Bron: http://www.fctwente.nlWerkzaamheden
In de maand september worden in opdracht van de Gemeente Enschede rondom het Arke Stadion werkzaamheden verricht aan de ondergrondse en bovengrondse infrastructuur.
U kunt hinder ondervinden van deze werkzaamheden tijdens uw bezoek aan het stadion. Wij vragen hiervoor uw begrip.
B&S Park: Grolsch Veste
Zou zomaar kunnen. Maar het kan ook te maken hebben met:
Miljoenenkrediet voor uitbreiden Arkestadion
ENSCHEDE - Met dank aan het Enschedese college van B en W lijkt de realisering van een tweede ring op het Arkestadion een grote stap dichterbij te zijn gekomen.
Het college stemde dinsdag in met een uitvoeringskrediet van ruim 3,3 miljoen euro. Geld dat afkomstig is uit de verkoop van grond (1,6 miljoen euro), subsidiebijdragen (1,7 miljoen) en de exploitatie van het B & S-Park.
Voor de uitbreiding van het voetbalstadion zijn tal van aanpassingen nodig. Zo moeten diverse kabels en leidingen, waaronder een hogedruk gasleiding en een riolering, worden verlegd. De kosten voor de aanleg van tijdelijke parkeerplaatsen (aan de noordzijde van het spoor) zijn eveneens meegenomen in de grondexploitatie.
Tubantia.nl
ENSCHEDE - Met dank aan het Enschedese college van B en W lijkt de realisering van een tweede ring op het Arkestadion een grote stap dichterbij te zijn gekomen.
Het college stemde dinsdag in met een uitvoeringskrediet van ruim 3,3 miljoen euro. Geld dat afkomstig is uit de verkoop van grond (1,6 miljoen euro), subsidiebijdragen (1,7 miljoen) en de exploitatie van het B & S-Park.
Voor de uitbreiding van het voetbalstadion zijn tal van aanpassingen nodig. Zo moeten diverse kabels en leidingen, waaronder een hogedruk gasleiding en een riolering, worden verlegd. De kosten voor de aanleg van tijdelijke parkeerplaatsen (aan de noordzijde van het spoor) zijn eveneens meegenomen in de grondexploitatie.
Tubantia.nl
Overigens zijn er ook al containers en opslagketen rond het stadion aangetroffen.
Maar deze zouden net zo goed voor de desbetreffende bedrijven/instellingen, onder de te verbouwen Stadionzijden, kunnen zijn.
Aangezien deze "tijdelijk" verhuizen wegens de werkzaamheden onder de tribune's !!
Al zouden er ook wel wat bij zitten voor de infrastructuur, die er rond en om het stadion verlegd gaat worden !!
Maar deze zouden net zo goed voor de desbetreffende bedrijven/instellingen, onder de te verbouwen Stadionzijden, kunnen zijn.
Aangezien deze "tijdelijk" verhuizen wegens de werkzaamheden onder de tribune's !!
Al zouden er ook wel wat bij zitten voor de infrastructuur, die er rond en om het stadion verlegd gaat worden !!
Gezien uw profiel en commentaren op uw weblog begrijp ik deze reactie volkomen.imzadi schreef:Betaalt de schouwburg soms asociale transfersommen en dito salarissen om een act binnen te halen? En wordt dezelfde act drie jaar later dan weer, voor een nog asocialer bedrag, verkocht?
Nee hoor, er zit toch echt een wereld van verschil tussen een schouwburg, een non-profit instelling die als doel heeft (hoogstaande) cultuur aan te bieden of een voetbalvereniging, waar echt alles om geld draait, en de sport eigenlijk maar bijzaak is geworden.
Voor velen is FC Twente hoogstaande cultuur en een man in een majo niet !
UT open, groter perron Drienerlo
ENSCHEDE - Wie nu een thuiswedstrijd van FC Twente bezoekt, moet maar zien dat hij ergens zijn auto kwijtraakt. Buiten de 1100 plaatsen in de directe nabijheid van het stadion, kent de club geen groot parkeerterrein. Om met ingang van het volgend seizoen 25.000 toeschouwers naar het stadion te kunnen leiden moet en gaat er veel veranderen. Het is de bedoeling dat straks 3750 toeschouwers met de trein bij het stadion kunnen komen. Op wedstrijddagen wordt ook het terrein van de Universiteit Twente (UT) opengesteld, zodat 1600 auto's daar een parkeerplaats kunnen vinden. Het opstellen van een plan om de verkeersstroom van straks 25.000 toeschouwers te kunnen verwerken, is gekoppeld aan het krijgen van een milieuvergunning. Die heeft FC Twente weer nodig om het stadion te mogen uitbreiden. In de directe omgeving van het stadion moest ruimte gevonden worden om het aantal parkeerplaatsen uit te kunnen breiden van 2900 naar 5700. Die is voor het grootste gedeelte gevonden op het UT-terrein. Voorts stellen buren van FC Twente parkeerplaatsen ter beschikking en langs één kant van de toegangswegen mag straks ook geparkeerd worden. FC Twente werkt volgend seizoen met een groot aantal verkeersregelaars. Zij moeten automobilisten wijzen op de parkeerplaatsen bij de UT en er ook voor zorgen dat de mensen niet proberen zo dicht mogelijk bij het stadion te komen. Ook komen er borden die mensen op de parkeerplaatsen wijzen. "Bij de eerste drie of vier thuiswedstrijden zal het waarschijnlijk nog wel een chaos zijn. Maar daarna loopt het vanzelf beter", meent J. Breteler, die de uitbreiding van het stadion namens de gemeente begeleidt. Gedurende de eerste vijf wedstrijden worden de toegangswegen naar het Twekkelerveld afgezet. Breteler: "Dat doen we om gewoontevorming tegen te gaan." Een zeer populair vervoermiddel om thuiswedstrijden van FC Twente te bezoeken is de trein. Nu al nemen bijna 2000 mensen de trein. Het is de bedoeling dat die capaciteit wordt uitgebreid naar 3750. Breteler: "Dat kan door meer en langere treinen in te zetten. Het inzetten van meer treinen is geen probleem. Om langere treinen te kunnen gebruiken, zal het perron verlengd moet worden. Daarover zijn we nog in overleg met ProRail", aldus Breteler. "Qua kosten zie ik geen probleem, wel qua tijd. ProRail heeft vaak veel tijd nodig deze dingen in gang te zetten." >>Met verkeersregelaars en borden moeten automobilisten volgend seizoen gewezen worden op het grote aantal parkeerplaatsen bij de Universiteit Twente.
