Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Al schiet het niet op met de informatie omtrend het Arke Stadion ;).
Er is weer wat meer informatie ter beschikking 8) .
Zo gaat het stadion uitgebreid worden met 9850 stoelen, en 31 Skyboxen ( http://www.tepasbouw.nl ) .
Dit behelst alleen de L-vorm, 1 korte zijde en 1 lange zijde, omdat de vergunning nog niet veel meer toelaat .
Wel vreemd overigens dat er eerder werd gesproken over exact 25.000 stoelen, daar waar nu 23,350 stoelen aan bod komen .
Maar goed daar zouden de berekeningen wel op zijn uitgevoerd ( IAA - Aveco de Bondt ).
Ook is er een nieuwe afbeelding op deze bovenstaande site te vinden, al is het een erg kleine :oops: .
Maar het mag gezegd worden, het word een erg fraai stadion als het precies zo uitgevoerd gaat worden met dakconstructie en nieuwe hoofdentree .
De constructeur van het geheel is een bekende in Nederland, Aveco de Bondt .....met op dit moment het Strijkijzer in Den Haag als beeldbepalend gebouw, maar ook het Hedemanterrein Almelo, Paleiskwartier Den Bosch en Strijp S in Eindhoven zijn een onderdeel van hun projecten .
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Mooi steil stukje tribune, hopelijk niet het betonnen vloerplaten schilderen, misschien alleen de trappen maar zeker niet tussen de rijen, vind dat erg glad bij natter periodes.
It's Ok love
Ties

Bericht door Ties »

:lol: moet je je maar goed aan de trapleuning vasthouden als je omhoog loopt :P
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

nee trappen gaan wel bedoel echt de trivunes, bij beetje springen donder je zo naar beneden, in de arena is dat het geval, met die gladde geverfde betonnen vloeren.
It's Ok love
Rik

Bericht door Rik »

Gaat komende zomer uitbreiden naar 25.000. De zomer daarop naar 36.000
http://forum.fok.nl/topic/966286

Weten zij meer dan wij? :lol:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

INVISIBLE schreef: Deze afbeelding is puur een voorbeeld, en berust dus niet op de werkelijkheid .
Al ben ik er van overtuigd dat het zo ongeveer gaat worden .
Het enigste wat nog anders kan zijn is het middenpad tussen het huidige stadion en de nieuwe Ring, misschien word het wel rechtstreeks doorgetrokken .
Afbeelding

Zo verkeerd zat ik dus niet, beter gezegd dit plaatje lijkt er aardig veel op
Terwijl ik deze pas vandaag voor het eerst zie.
Het middenpad is wel, zoals ik hierboven aangegeven heb, iets anders geworden i.v.m. de skyboxen.
Ook de ruimten eronder zijn natuurlijk nu opgevuld, aangezien het mij alleen om de verhouding ging van het huidige ten opzichte van de nieuwbouw/uitbreiding .
Ben erg te spreken over het manier waarop ze het stadion verhogen :) .
Op de tekening is het huidige stadion ook nog ingetekend .
Afbeelding
http://www.tepasbouw.nl

Ook dit plaatje zag ik vandaag op het net staan :
Afbeelding
Kijk voor meer plaatje's naar http://www.tepasbouw.nl
Mctijn

Bericht door Mctijn »

Een detail, maar best belangrijk voor je "image" is dat ze goed over de plek van de 1e camera nadenken. Als de camera bij de nieuwe hoofdtribune komt (lange zijde die wordt verhoogd), krijgen we bij elke wedstrijd vooral de lage tribunes in beeld. Zal beter zijn voor de uitstraling op tv, dat de hoofdcamera aan de zijde komt waar nu de hoofdtribune is.

Verder kunnen de lichtmasten me nog niet bekoren. 4 hoge masten zal het stadion beter staan dan 2 aan de zijkant. Ook zal de schaduw vervelend aan 1 zijde staan van de spelers.

En hoe komen de videoschermen te hangen? 1 hoog aan de tribune en 1 laag? Hm...
YunuS

Bericht door YunuS »

Goede ontwikkeling voor zowel Enschede als Hengelo.
FC Twente is goed bezig en gaat ook in Europa kijken.

