Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Bedrijventerreinen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Dus als ik het goed begrijp is dit bedrijf hier in dit groene vak het huidige Norit pand en zal het rode gedeelte worden volgebouwt voor de uitbreiding?

Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja dat zou zomaar eens kunnen, en voor € 25 Miljoen zet je nog een aardig pand achter .
Norit is overigens geen kleintje in de wereld, en misschien wel het "goudhaantje" van Enschede .

PS : Overigens nog een nieuwtje dat me te binnen schiet .
"Boermarke" een redelijk bekend bedrijf dat bekend staat om zijn Desserts gaat ook naar de Marssteden .
Op dit moment zijn de lokatie's verdeeld over die van Enschede en Hengelo .
Momenteel zijn er ca. 105 medewerkers 24 uur per dag, zowel in dag- als ploegendiensten, bezig met het produceren van ons verse en diepvriesassortiment om een optimale versheid van onze producten te garanderen.


23 Maart 2007
Boermarke naar één plek in Enschede

ENSCHEDE/HENGELO - De Twentse Dessertmaker Boermarke gaat zijn vestigingen aan de Diamantstraat in Hengelo en de Holterhofweg in Enschede verlaten. Het bedrijf vestigt zich op één nieuwe locatie, op bedrijventerrein De Marssteden in Enschede. Het familiebedrijf Boermarke ziet al jaren zijn omzet met zo'n 20 procent groeien. In Hengelo werken volgens algemeen directeur Alexander Varvik zo'n 70 tot 80 personeelsleden aan de productie van verse producten zoals yoghurt, kwark en vla. In Enschede, waar ijs en bavarois worden gemaakt, werken ongeveer 30 tot 35 mensen. Beide vestigingen groeien uit hun jasje. "Aanvankelijk dachten we aan een verplaatsing van de Enschedese vestiging naar de Diamantstraat in Hengelo, maar de kans is toch te groot dat we daar over enkele jaren ook weer ruimtegebrek krijgen." Aangezien er bij de bestaande vestiging in Hengelo te weinig ruimte is voor toekomstige uitbreidingen, is naar een geheel nieuwe plek gezocht. Die werd in samenwerking met de gemeente Enschede gevonden aan de Staalsteden. Het betreft een voormalig pand van houthandel Oldenboom en een naastgelegen kavel van een andere eigenaar. Boermarke verwacht binnen enkele jaren door te groeien naar ongeveer 150 personeelsleden. Die zijn nodig omdat de komende jaren met name in Duitsland aanzienlijk wordt vergroot. Varvik verwacht, dat de verhuizing naar het nieuwe pand eind dit jaar of begin volgend jaar een feit kan zijn. Het pand van Oldenboom moet fors worden verbouwd. Daarnaast wordt een nieuwe vrieshal en een expeditiehal gebouwd. De totale kosten voor de nieuwbouw worden op ongeveer vijftien miljoen euro geschat. De twee bestaande vestigingen van Boermarke zullen te zijner tijd worden verhuurd of verkocht.
bron : http://www.tctubantia.nl


-Kortom ik houdt dus niet alleen de stedenbouwkundige punten van de stad in de gaten, maar ook wel degelijk de economische kanten van de stad .
En ik moet zeggen dit zijn erg positieve berichten ......die goed zijn voor de werkgelegendheid .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hoe staat het ervoor :

-Snuverink Twepa Westerval (4000m2 nieuwbouw) : De staalconstructie van de hal staat er alweer bijna in zijn geheel.
Dus het zou wel niet zo lang duren voordat het complex zijn gevels ziet aangebracht worden ( veel glas word er gebruikt ) .

-Multimate Megastore/Hoofdkantoor Nederland : De Multimate staat, op kleine afwerking details na, er al in zijn geheel .
Op dit moment word er hard gewerkt aan de nieuwe afslag (Buursestraat) en de herbestrating/structuering Multimate/Twentehallen gebied voor de parkeervoorzieningen en dergelijke .

