Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

De Klanderij

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
dardow

Bericht door dardow »

Daar had deze dichter niet zo veel moeite voor hoeven doen.
Ik kan die sfeer in een woord doen oproepen.

Lelijk!
sushy

Bericht door sushy »

Vind het ook wel wat hebben...het is echt de sfeer van de klanderij van toen!
Ff een update van de winkelstand in de klanderij..de winkel van Dept is inmiddels weg hiervoor komt een 2e winkel van Jack & Jones in de plaats,de vestiging van oil & vinegar is ook gesloten ik denk dat het niet lang duurt voordat hier een nieuwe winkel voor in de plaats komt.
In winkelcentrum twentec komt nog een schoenenzaak bij het gaat om de outletformule topmerkschoenen.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

gatver weer een oulet
It's Ok love
sushy

Bericht door sushy »

Vind het ook erg jammer dat het een outlet is..maar het pand staat al leeg sinds de opening dus het is zowiezo beter dan leegstaan.Het is wel een outlet van de ziengsschoenenzaken dus het gaat wel over betere kwaliteit dan de axischoen of de outletshoe!
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

outlet op een gevel is outlet.. lelijk dus
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Fir je snapt er weer niks van ;) Outlet is nu eenmaal een marketingnaam die goed verkoopt, net zoals Ferrari's en Audi's dat in de Autowereld ook doen.
Dat "wij" (voor ESG zeg IK het er maar even bij, dat IK me niet aangesproken voel) het woord "Outlet" vaak als "goedkoop" willen opvatten.
Wat natuurlijk bij lange na niet zo is, aangezien het gewoon een soort van extra verkooppunt/winkel is van de grootleverancier om op een desbetreffende warenmarkt het produkt meer aan de man te brengen.
Dat het woord Outlet en Outlet nogal eens verwisseld word door winkels, is dan ook meer de kwestie die deze "hype" met zich mee heeft gebracht (Outlet Centers), dan het uiteindelijke concept dat hierachter steekt.

Vaak zitten Outlet winkels maar tijdelijk in huurpanden die dan weer doorverkocht of verhuurd gaan worden aan andere eigenaren.
sushy

Bericht door sushy »

Er komt nog een outlet bij..deze keer in de haverstraatpassage naast de winkel van deesz..ben ook niet echt voor outletstores maar er staat zoveel leeg in de haverstraatpassage(nu wel 7 winkelpanden waarvan er nog 4 bijkomen die al wel te huur zijn)dat alles beter is dan nog meer leegstand. Ik hoop dat er snel weer leuke nieuwe winkels bijkomen..het blijft een gezellig straatje in de binnenstad.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Vraag me toch sterk af wanneer Enschede een Zara naar haar stad gaat trekken, aangezien deze in geheel Nederland steeds meer aan terrein wint.
Laat ze dan meteen een Bershkakledingwinkel erbij openen :).
Daar was de Schouwburg zo'n uistekende lokatie voor geweest !!
sushy

Bericht door sushy »

Hoop zo snel mogelijk...maar er is gewoon geen geschikt pand voor de zara...de zaza gaat weg uit de zuiderhagen dat is zo´n beetje het grootste pand dat dan leegstaat op de zuidmolen na.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

PS : De 2deJack & Jones in de Klanderij (wederom VHP) word een prachtige nieuwe winkel van deze keten die morgenvroeg geopend gaat worden in Enschede.
Ziet er echt prima uit van binnen :okay:
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Nou, leuk meer van hetzelfde, zo krijg je je binnenstad wel saai, met alleen maar herhalingen.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Grote steden hebben nu eenmaal wat vaker een 2de winkel in hun stad ondergebracht, daarom zijn het ook grote steden.
Is Amsterdam dan ook heel ergggggggg saai ? :roll:
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Amsterdam is natuurlijk qua grootte dan ook heel erg vergelijkbaar met Enschede :roll: :lol:
Martin

Bericht door Martin »

Drie van die Kruidvatten in het centrum is ook al zo lekker overdreven.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Femmefatale schreef:Amsterdam is natuurlijk qua grootte dan ook heel erg vergelijkbaar met Enschede :roll: :lol:
Je snapt de clue toch wel lijkt me :P.
En JA ik weet dat Amsterdam een paar maten, zo niet heel wat maten groter is dan Enschede.
Wat niet wegneemt dat Enschede gewoon voor Nederlandse begrippen een grote stad is, met alle voorzieningen van dien.
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Laten we het houden op een middelgrote stad en we hebben een deal invis ;)
Kris

Bericht door Kris »

INVISIBLE schreef:Is Amsterdam dan ook heel ergggggggg saai ? :roll:
De grote winkelstraten van Amsterdam (Kalverstraat, Nieuwendijk) zijn naar mijn mening inderdaad niet de meest spannende qua aanbod, dus op zich.

