 'Kandeelse' winkel van. In augustus is De Kandeel gestopt met de verkoop vanaf haar zaak aan de Industriestraat aan particulieren. De opening van 't Kandeeltje is zaterdag om 12 uur.

Buurman Heavens Playground Store op nummer 9 laat dan al de grootste collectie Gsus van Enschede zien. In een winkel met een knalgroene vloer draait bijna alles om kleding van het Nederlandse designmerk Gsus. Er is verder merkkleding te koop die nauwelijks in Enschede is te vinden.

De Haverstraatpassage is sinds twee weken nóg een kledingzaak rijker: TOF Fashion. Het gedeelte van de straat tussen Stolker en de Irenepromenade, dat lange tijd veel leegstand kende, is nu helemaal gevuld met een mix van winkels. TOFF, te vinden op nummer 40 naast Deesz, is een initiatief van Eric Jansen en Osman Demirci, studenten vastgoed en Makelaardij. Zij vonden kleding te duur en dachten: 'Dat kan anders'. Ze zijn tijdelijk gestopt met de studie, hebben voor 2500 euro per maand een pand gehuurd, verbouwd en ingericht en hebben er een outlet met de uitstraling van een 'normale' winkel van gemaakt.
TCT
Erg mooi nieuws voor de Haverstraatpassage.
Hoeveel kledingswinkels kan Enschede nog meer hebben? Je zou toch verwachten dat de markt op een gegeven moment verzadigd is.
sushy

Bericht door sushy »

Als je het aantal kledingwinkels vergelijkt met andere winkelsteden in nederland dan valt het nog heel erg mee. Heb gehoord dat er ook nog een exclusieve herenkledingzaak in de haverstraatpassage komt, daarvan zijn er naar mijn mening nog veel te weinig in enschede.
Oosterse schone

Bericht door Oosterse schone »

Er schijnt nog een nieuwe herenzaak in het stukje bij Deesz te komen. Mischien zijn er wel kledingzaken genoeg maar erg weinig goeie. Van deze heb ik goede verwachtingen. Zien onze Enschedese mannen er ook eens leuk gekleed uit! :roll:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Er zijn inderdaad de laatste weken wel een aantal aanwinsten te bewonderen in de stad, waaronder de Miss Jones,Jambelle, Heavens Playground en Chasin Stores.

http://www.chasin.nl
http://www.g-sus.com
http://www.jambelle.net

Overigens zouden de pas geleden geopende vestigingen van Cill ( http://www.cill.nu ) en Stef ( http://www.stef.nl ) ook makkelijk in de PC Hooftstraat gevestigd kunnen zijn.
eazy

Bericht door eazy »

INVISIBLE schreef: Overigens zouden de pas geleden geopende vestigingen van Cill ( http://www.cill.nu ) en Stef ( http://www.stef.nl ) ook makkelijk in de PC Hooftstraat gevestigd kunnen zijn.
Da's weer zo'n end fietsen :moe:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Haha ach dat valt wel mee toch ;).
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Was trouwens wel even een leuk stukje over het Kerst Labyrinth op WDR Munster. :)
sushy

Bericht door sushy »

Autoshowroom in drukke Enschedese winkelstraat als camouflage van leegstand

Een showroom van een autodealer in een drukke winkelstraat.

Een niet alledaags tafereel. Maar wél te bewonderen in hartje Enschede. In een pand waar voorheen een schoenenzaak was gevestigd, blinken nu fonkelnieuwe auto's. Shoppers hebben zich de afgelopen dagen, ook op de koopzondag, verbaasd getoond over de nieuwe branche in de Haverstraatpassage. De showroom is er gevestigd als tijdelijke opvulling van één van de lege winkels. Vier grote panden op een rij staan bijvoorbeeld al lange tijd leeg.
Bron:TCT
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Had er een tijdje geleden al een foto van gemaakt, aangezien ik zelf al jaren voorstander ben van showrooms in de binnenstad.
Rik

Bericht door Rik »

Reed toevallig vandaag langs die showroom, maar ja! Da's ook niet zo vreem dat daar e.e.a. leegstaat he! Pand naast waar nu die showroom zit is gewoon &(*&*(& lelijk. Ok, het is een oud 19e eeuws pand maar het is echt helemaal vernagelt. Onder de meest lelijke pui die ze konden bedenken en boven alle ramen e.d. wit geschilderd :cry: Dat met zo slecht omgaat me zulke fraaie panden! Als je dat zo ziet dan wil je d'r ook niet in.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Overigens kun je deze verschuivingen ook als een positief punt bekijken, aangezien er natuurlijk ook een aantal aanwinsten te constateren zijn.
Wat dacht je van de Heavens Playground, of het Kandeeltje, beide leuke zaken die weer iets nieuws toevoegen aan deze straat.
Ook is de onlangs nieuwe geopende vestiging van Chasin, een mooie winkel die de Hofpassage weer wat opwaardering heeft gegeven.

Dus het is maar hoe je het ziet ............
Oosterse schone

Bericht door Oosterse schone »

Het "eigenlijke deel" van de Haverstraatpassage is inderdaad wel aan een opknapbeurt toe maar om de hoek bij Koelink wordt het echt leuk. Een beetje Jordaan van Enschede :lol:
sushy

Bericht door sushy »

Vanaf dat stuk heb je ook geen leegstand meer..maar als het pand van arke en het pand er tegenover klaar is zal de haverstraat ook alweer heel anders ogen. :)
Oosterse schone

Bericht door Oosterse schone »

Volgens mij zijn ze tegenover Arke bezig om het te verbouwen. Tenminste er hangt papier voor de ramen... :?
Plaats reactie