-Henk ter Horst Auping en Hastens Dealer/Megastore,(renovatie/nieuwbouw Unimetapand) : De houten constructie is al aangebracht (verhoging zie foto http://www.tubantiasingel.nl), ook de oude gevels zijn volledig gestript.
Opzich doet de lokatie nu al goed aan, we zijn dus af van de sombere staalplaten aan de Tubantiasingel .
En als daar straks luxe bedden achter een mooie raampartij/gevel worden geshowd zou het er prima uitzien .
Denk dat het niet eens zo lang meer duurt voordat het gereed is, gaat erg snel.
Rik

Bericht door Rik »

Mompelt iets over dat de aangrensende meubelboulevard dan ook wel geupgradet *kuch* gesloopt *kuch* mag worden...
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Las dat vandaag de Multimate geopend werd.
Dus vanaf vandaag zijn we weer een Grote Bouwmarkt rijker :).
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

YES, de saaie en grauwe betonwand/plint van het AOC aan de Zuiderval zijn ze op dit moment aan het slopen.
Ook vorige week waren er al sloopwerkzaamheden aan dat deel van het gebouw.
Heb zelf nooit begrepen waarom dat niet eerder is gedaan, aangezien het geen gezicht voor de toekomstige Zuiderval en haar omgeving.
Het pand zelf is na renovatie dan wel niet mooi te noemen, maar het kan er mee door :) .
Rik

Bericht door Rik »

Afbeelding
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Kun je dit niet beter bij het topic over de scholingsboulevard plaatsen?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja, de Zuiderval was nog beter geweest, maar kreeg bij dit gebouw meteen het bedrijventerrein gevoel ( vandaar dat ik het hier even snel poste ) ;).
Pas nu jij het aanhaald, dat het in een gebied ligt waar ook over gesproken word, link ik het met de Zuiderval :) .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Is er eigenlijk een Josink-Es topic ?


Wilde even aangeven dat dit bedrijventerrein toch wel redelijk fraai aangelegd gaat worden.
En gelukkig niet (helemaal) een 13-in-een-dozijn terrein gaat worden met saaie lantarenpalen en bebouwing.
Al zijn het natuurlijk geen "echte" hoogstaande bouwwerken (zoals op een kantorenpark), er is in ieder geval wel rekening gehouden met architectuur en de aankleding van het gebied.
Zodat het toch een beetje een mix van deze 2 gaat worden, kantoor en bedrijfshal .........het gaat hier dan ook om een bedrijventerrein en geen kantoorlokatie !!

Er was een omleiding deze week, dus iedereen werd omgeleid via de Josink-Es.
Dezelfde zwarte lantarenpalen als bij de Boulevard 1945 worden gebruikt :), wat natuurlijk ook daar voor een mooi plaatje zorgt.
Ook de kantoorunits van de bedrijfspanden zien er gewoon goed uit, dus opzich niks mis met dit bedrijventerrein.

Van Dijk Bouw zet er nog een aardig fraai pand neer op zichtlokatie :okay:
Rik

Bericht door Rik »

Invis, om je even uit de droom te helpen, bedrijventereinen zijn per definitie lelijk, hoe goed ze dat ook proberen te verstoppen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Rik

Nou ja ieder zijn mening, ik weet wel degelijk wat lelijk en niet lelijk is 8) .
En ja bedrijventerreinen zijn nu eenmaal minder mooi en goed ingericht dan kantoorparken of dergelijke hoogwaardige kantoorlokatie's.
Maar dit bedrijventerrein krijgt gewoon krediet van me, aangezien ik ook vaak bedrijventerreinen zie die het aanzien niet waard zijn waar deze niet onder valt.
De oude panden op de Reulver of Euregio bedrijvenpark hebben dit wel bijvoorbeeld, dus ik weet wat je bedoeld.
Maar kijk je naar de nieuwe ontwikkelingen op de Marssteden(Norit), Westerval of het Euregio bedrijvenpark dan is het nog niet zo slecht gesteld met deze desbetreffende ontwerpen van bedrijfspanden met kantoorunits :).
Net zoals hier op de Josink-Es, of ook het oude Unimeta pand dat omgetoverd word tot beddenzaak !!

