Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

nieuwe winkels in de haverstraatpassage

Nieuwsberichten uit de stad.
mekanik

Bericht door mekanik »

Wiiiiiii

:D
Bata4

Bericht door Bata4 »

De bezoekers aan de stad vinden het vast prachtig :D
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Een wijk die ik redelijk ken :) .
Afbeelding
En hier worden dat soort gevels erg gewaardeerd, beter gezegd het is zelfs HIP !!

Dus waarom in Enschede niet, niet alles hoeft recht en perfect te zijn .
Iets verderop is overigens een erg fraai pand van Blend in het oude Halfords pand ondergebracht, dus voor de liefhebbers .
Ook de naastgelegen Camel Active Store is een plaatje om te zien, mooi modern en strak ingericht ..........net zoals vele panden in de Enschedese binnenstad .
Maar voor mij hoeft niet alles mooi, strak en perfect ingericht te zijn, een beetje underground en alternatieve inrichting houd ik ook wel van :P .
Maar dat is met meerdere dingen wel zo het geval, zo is bijvoorbeeld voor kijkers van NCIS ( kenners ), Abby een erg aantrekkelijke vrouw ( beetje gothic )......maar ze is voor velen misschien wel niet de "perfecte" vrouw !! 8)


Niet voor niets is Berlijn mijn favoriete stad ........je moet alleen die beide eigenschappen goed combineren .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op ma mar 05, 2007 12:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

^^ Zullen we zoiets voor de Gronausestraat in Glanerbrug bewaren. :D
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Lijkt me een erg goed idee :P .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Overigens snap ik het standpunt wel, en was het nu echt een aanfluiting geweest op een pand uit pak en beet 1900, dan zou ik er ook niet achter staan .
Maar hier heb ik er geen echte problemen mee, we leven ja immers niet in een dorp .
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Van die kermisgevels zijn meer wat voor een uitloopstraat. Deurningerstraat zou kunnen, of de Lipperkerkstraat, eventueel de Heurne, maar absoluut niet de Haverstraat.
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ok dan gaan we de Lipperkerkstraat op zijn kop zetten, en maken er het SOHO gedeelte van Enschede van ;) .
Met restaurantje's, cafe's en dergelijke zaken ........opzich zou het straatje er zich er wel geschikt voor zijn .

Jammer dat het Cultuurlint al via de Blijdesteinlaan gaat lopen :P .
mekanik

Bericht door mekanik »

Dan noemen we het toch gewoon het Times Square of Commercieel Circus lint?
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:zo is bijvoorbeeld voor kijkers van NCIS ( kenners ), Abby een erg aantrekkelijke vrouw ( beetje gothic )......maar ze is voor velen misschien wel niet de "perfecte" vrouw !! 8)
Hoera, nog een Abby-fan in de stad! :banaan:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Afbeelding
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Eens een keer niet in spiegelbeeld ;)
Oosterse schone

Deesz ziet er leuk uit!

Bericht door Oosterse schone »

Ik heb gister even bij Deesz naar binnen gegluurd. Het ziet er wel heel gaaf uit. Er zijn idd veel klerewinkels in Enschede maar als ik op http://www.deesz.nl kijk, denk ik dat dit wel wat anders wordt dan weer zo´n confectiezaak.
Bata4

Bericht door Bata4 »

Hoi Oosterse schone, welkom hier (zo'n nickname maakt echt heeeeeeeeeel nieuwsgierig :hi: ).
Idd een concept wat afwijkt van de standaard confectieschuifert. We wachten eens af.

hans
Helmerhoeker

Re: Deesz ziet er leuk uit!

Bericht door Helmerhoeker »

Oosterse schone schreef:Ik heb gister even bij Deesz naar binnen gegluurd. Het ziet er wel heel gaaf uit. Er zijn idd veel klerewinkels in Enschede maar als ik op http://www.deesz.nl kijk, denk ik dat dit wel wat anders wordt dan weer zo´n confectiezaak.
Ja, een striptent zo te zien aan de halfontklede vrouw op de frontpage van die site :lol:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Klinkt erg goed, dit is al het zoveelste vernieuwende concept in de Enschedese binnenstad in korte tijd .
Ook aan de Langestraat is een Enschedese Zelfstandige begonnen in Luxe Kleding ( Casanova Kleding ), en ook onder de hermestoren en naast Men At Work is een Italiaanse Modezaak gehuisvest.
Ook Identity is 1 van die winkels, met een frisse nieuwe uitstraling .
Opzich een erg goede ontwikkeling ..........vooral grappig dat het door een bekende van een TV programma geopend/gerunt gaat worden .

