Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: De Laares (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

De Laares is echt in de smaak gevallen bij veel nieuwbouwgegadigden, en dat is te zien aan het aantal kopers voor deze wijk .
Ook het deelgebied de Twentse-Es staat alweer volop in de belangstelling en aangezien meer dan de helft alweer verkocht is, mag ook dit deel een succes genoemd worden .
Tot nu toe is de verkoop van de gehele Laares nog erg goed gegaan, en het is in mijn ogen dan ook een fraaie herstructuerings/nieuwbouwwijk in de stad .
Dit alles is natuurlijk een erg goede zaak, en laat zien dat de wijk in trek is bij het aanbod op de woningmarkt van Enschede .
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Waar kan je anders een leuk VINEX-huisje kopen op kruipafstand van het bruisende centrum van Oost-Nederland? 8)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Gisteren nog doorheen gefietst, ken je stad zou ik zeggen, ik ken hem niet :oops: Leuk wijkje en in derdaad super ligging. Nu wel hopen dat de nimby's wel de bestemmingsplannen en toekomstplannen van het polaroidgebied kennen.
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Errik schreef:Waar kan je anders een leuk VINEX-huisje kopen op kruipafstand van het bruisende centrum van Oost-Nederland? 8)
Uhm Roombeek, in de Groene Bogen, Hofkwartier ga zo maar door :P .
Ken er genoeg ;) .
Maar deze wijk heeft inderdaad een erg fraai aanbod wat ik ook eerder al aangaf .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Fir schreef:Gisteren nog doorheen gefietst, ken je stad zou ik zeggen, ik ken hem niet :oops: Leuk wijkje en in derdaad super ligging. Nu wel hopen dat de nimby's wel de bestemmingsplannen en toekomstplannen van het polaroidgebied kennen.
Dat is toch alleen maar positief ten opzichte van wat er nu staat ..........toch ? :)
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

@ invis Jazeker, maar wat ik natuurlijk hoop is dat de toren die gepland staat er ook komt. Verder zoals je al aangeeft een prima stuk stadsvernieuwing.
It's Ok love
Hans van Dijk

Geert's Update

Bericht door Hans van Dijk »

Ze slaan de handel mooi plat op het Laares, weg met die ouwe zooi.
Nieuwbouw komt er aan :) (met dank aan Geert voor de foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ze hadden die huizen langs de Singel moeten laten staan.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hmmm in mijn ogen maakt het niet zoveel uit, het waren niet echt de meest beeldbepalende singelwoningen die er in Enschede te vinden zijn.
Wel is het zo dat je hiermee een stukje historie van de "oude" wijk Laares en de Enschedese singels weghaald, dat ben ik met je eens.
Het behouden van een aantal woningen op het binnenterrein zijn wel weer de moeite waard in mijn ogen (op foto3 zijn er een aantal van te zien, maar ze zijn ook verder in de wijk nog terug te vinden).


De Laares word verder een hele mooie wijk, zonder twijfel.
Afbeelding
eazy

Bericht door eazy »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Gezellig buurtje. :P
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

De Papaverstraat is niet meer. :cry:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Bedoel je in zijn oude gedaante?Of vervalt die hele straatnaam nu? :?
Een lang wief is een ladder in huus!
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Weet niet of deze afbeeldingen van de in ontwikkeling zijnde deelplan Nieuwe Es in de Laares al bij de meesten van jullie bekend zijn. Ben ze hier in ieder geval nog niet tegengekomen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nee kende ze niet :), al houd ik de site en wijk regelmatig in de gaten voor update's 8) .
Vooral de verkoopgegevens van de Twentse Es heb ik goed in de gaten gehouden, aangezien de (herstructuerings)wijk de Laares goed in de markt ligt.
En ook dat deelgebied is al bijna weer volledig verkocht, terwijl er toch aardig wat woningen in het hogere segment staan.

De opgeleverde nieuwbouw ziet er prima uit, zowel de appartementencomplexen als de woningen staan goed in het straatbeeld.

PS: Weet overigens niet of die afbeeldingen allemaal voor de Nieuwe Es gelden, aangezien deze woningen op dit moment ook al voorkomen op verschillende plekken in de wijk.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Het kan natuurlijk ook zijn dat er nog geen afbeeldingen bekend zijn van de nieuwe es en dat ze om die reden maar andere afbeeldingen van de Laares hebben genomen. Maar dan nog waren deze afbeeldingen nieuw voor mij dus altijd weer meegenomen dacht ik zo.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja tuurlijk, alle informatie is Welkom :okay:
Overigens is de kavelverkoop van de Saksische buurt bijna volledig verkocht, dus waarschijnlijk gaan ze ook daar over een niet al te lange tijd weer volop mee aan de slag :).

Afbeelding
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Omdat we hier toch op terecht waren gekomen ben ik er maar even langsgewipt.
Niet echt veels nieuws onder de zon ( want het was bewolkt :P ) maar alsnog een paar pic's.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding
Robert

Bericht door Robert »

De pandjes op foto 4 spreken me zeer aan, in tegenstelling tot de eerste drie. :okay:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Van de karakteristieke wijk is niet veel meer over. Hoge inkomens aantrekken is leuk hoor, maar of deze manier nou zo goed is?
de kloomp'maj anhoalen
Plaats reactie