Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Enschede krijgt buitenbad

Nieuwsberichten uit de stad.
Robert

Bericht door Robert »

Wat overigens vreemd is, is dat het mooiste (objectief hè 8)) buitenbad van Overijssel, Nijverdal, wordt gesloten. Geweldig zwembad, tot jaren geleden duizenden bezoekers en nu moet 't gewone bad opeens groter. :head:
Roy

Bericht door Roy »

Ja, maar, Enschede krijgt dus een mooi buitenbad.

Geen verpauperde zwembaden
U bedoelde toch niet dit mooiste zwembad van Twente:

Afbeelding
Afbeelding

Zo mooi zal het zeker niet worden... :lol:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Noemen jullie in Hengelo iedere vijver een zwembad? :D
de kloomp'maj anhoalen
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Ik zie op de foto geen zwembad, maar een watertje waarin gezwommen wordt. :?
Martin

Bericht door Martin »

Ik heb zelf geen smetvrees, maar ik vind het niet echt lekker om in dat soort wateren/vijvers te gaan zwemmen. :roll:
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

hé er zuigt een karper aan mijn............. :D
laat maar zitten, in een zwembad mot chloor zitten, geen vissen...bah

Net als het Rutbeek...smerig stink water :no:
Roy

Bericht door Roy »

Het Tuindorpbad heeft in het midden ook een afgesloten bad, los van de vijver. 8)

Alternatief is het Kristalbad of het Twentebad met maar liefst 3 buitenbaden MET chloor. :lol:
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Ik lees steeds "Enschede krijgt buitenland" als ik de titel voorbij zie komen. Dat krijg je van wonen in een wijk met 80% allochtonen. 8)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Kristalbad? Enige wat ik daar over kan vinden is 'Zwaaikom' en 'retentiegebied'. :? Klinkt als rotzooi, maar goed aangezien jij dat Tuindorpding ook top vindt...
de kloomp'maj anhoalen
Roy

Bericht door Roy »

Of dat Kristalbad nog steeds een offiecieel zwembad is weet ik niet, de bordjes zie je nog wel overal hangen.

Zelf zou ik ook niet zo snel in het Tuindorpbad gaan zwemmen, vooral omdat het Twentebad en het Hulsbeek veel dichterbij zijn voor mij. Toch heeft dit bad/vijver wel iets, het is een mooi bad voor mensen die van natuurwater houden en ook nog eens in een mooie historische wijk. 8)
Martin

Bericht door Martin »

Die laatste zin ben ik wel met je eens. :)
dardow

Bericht door dardow »

Ja in Hengelo kan alles daar maken ze van vijvers zwembaden en van een station het Centrale Station van Twente. De echte Hengeloér weet overal een mouw aan te passen ;)
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Geen geld van Goudt voor groter buitenbad

ENSCHEDE - De kosten voor de realisatie van een buitenbad van 15 bij 15 meter zijn in de gemeentebegroting voor volgend jaar al verwerkt.
Kiest de gemeenteraad voor een robuuster buitenbad van 15 bij 25 meter dan zal sportwethouder E. Wallinga dat geld in zijn eigen portefeuille moeten vinden.
"Dat zal hij zelf moeten opvangen", benadrukt wethouder J. Goudt van financiën.
Hij verwijst daarbij naar de afspraak in het college dat voor nieuwe plannen geldt: oud beleid schrappen voor nieuwe uitgaven.
ESG

Bericht door ESG »

Of dat Kristalbad nog steeds een offiecieel zwembad is weet ik niet, de bordjes zie je nog wel overal hangen.
Ze moeten die bordjes dan maar weghalen, want het Kristalbad bestaat al jaren niet meer.
Rik

Bericht door Rik »

Vijftien bij vijftien meter?????????????!!!!

Alsjeblieft, zorg dat ie. iig. 25m lang wordt, dan is het tenminste een echt zwembad...

Of anders (zoals het kleine binnenbadje in het sportcentrum van de UT) 16,66m.... dan kan je iig. normaal baantjes zwemmen alleen is 50m dan 3 ipv 2 baantjes... Als iemand die redelijk fanatiek zwemt kan ik niet hard genoeg roepen hoe stom het is om een 15 meter bad te bouwen, bouw het dan helemaal niet want het is geld weggooien!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

15 bij 15? Hou dan maar op, vinden ze het lonneker zwembad te klein? En als er een 15bij15 komt moeten we zeker ook nog eens flink gaan betalen om er gebruik van te kunnen maken.. Dan blijven mensen echt wel naar Gronau rijden en naar Rutbeek gaan. Kansloos
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ze hebben het over het peuterbadje toch ? :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

rr1991 schreef:15 bij 15? Hou dan maar op, vinden ze het lonneker zwembad te klein? En als er een 15bij15 komt moeten we zeker ook nog eens flink gaan betalen om er gebruik van te kunnen maken.. Dan blijven mensen echt wel naar Gronau rijden en naar Rutbeek gaan. Kansloos
Helemaal met je eens ..............
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

25x50 meter is nog beter. :D
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Overigens had je altijd 4 prachtige (buiten)zwembaden in (Oost)Twente, waarvan ze beiden in Enschede en Hengelo lagen.
Op dit moment ken ik er nog maar eentje van, en die is hierboven nog afgebeeld, het Tuindorpbad.

Hengelo : Twentebad en Tuindorpbad
Enschede : Diekman (Oude Situatie) en Bad Boekelo (welke voor Nederlandse begrippen zelfs Uniek was voor die tijd).
Plaats reactie