TCT
ENSCHEDE - Wie nu een thuiswedstrijd van FC Twente bezoekt, moet maar zien dat hij ergens zijn auto kwijtraakt. Buiten de 1100 plaatsen in de directe nabijheid van het stadion, kent de club geen groot parkeerterrein. Om met ingang van het volgend seizoen 25.000 toeschouwers naar het stadion te kunnen leiden moet en gaat er veel veranderen. Het is de bedoeling dat straks 3750 toeschouwers met de trein bij het stadion kunnen komen. Op wedstrijddagen wordt ook het terrein van de Universiteit Twente (UT) opengesteld, zodat 1600 auto's daar een parkeerplaats kunnen vinden. Het opstellen van een plan om de verkeersstroom van straks 25.000 toeschouwers te kunnen verwerken, is gekoppeld aan het krijgen van een milieuvergunning. Die heeft FC Twente weer nodig om het stadion te mogen uitbreiden. In de directe omgeving van het stadion moest ruimte gevonden worden om het aantal parkeerplaatsen uit te kunnen breiden van 2900 naar 5700. Die is voor het grootste gedeelte gevonden op het UT-terrein. Voorts stellen buren van FC Twente parkeerplaatsen ter beschikking en langs één kant van de toegangswegen mag straks ook geparkeerd worden. FC Twente werkt volgend seizoen met een groot aantal verkeersregelaars. Zij moeten automobilisten wijzen op de parkeerplaatsen bij de UT en er ook voor zorgen dat de mensen niet proberen zo dicht mogelijk bij het stadion te komen. Ook komen er borden die mensen op de parkeerplaatsen wijzen. "Bij de eerste drie of vier thuiswedstrijden zal het waarschijnlijk nog wel een chaos zijn. Maar daarna loopt het vanzelf beter", meent J. Breteler, die de uitbreiding van het stadion namens de gemeente begeleidt. Gedurende de eerste vijf wedstrijden worden de toegangswegen naar het Twekkelerveld afgezet. Breteler: "Dat doen we om gewoontevorming tegen te gaan." Een zeer populair vervoermiddel om thuiswedstrijden van FC Twente te bezoeken is de trein. Nu al nemen bijna 2000 mensen de trein. Het is de bedoeling dat die capaciteit wordt uitgebreid naar 3750. Breteler: "Dat kan door meer en langere treinen in te zetten. Het inzetten van meer treinen is geen probleem. Om langere treinen te kunnen gebruiken, zal het perron verlengd moet worden. Daarover zijn we nog in overleg met ProRail", aldus Breteler. "Qua kosten zie ik geen probleem, wel qua tijd. ProRail heeft vaak veel tijd nodig deze dingen in gang te zetten." >>Met verkeersregelaars en borden moeten automobilisten volgend seizoen gewezen worden op het grote aantal parkeerplaatsen bij de Universiteit Twente.
TCT
Eind 2008 wordt, zover nu de planning is, Calslaan nieuw gesloopt (dat weet ik omdat ik bewoner ben). Ik heb horen zeggen dat er an een grote parkeerplaats voor in de plaats komt á la de satelietparkeerplaats die nu al achter TWRC te vinden is zodat de parkeergelegenheid centraal op de campus verder kan worden teruggebracht. In het weekend kunnen deze dan uitstekend voor evenementen worden gebruikt.
Dat weet ik niet, maar die parkeerplaatsen zijn niet tot aan de watertafel gesitueerd, dus er zouden nog bouwactiviteiten kunnen plaatsvinden op die desbetreffende lokatie.
Al ga ik er niet vanuit dat tijdens de bouw van de IJsbaan en het Arke stadion dit nog gaat gebeuren i.v.m. nog meer overlast !!
Al ga ik er niet vanuit dat tijdens de bouw van de IJsbaan en het Arke stadion dit nog gaat gebeuren i.v.m. nog meer overlast !!