Een tweede Jack & Jones winkel op steenworpafstand van de eerste vind ik voor het aanbod ook wat jammer. Ik had liever gezien dat de DEPT er nog zat, voor de variatie. Vind het ook geen onaardige winkel, al was die in Enschede de laatste tijd al niet best.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die nieuwe winkel van Jack&Jones is zo verkeerd nog niet, maar dat mag je zelf beoordelen :).
Hij is in ieder geval een stuk groter dan zijn voorganger tegenover de Men @ Work.
Ben het wel met je eens dat ik ook Dept geen verkeerde winkel in het Enschedese Winkelbestand vond, maar als het er niet rendabel of druk genoeg is (weet de reden niet), kun je beter zo'n fraaie winkel als Jack&Jones erbij krijgen dan iets geheel anders.
Deze is velen malen mooier dan die tegenover de Men @ Work !!
Ook de Blend in de oude Halfords is een fraaie aanwinst als het gaat om kledingwinkels, alleen is deze er alweer een tijdje.

In de Twentec word overigens ook hard gewerkt naast de Intertoys aan een nieuwe winkel, tenminste zo ziet het er naar uit, ben benieuwd wat er in gaat komen ?

@ Femme

Nee in Nederland zijn steden als Arnhem, Eindhoven, Groningen gewoon "grote steden", en daarbij hoord Enschede ook gewoon in het rijtje thuis (in mijn opinie).
Middelgrote steden noem ik steden zoals Hengelo, Helmond, Spijkenisse en bijvoorbeeld Zaandam, hoe vreemd je het zelf ook misschien vindt klinken.
Kijk als we Steden als Groningen, in een land als Nederland met als grootste stad Amsterdam (+700.000) al middelgroot gaan noemen, dan weet ik niet wat steden als Hengelo en Gouda dan zouden zijn ?
Aangezien je die niet meer middelgroot kunt gaan noemen, omdat ze gewoonweg teveel factoren missen ten aanzien van Arnhem,Groningen, Tilburg of zelfs Enschede om daarbij te horen.
Dus dat zouden dan Kleine steden zijn, maar dat klinkt ook weer niet, als een stad als Utrecht (288.000inw) als Groot genoemd mag worden.

Dus Enschede is een grote stad voor Nederlandse begrippen, met grootstedelijke voorzieningen, maar wel een x aantal maten kleiner dan Amsterdam.
Oftewel Enschede is voor Nederlandse begrippen een grote stad, en Amsterdam is een Nederlandse Wereldstad ;).


Kijk onder echte grote steden versta ik steden die pakweg 2 Miljoen of meer inwoners hebben, en dan is Enschede inderdaad een "Dorp" om het maar zo te zeggen (zelfs middelgroot is dan teveel).
Maar niet in vergelijk met onze andere Grote steden in Nederland, omdat daarvoor de inwonersaantallen te weinig van elkaar verschillen (met Amsterdam (Rotterdam) als kleine uitzondering).
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Ik denk dat wij een andere definitie hebben van 'grote' stad en dus ook van 'middelgrote' stad. Den haag, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht zijn grote steden. Daaronder zitten heel veel middelgrote steden voor mij en daaronder steden als Hengelo die voor mij behoren tot een kleine stad. In jouw definitie is Zoetermeer ook een grote stad, maar ook dat waag ik (helaas ;)) te betwijfelen.

Jouw mening en de mijne zullen over de term 'grote' stad dus uiteen blijven lopen.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Mwa, ik vind Utrecht anders al een behoorlijk middelgrote stad hoor, weinig groots aan deze stad, hij voelt ook niet groot. Gewoon een oversized provinciestadje. Den Haag is wel weer een echte stad. Er zijn maar drie grote steden in NL.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Plaats reactie