Zo langzamerhand begint Enschede zich ook nog te ontwikkelen als Modestad .
En met ondernemers als Robert Nederveen, die ondertussen bijna een geheel blok beheren, stijgt Enschede met stip als het gaat om het exclusieve kleding aanbod.

Nu nog een ZARA 8)
sushy

Bericht door sushy »

Enschede wordt steeds leuker voor mensen die lekker van shoppen houden..zoals ik ;)
Martin

Bericht door Martin »

sushy schreef:Enschede wordt steeds leuker voor mensen die lekker van shoppen houden..zoals ik ;)
Ik las het bijna verkeerd :D

Enschede wordt steeds leuker voor mensen die lekker van schoppen houden..zoals ik ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik dacht laat ik dit berichtje maar even hier onderbrengen ( aangezien een nieuw topic iets teveel van het goede is ) .
En omdat we het hier hadden over de extra aantrekking van de stad Enschede op winkelgebied en het algemeen !!!
Want vele Enschedeers zijn weer trots op hun stad, en dat is te merken op alle vlakken .



'Hier kun je jezelf nog zijn'

ENSCHEDE - ,,Mijn kinderen zijn getrouwd met een Turk, een Chinees en een Braziliaan. Dat betekent thuis veel pret. Ik heb dus niets tegen buitenlanders. In Amsterdam en Den Haag zit ik in trams waar ik me niet lekker voel. In Enschede ken ik die gevoelens niet. De kracht van deze stad is dat je jezelf kunt zijn. Er wonen zo veel verschillende mensen die elkaar nog het licht in de ogen gunnen. Hier leef je niet langs elkaar heen, het mengt bovendien aardig.''

Was getekend: Hero Zuidema. Hij was één van de ruim twintig burgers, die gisteravond in de Gobelinzaal van het Rijksmuseum door de gemeente was uitgenodigd om mee te praten over de toekomstvisie van Enschede. Een avond belegd voor creatievelingen die tot veel discussie leidde, want de meningen liepen soms uiteen. Voor Flora Verbrugge, verbonden aan het jeugdtheater Sonnevanck, is de kracht van de stad het provinciale karakter. Als ze met de trein naar Twente reist haalt ze na Apeldoorn opgelucht adem. Dan is de drukte voorbij. ,,Al is het jammer dat we alle artistieke mensen uit het westen moeten halen. Die zijn hier niet.'' Opvallend was de dikke voldoende die Enschede als grensstad scoorde. Arris Roordink, programmeur van Atak, kreeg van diverse kanten bijval toen hij dit aspect aanroerde. ,,Binnen een kwartier ben je in het buitenland. Berlijn is maar vier uur met de trein en de auto. Kijk eens hoeveel Enschedeërs je daar tijdens het stappen tegenkomt.'' De compactheid, de menselijke maat, het feit dat je overal met de fiets naar toe kunt, het onderwijs, Enschede heeft veel en biedt genoeg kansen om dromen waar te maken. Al mag de stad haar verleden niet verloochenen. De diverse oude straatjes in het centrum, de schalen rond de eierdooiers als de Oude Markt en het Van Heekplein, zouden best wat meer allure mogen krijgen. Al liet iemand weten dat de investeerders de handrem pas loslaten als er zekerheid is wat er met de schouwburg gebeurt. En wat vond Lidwiene Vermeij, de stadsdichter ervan? 'Tussen gobelin van weleer wordt stoelendans tot stedenkoorts van creatievelingen. Op die scheidingslijn bedenken wij de dingen en voeren uit op zeilschepen van vele-vele toekomstgedachten.' De gemeente heeft gisteravond de eerste van drie debatten met burgers gevoerd over de toekomst van de stad. Er is potentie genoeg om er wat van te maken.

bron : http://www.tctubantia.nl
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Winus schreef:^^ Zullen we zoiets voor de Gronausestraat in Glanerbrug bewaren. :D
:ble3: laat maar komen. :D
Plaats reactie