Nee ik ben niet ontevreden over deze ontwikkelingen.
( PS : de nieuwe hal van Snuverink-Twepa al gezien ? )


Weet je wat pas erg is, het Bussinespark XXXL bij Almelo ( een project van Netwerkstad Twente) .
Echt waar, het enige stukje natuurgebied rond Almelo wat echt het aanzien waard is word opgeofferd voor dit projectgebied/bedrijventerrein.
En al zou ik best tevreden zijn over de toekomstige ontwikkelingen, die hier ontwikkeld gaan worden ( waaronder een japans bedrijf).
Ik zelf had toch echt wel een lokatie tussen het kanaal, nieuwe A-35 en de huidige bedrijventerreine aangewezen.
En niet in zo'n prachtig landschap als waar het nu komt.
Deze mening delen overigens ook vele Almeloers met me ..................zo te zien aan de vele reactie's !!
De noordkant en westkant van Almelo, waar nu ook de Autobaan word verlengd is een veel betere optie doordat er dus minder landschap mee verloren gaat.
Robert

Bericht door Robert »

ik weet wel degelijk wat lelijk en niet lelijk is
Feit < > Mening.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Complex Thales te koop

HENGELO - Thales Nederland wil haar complete complex op het bedrijvenpark Twente verkopen. Het uitgangspunt daarbij is een zogenaamde 'sale-lease back'-constructie, waarbij het bedrijf de benodigde infrastructuur terughuurt van de nieuwe eigenaar.


Thales heeft een sterke voorkeur voor nieuwbouw. De producent van radarsystemen zit veel te ruim in het pak op het bedrijvenpark Twentekanaal. Het bedrijf is in de afgelopen jaren sterk ingekrompen via grote reorganisaties. Midden jaren tachtig werkten er nog bijna 4600 mensen, nu zijn dat er nog een kleine 1700. En het bedrijf wordt nog kleiner: de grote machinefabriek, 150 man sterk, staat ook in de etalage.

Thales Nederland heeft langs het Twentekanaal een terrein van veertig hectare in eigendom. Daarvan wordt minder dan de helft gebruikt. Het voormalige Hollandse Signaalapparaten buigt steeds meer om in de richting van een ontwikkel- en assemblagebedrijf voor marineradar- en vuurleidingssystemen.

De onderneming kwam al eerder tot de conclusie dat het oude bedrijfscomplex in feite niet te verbouwen is voor de nieuwe richting die is ingeslagen. Derhalve zal het complete complex plaats moeten maken voor kleinere nieuwbouw, inclusief een nieuw kantoorgebouw. Of het bestaande kantoorpand wordt gehandhaafd en een nieuwe bestemming krijgt, is afhankelijk van de keuze van de nieuwe eigenaar.
:(
Dit ligt in lijn van inkrimping van de Hengelo locatie en lijkt me een voorteken te zijn van nog verdere inkrimping of zelfs het verdwijnen van Thales in Hengelo. Erg jammer.
Dit biedt overigens wel weer mooie kansen voor verdere ontwikkeling van het havengebied aldaar.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nog 4 jaar, dan is mijn vader klaar daar en mogen ze van mij verhuizen hoor. ;) Nee, dat zou een slechte zaak voor de Twentse industrie zijn. Maar Fransen zijn nu eenmaal niet te vertrouwen.
de kloomp'maj anhoalen
Rik

Bericht door Rik »

Waar slaat dat nu weer op? Da's wel het grootste cliche wat er bestaat...
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Nou, ik vertrouw fransen in ieder geval niet, nationalistisch tuig dat het is.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Rik

Bericht door Rik »

Hehe, liever de fransen dan de amerikanen :-P; Over nationalistisch gesproken, de fransen vinden het ook goed dat in frans baskenland mensen overal met baskische vlaggen e.d. rondlopen, dus dat valt wel mee.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

-Op de Josink-Es komen een aantal zeer fraaie panden te staan, ook de gevelrij(Josink-Es) langs de Westerval is het aanzien wel waard (waaronder van Dijk Bouw).

-Het nieuwe onderkomen van Snuverink Twepa is al helemaal voorzien van zijn raampartijen, ook het naastgelegen Twimwa heeft een transparante voorgevel.
Welke beide het aanzien flink opwaarderen, aan wederom de Westerval !! :)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

De showroom van Henk ter Horst ziet er echt prachtig uit :okay: , mijn complimenten !!
Plaats reactie