De nieuwbouw/renovatie van de Ut is echt een hoogstandje, ook op architectonisch gebied in mijn ogen !!
En het gaat erg snel, heel erg snel beter gezegd .
Ben er zelf pas geleden even geweest, en ik zie nu al weer veranderingen

Erg leuke reeks wederom van jou hand

-De box : (zoals je hem noemt) is echt een verademing om naar te kijken .
Erg fraaie rode gevel heeft het gebouw gekregen, en ondanks dat het nog niet af is vind ik het nu al geslaagd.

-Meander : Is een topcomplex, ook hier is wederom de gevel van o.a hout/glaselementen, en de verbinding met bruggen (glas) tussen de andere gebouwen een mooi geheel .
-Sky : Dit is een echte verassing voor het gebied (9 lagen), en is in een sneltreinvaart neergezet .
Nu nog hopen op een net zo'n mooie gevel als die van de "BOX" ( zelfde architecten ) en het is niet alleen op "hoogbouwgebied" voor de Ut een aanwinst, maar ook voor de stad Enschede ...........ben er dan ook uiterst tevreden mee !!
-Arbodienst : Een normaal en leuke verdichting voor het gebied de Calslaan/Boulevard.
Kwa ontwerp kan het niet tippen aan alle andere nieuwbouwcomplexen .
-Nanolab-Carre ( Ector Hoogstad ) : Ja wat kan ik hier al over zeggen

Maar kwa ontwerp en oppervlakte kan ik nu al zeggen dat het me erg gaat aanspreken !!
Campus UT : Niet dat ik dit soort cijfers niet vaker tegengekomen ben .
Maar misschien wel even leuk om te melden, vooral omdat een aantal van +2000 studenten die er woonachtig zijn ( groot dorp), toch behoorlijk opvallend te noemen is
Stel je eens voor dat deze studenten in de binnenstad gewoond hadden, en gehuisvest waren :
Facts & Figures
De Universiteit Twente is de enige echte Campusuniversiteit van Nederland.
Wonen, studeren, werken, shoppen, uitgaan, eten en sporten, de sfeer van een landgoed, binnen een afgeschermd gebied met een keur aan faciliteiten, komen hier samen. Dagelijks vinden de 8.000 studenten hun weg op het terrein. 60% van de studenten is man, 40% ’dus’ vrouw. Op het terrein liggen een zwembad en diverse sportvelden. De afstand tot het centrum van Enschede is 4 kilometer en wordt, gemiddeld, in 12 minuten gefietst. Donderdagnacht is er zelfs een speciale busdienst die pendelt tussen de Campus en het centrum. Enschede is een gezellige en levendige stad en telt 150.000 bewoners.
Ruim 2.300 studenten wonen op de Campus van de Universiteit Twente. Maar word jij één van de 247 die een eigen studentenappartement huren? Wil je midden in het studentleven staan? Maar wel een eigen badkamer hebben? Wil je een eigen keuken en toilet? Uitkijken over de sportvelden en het park rond de universiteit? Tegen een huur die past in een studentenbudget? Misschien heb je geluk en word jij één van de bewoners van de Sky Box, 2 nieuwe appartementgebouwen hartje campus!
bron : http://www.acasaskybox.nl