Kan niet wachten om een wedstrijd te kijken in het nieuwe stadion! :)
ESG

Bericht door ESG »

Een detail, maar best belangrijk voor je "image" is dat ze goed over de plek van de 1e camera nadenken. Als de camera bij de nieuwe hoofdtribune komt (lange zijde die wordt verhoogd), krijgen we bij elke wedstrijd vooral de lage tribunes in beeld. Zal beter zijn voor de uitstraling op tv, dat de hoofdcamera aan de zijde komt waar nu de hoofdtribune is.
Ik denk dat dit ook gebeurt. Wat nu hoofdtribune is wordt verplaatst naar de overzijde. Dat geldt dus waarschijnlijk ook voor de journalistenplaatsen én de positie van de camera.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

1 fruitig detail;), de camera's zouden overal in het stadion neergeplaatst kunnen worden .
Aangezien hierdoor niet veel veranderd bij het zicht naar de tribune's .
Ze zenden altijd alleen het lagere gedeelte van het stadion uit, omdat nu eenmaal het spel zich op het lagere veld afspeelt .
Het is zelfs beter als de camera in het hogere deel geplaatst gaan worden van de nieuwe Ring, en dus bij de huidige tribune blijft waar we het gewend zijn .
Dit geeft een veel beter beeldoverzicht van de wedstrijd weer, en lijkt het stadion veel Internationaler ( door de hoogte van de camera ) .....zie als voorbeeld de Gelredome .
Daar worden altijd prima beelden door verzonden welke een erg prettig beeld creeeren om naar te kijken .
Dus geen camera's naar de overkant verplaatsen SVP, maar juist in het huidige deel behouden laten en dan op de nieuwe hogere Ring installeren voor een beter beeldoverzicht .
ESG

Bericht door ESG »

Dus geen camera's naar de overkant verplaatsen SVP, maar juist in het huidige deel behouden laten en dan op de nieuwe hogere Ring installeren voor een beter beeldoverzicht .
Als ik naar het plaatje kijk worden de tribunes boven Vak-P en de 'normale' lange zijde verlengd. Dus de hogere ring komt niet aan de huidige kant waar de camera's staan.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die "normale lange zijde" is toch juist de plaats waar nu de vaste camera's en de communicatieunit zich bevindt .
Niet voor niets zie je deze vrachtwagens altijd aan die kant staan, en is er een mast achter dat deel van het stadion geplaatst .

Of zit ik nu helemaal verkeerd ? :roll:
ESG

Bericht door ESG »

Daar heb je wel weer een goed punt ja; ik ben in de war met de plek waar de journalisten altijd zitten. En het is ook nog eens zo: de spandoeken van Vak P hangen niet voor niets altijd voor de ereteribune. Zo komen ze mooi in beeld. Je hebt vast gelijk.
Ties

Bericht door Ties »

die spandoeken hangen daar toch ook omdat het in vak P meestal niet past bijvoorbeeld het spandoek van sander boschker bij de jubileumwedstrijd die had volgens mij niet in vak P zelf kunnen hangen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dat spandoek hing juist in dat vak .................
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Inderdaad Invis,die hing echt wel in Vak-P ;)
Afbeelding

Camera-opstelling wordt naar mijn weten verplaatst naar de overkant,daar waar nu de hoofdtribune zit.Dus er zal wel een skyboxje aan die kant verbouwd worden ;) Bovendien zal,net zoals de meeste moderne stadions,het wel mogelijk zijn aan beide kanten een vaste camera-opstelling te hebben.Dit ook i.v.m. de commerciële doeleinden bij bv. Europese wedstrijden.
Laatst gewijzigd door Tony S. op zo mei 06, 2007 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lang wief is een ladder in huus!
Ties

Bericht door Ties »

INVISIBLE schreef:Dat spandoek hing juist in dat vak .................

ja je hebt gelijk :head: ik vergis me steeds met die beeldschermen
matazurka

Bericht door matazurka »

Als stadion junk even gefotosoept hoe het er uit kan zien (de 2 open hoeken nog niet dichtgemaakt) Afbeelding
Laatst gewijzigd door matazurka op wo mei 09, 2007 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LddG

Bericht door LddG »

en dat is nou een stadion om trots op te zijn!

mooi gedaan!
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Ik denk dat ze 'm wel helemaal rond maken dan (ook die hoeken).
Plaats reactie