Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Zo'n modderpoel trekt misschien wel varkens aan. Ook weer eens wat anders :okay:
Robert

Bericht door Robert »

Helmerhoeker schreef:Zo'n modderpoel trekt misschien wel varkens aan. Ook weer eens wat anders :okay:
Alsof die loslopen en opeens komen aanwandelen.
Helmerhoeker

Je kunt het altijd proberen.
Anders moet je de hekken van de kinderboerderij even openzetten :lol:
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Helmerhoeker schreef:Zo'n modderpoel trekt misschien wel varkens aan. Ook weer eens wat anders :okay:
Ga jij daar lopen dan :D
Helmerhoeker

Wie weet, een modderbad en je voelt je weer als herboren.
Hans van Dijk

Be My Gast....ik trakteer, je mag hier volledig op mijn kosten met dat lange lichaam van je door de modder rollen oké :lol:
Helmerhoeker

Ik ben niet lang, jij bent gewoon klein :ble1:
Toch nog te weinig groeihormonen gehad vroeger :D
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Update Winkelcentrum Esmarke.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een lang wief is een ladder in huus!
Helmerhoeker

Dit kon ook zeker wel een nieuwe update gebruiken.
Vorige keer stond er nog niets en nu hebben ze deel van de begrane grond al af. Gaat vlug.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Fraai project voor de deur van een ander mooi afgerond appartementencomplex :) .

En nu Concreter het toch over foto's uit dit deel van Enschede heeft, nou ja niet helemaal ;),Glanerbrug om precies te zijn, en dit is de Eschmarke .
Leek het me wel even leuk om te vermelden of iedereen al op de hoogte is van een prachtig Appartementencomplex op de hoek Oostweg / Gronausestraat ??

Aangezien daar een erg fraai en niet-typisch Twents ontwerp komt te staan .
Het ontwerp is van Atelier Zeinstra van der Pol ( Amsterdam ) en zou een prachtig aanzicht geven vanaf de Gronausestraat !!
Dit Architectenbureau stond ook eerder ingeschreven bij het Willem Wilminkplein, en hebben erg fraaie ontwerpen in hun bestand staan .

Ook de Eschmarkerpoort en het in ontwikkeling zijnde project van ( S333 ) en ING Real Estate, waar de boventse foto's de bouwput van laten zien .
Zijn nu niet meteen Typisch Enschedese bouwprojecten, ze hebben wel een hoge waarde van Moderne Architectuur .
Net zoals vele projecten op het Roombeek het geval zijn .

Bij dit project staat overigens net zoals op het Stadsveld een witte bouwkraan, weer eens wat anders in een Skyline van Gele en Groen bouwkranen :P
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op za mar 03, 2007 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans van Dijk

Dat wist ik niet, leuk nieuws
heb je ook voorbeelden toevallig Invis

Die update van Tony had ik nog helemaal niet gezien, :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik heb zelfs de tekeningen ingezien, en echt dat is een superontwerp :) .
Stond er ook van te kijken dat het daar neergezet zou worden, een aanwinst voor de stad en het Eekmaat gebied, dat nu ondertussen al een aardig stedelijk karakter en gezicht begint te krijgen .
Goede ontwikkeling naar mijn weten, aangezien er nogal een Centrum in de Eschmarke nodig was .....en dat begint nu zijn vorm te krijgen .
Grootste pluspunt is wel dat deze wijk zijn visie gericht heeft op moderne Architectuur .....zodat ook deze liefhebbers aan hun trekken komen 8) .
Vanaf de Gronausestraat is nu echt een Centrum gebied aan te wijzen, dat was 5 jaar geleden nog wel anders .
Vooral het nieuwe Bruggerbosch is erg dominant aanwezig vanaf de straat .

Maar nee kan behalve een erg vaag plaatje, geen mooie detailtekening vinden .

Ook word er op het Oikos een appartementencomplex ontwikkeld, weet ook niet of iedereen daar van op de hoogte was ?
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op za mar 03, 2007 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans van Dijk

We zullen de ontwikkelingen eens in de gaten houden 8)
Helmerhoeker

Nu we het toch over Glanerbrug hebben.
Hoe zit het met nu met deze appartementen die aan de Kerkstraat moeten verschijnen?
Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Vraag het aan Hans :P .....................

Er is wel een ander project op de hoek van de Gronausestraat en het oudere tankstation in Glanerbrug in aanbouw .
Ziet er een beetje Frans-achtig uit .
Hans van Dijk

Helmerhoeker schreef:Nu we het toch over Glanerbrug hebben.
Hoe zit het met nu met deze appartementen die aan de Kerkstraat moeten verschijnen?
Afbeelding
Daar word druk aan gebouwd, ze zijn er al behoorlijk ver mee.
Bizar is wel dat de oude toegangspoort van de begraafplaats nog voor deze nieuwbouw staat.
Niet echt mijn plekkie daarzo.
op de hoek van de kerkstraat en de Gronausestraat zijn ze overigens ook een bijzonder complex aan het plaatsen.
Apparte dakvormen tekenen zich daar nu tegen de lucht af.
Ik zal eens kijken of ik wat fotos kan regelen...ooit moet ik zelf een fatsoenlijke camera gaan kopen :oops:
Hans van Dijk

hahaha invis was me voor :lol:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

INVISIBLE schreef:Vraag het aan Hans :P .....................

Er is wel een ander project op de hoek van de Gronausestraat en het oudere tankstation in Glanerbrug in aanbouw .
Ziet er een beetje Frans-achtig uit .

En nu was jij me voor :) .
Maar inderdaad het zijn een beetje frans-achtige dakvormen .
shabby008

Bericht door shabby008 »

Het gebouw op de hoek van de kerkstraat en gronausestraat.

Afbeelding

Afbeelding

En het stukje uit de tctubatia.
http://www.tctubantia.nl/archive/?servi ... ID=2650942
Hans van Dijk

shabby008 bedankt, goede info :okay:

Persoonlijk vind ik dit gebouw een aanwinst voor Glanerbrug,
maar smaken verschillen natuurlijk.
Het tegenover liggende pand (aan de zelfde zijde van de gronausestraat)
is in een zuidelijk oranje tintje geschilderd wat het complex echt een metamorfose heeft gegeven.
Van mij mogen ze alle oude winkelpanden aan de Gronausestraat op een dergelijke manier onder handen nemen.
Alles in mediterrane kleuren schilderen , dan komt er tenminste wat kleur en sfeer in de nu voornamelijk kille Oostblok Look
Plaats reactie